Gå til innhold

Er arbeidslivet bare for utadvente mennesker?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt oppgitt!

Det lurer jeg på!! Jeg er i en jobbsøkersituasjon nå og alle stillingsannonsene spør etter utadvente mennesker som er god på å takle stress. Jeg er ikke spesielt utadvent, men er allikevel sånn passe sosial, og hyggelig... Jeg er heller ikke spesielt god på å takle stress... Og med den selvinnsikten er det sannelig ikke mange jobber å søke på.

Jeg har en fireårig universitetsutdanning innen samfunnsfag.

Hva slags saksbehandlerjobber passer egentlig for en som meg? Det lurer jeg på!

Fortsetter under...

jeg tror de bare skriver det for å unngå folk som bare stirrer ned i papirene sine uten å si noe som helst. Hvis du kan prate med folk så er det bra nok. Hvis man lider av sterk sjenanse, eller stor sosial angst, så er det ikke en slik jobb man skal søke på. Dessuten er det fordeler med folk som er innadvendte også, de er som regel gode lyttere. Så man trenger begge deler i en slik jobb.

Så bare søk du!

Gjest kdjslegjakløg

Søk i vei :-) Jeg er utadvent, men takler stress dårlig... Jeg har alikevel en jobb hvor det er mye stress og søker jobber hvor det er enda mer stress. Det hørtes ikke særlig smart ut, men sånn er det. Jeg takler jobben selv om jeg blir stresset...

Gjest du er bra nok :)

Du må tro på at du er god nok og at du har noe å tilby!

Det er lov å bli stresset, men en må kunne stoppe opp i situasjonen og klare å prioritere hva man skal gjøre og gjøre de tinga på en bra måte. Utadvent er bra, men å kunne lytte og å være tilstede er like viktig!

Innadvent som i "spise-lunchen-på-kontoret-fordi-jeg-ikke-tør-snakke-med-kollegaene" er negativt. Men en må ikke nødvendigvis være så utadvent at en snakker høyt om seg selv hele tida, skrattler og finner på masse sosiale greier med kolleagene.

(Jeg har bachelor og har jobbet med saksbehandling i det offentlige og min erfaring er at de som en jobber med der er like forskjellige som andre steder. Det er alt fra folk som er så sjenerte og stille og det er utadvente og brautende folk. I hvilken grad folka takler stress er også varierende og også hva slags stress de takler.

Personlig får jeg litt problemer når det søkes etter ryddige og strukturerte folk for jeg er veldig rotete. Men jeg kan alltids vinkle det til at jeg er ryddig og strukturert bare jeg forstår ordene på en litt annen måte... Jeg får jobben gjort, jeg gjør den skikkelig og jeg strukturerer dagene mine. Jeg vet også hvor papirene jeg trenger er, selv om de ikke ligger i sirlige mapper.

Du kan selv velge litt hvordan du tolker stress, det å takle stress og det å være innadvent. Kanskje er du litt streng med deg selv? Forbered deg på intervjuene å¨forhånd, tolk ting i beste mening og få fram det beste av deg selv. Stol på at du er bra nok som du er, de andre som søker jobben er bare mennesker de også. ;)

Gjest og jeg skulle gjerne lest den...

Får ikke linken din til å fungere.

''Beklager...

men siden finnes ikke

Siden du forsøker å finne eksisterer ikke eller er blitt flyttet. Dersom du er sikker på at adressen er riktig, kan du forsøke å oppdatere siden i webleseren din.

''

Annonse

Gjest hjelpsomme kari

Får ikke linken din til å fungere.

''Beklager...

men siden finnes ikke

Siden du forsøker å finne eksisterer ikke eller er blitt flyttet. Dersom du er sikker på at adressen er riktig, kan du forsøke å oppdatere siden i webleseren din.

''

Ta bort '' på slutten av linken.

Gjest Litt oppgitt!

Jeg klarte ikke å få opp denne koblingen...

Dette får jeg opp når jeg prøver å komme inn på koblingen:

"Beklager...

men siden finnes ikke

Har du brukt menyen, eller prøvd disse sidene?

Informasjonen du leter etter kan du kanskje finne ved å navigere i menyen til venstre eller ved å besøke følgende sider:

HegnarOnline forside

Artikkelsøk

Tickersøk

Får du opp denne siden som startside?

Du har nå en gyllen sjanse til å oppdatere startsiden din så den åpnes på riktig måte neste gang.

Hegnar som startside

Tilbakemelding

Vi setter stor pris på tilbakemelding. Send gjerne epost til [email protected] og beskriv hvordan du fikk opp denne siden."

Og da har jeg skrevet adressen uten noe "...

Gjest og jeg skulle gjerne lest den.

