Gå til innhold

Alle råd og erfaringer mottas med takk

Anbefalte innlegg

Gjest Slite, lei og trøtt
Skrevet

I 2001 fikk jeg angst og panikkangst. Skjønte ingenting, men kom meg etterhvert til lege som henviste til DPS. Etter ca 1/2 år fikk jeg samtale en gang i uken. Følte ikke at de fikk tak i problemet mitt,og ved siste møte fikk jeg resept på Seroxat. Jeg hadde ingen forventninger om pillene, så jeg uteleukker placebo-effekt, og etterhvert forsvant angsten. Jeg hørte ikke noe fra DPS siden og ringte bare legen min når resepten gikk ut. Heller ikke hun stillte spørsmål.I 2008 bestemte jeg meg for å trappe ned og gjorde dette svært sakte fra 20 mg til 0 på ca 9 mnd. I aug -09 tok jeg min siste 1/4 pille, og alt gikk greit. Av fysiske plager var jeg kun litt plaget av strømstøt og svimmelhet. I slutten av nov -09 begynte jeg å føle meg urolig. Det var ikke angsten, men mer en generell uro i kroppen og litt rare tanker. Visste ikke noen annen råd, så jeg prøvde å starte opp med Seroxat igjen. Da starter problemene: Etter 3 dager á 1/2 tabl. var kroppen min i helspenn, ikke en muskel var i hvile og jeg fikk ikke sove. Jeg sluttet etter disse 3 dagene i samråd med legen, men kroppen fikk ikke slappet av. I 3 uker var jeg anspent hinsides alt jeg har opplevd og med søvnløse netter fikk mange tanker festet seg. Jeg fikk tips om tankefeltterapi og en behandler har hjulpet meg med å bli kvitt spenningene i kroppen. Jeg sliter i dag med tvangstanker, dårlige minner og føler meg ikke meg selv overhodet. Jeg finner ingen glede og alt er fjernt. Søvn får jeg kun når jeg bruker noe, Vallergan og Imovane. Legen vil sette meg på nye AD, dvs Cipralex eller Effexor, men jeg stiller meg veldig tvilende. Jeg mener det var Seroxat som fremkallte dette i meg, selvom de fungerte bra først. Jeg er nemlig ikke særlig plaget av angst nå, men heller vonde tanker, hvileløshet og mismot pga. dette. Jeg synes også at både lege og DPS har gjort en slett jobb ved å ikke følge meg opp i løpet av 7-8 år på AD. Jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg ut av dette. Alle tips og råd mottas med takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...