Dette får jeg opp når jeg prøver å komme inn på koblingen:

"Beklager...

men siden finnes ikke

Har du brukt menyen, eller prøvd disse sidene?

Informasjonen du leter etter kan du kanskje finne ved å navigere i menyen til venstre eller ved å besøke følgende sider:

HegnarOnline forside

Artikkelsøk

Tickersøk

Får du opp denne siden som startside?

Du har nå en gyllen sjanse til å oppdatere startsiden din så den åpnes på riktig måte neste gang.

Hegnar som startside

Tilbakemelding

Vi setter stor pris på tilbakemelding. Send gjerne epost til [email protected] og beskriv hvordan du fikk opp denne siden."

Og da har jeg skrevet adressen uten noe "...

Der oppe hvor det står gjør det seg hos meg om fra '' til %22 Hvis det gjør de hos deg også, så prøv å slette %22. Kort fortalt, du skal slette det som står etter .ece

evt prøv her:

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/karriere/article365750.ece

Gjest Litt oppgitt!

Der oppe hvor det står gjør det seg hos meg om fra '' til %22 Hvis det gjør de hos deg også, så prøv å slette %22. Kort fortalt, du skal slette det som står etter .ece

evt prøv her:

http://www.hegnar.no/personlig_okonomi/karriere/article365750.ece

Takk=) Nå fikk jeg det til! Interessant artikkel!

Dette er litt typisk jenter og ikke søke, antar du er jente, dere tror at dere må oppfylle absolutt alt i annonsen før dere tør å søke. Menn er stikk motsatt, de søker nesten uansett. De er nesten litt for langt den andre veien.

Så med andre ord, hvis stillingen er av interesse så søker du, selv om du ikke oppfyller alt i annonsen. Dette vil utvide søknadsmengden din betraktelig.

Lykke til og lov meg at du søker:-)

Annonse

Dette er litt typisk jenter og ikke søke, antar du er jente, dere tror at dere må oppfylle absolutt alt i annonsen før dere tør å søke. Menn er stikk motsatt, de søker nesten uansett. De er nesten litt for langt den andre veien.

Så med andre ord, hvis stillingen er av interesse så søker du, selv om du ikke oppfyller alt i annonsen. Dette vil utvide søknadsmengden din betraktelig.

Lykke til og lov meg at du søker:-)

''De er nesten litt for langt den andre veien.''

"nesten" blir årets underdrivelse ;-)

Du vet - "Utadvent" er et ord som gir assosiasjoner til blide imøtekommende mennesker. Vi vet vel at det ikke alltid stemmer.

"Innadvendt" har en negativ klang. Man ser typisk for seg en mann med hatt og frakk, som skuler bistert på folk rundt seg.

Innadvendte (introverte) mennesker er ofte både glade og

menneskekjære. Vi gjør bare ikke så mye ut av oss.

Jeg er enig med mrxx, bare søk på de jobbene _du_ har lyst på uten å gruble for mye over hvilke av kriteriene du ikke oppfyller.

En kvinne som ser en annonse med 10 kriterier, tenker: "Jeg oppfyller bare 8 av dem.. Nei, får nok søke en annen jobb."

En mann som ser den samme annonsen tenker: "Jeg kan jo oppfylle hele 7 av disse kriteriene! Dette er jobben for meg - jeg søker!"

;-)

He, he - de vet ikke hva de ber om. :)

På min jobb er det fem utadvendte og to som er litt mer stille, jeg er en av de to.

Jeg vil påstå at mens de utadvente aldri blir ferdig med å drikke morgenkaffe, fortelle historier fra kvelden før og diskutere alt fra spinning til kakebaking trekker vi innadvendte oss tilbake til vår jobb og rekker å gjøre masse før de utadvendte kommer i gang med dagens gjøremål.

;))

Gjest serre serru

He, he - de vet ikke hva de ber om. :)

På min jobb er det fem utadvendte og to som er litt mer stille, jeg er en av de to.

Jeg vil påstå at mens de utadvente aldri blir ferdig med å drikke morgenkaffe, fortelle historier fra kvelden før og diskutere alt fra spinning til kakebaking trekker vi innadvendte oss tilbake til vår jobb og rekker å gjøre masse før de utadvendte kommer i gang med dagens gjøremål.

;))

''Jeg vil påstå at mens de utadvente aldri blir ferdig med å drikke morgenkaffe, fortelle historier fra kvelden før og diskutere alt fra spinning til kakebaking trekker vi innadvendte oss tilbake til vår jobb og rekker å gjøre masse før de utadvendte kommer i gang med dagens gjøremål.''

Flere som har den erfaringen! ;-) Og røyker de i tillegg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...