Gjest J31! Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Vil jeg få beskjed når jeg kan bruke annet enn fast nick på forum for psykiatri, eller gjelder dette for all tid? Har lurt på det en stund. Men se bort fra spørsmålet dersom jeg ikke har "lov" å spørre om dette - jmfr "avtale" som jeg har akseptert :-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Jeg er ikke NHD, men jeg klarer ikke la være å svare deg på dette. Du er myndig og bestemmer selv hva du skal gjøre. Å skifte nick, er ingen kriminell handling. Det kan du gjøre så mye du vil. Du kan selvfølgelig ikke regne med å få noen flere svar om du skifter nick. Du har tidligere vist at du har en avhengighet til psykiatriforumet og til Nhd. Grunnen til at du altså blir rådet til å bruke ditt faste nick på psykiatri, er at det da blir enkere for han og følge med på hvordan det går med din avhengighet. Han slipper å undersøke IP-adressen. Dette er til ditt eget beste. Hvis du skifter nick bare i den hensikt at du skal kunne spørre om alt mulig som du kan finne ut av på egen hånd, er du like langt. Men igjen. Du er voksen og myndig. Du gjør ikke noe kriminelt og du skal ikke behøve spørre noen om å "få lov" 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Nå ble du utestengt noen dager i forrige uke. Om du forholder deg slik at du ikke utestenges igjen, kan du bruke hvilket nick du vil i 2011. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Nå ble du utestengt noen dager i forrige uke. Om du forholder deg slik at du ikke utestenges igjen, kan du bruke hvilket nick du vil i 2011. Ok. Er det ønskelig (av webmaster og evt av også deg) at jeg bruker fast nick på andre forum, så jeg sparer dem/deg for arbeid (med å sjekke eller noe i den dur)? Spør fordi jeg er litt forvirra og usikker rundt temaet, og det hadde vært ok å få det "på det rene" da jeg ikke ønsker å skape bry/jobb for noen.. 0 Siter
laban Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Ok. Er det ønskelig (av webmaster og evt av også deg) at jeg bruker fast nick på andre forum, så jeg sparer dem/deg for arbeid (med å sjekke eller noe i den dur)? Spør fordi jeg er litt forvirra og usikker rundt temaet, og det hadde vært ok å få det "på det rene" da jeg ikke ønsker å skape bry/jobb for noen.. På andre forum som handler om andre ting enn deg og ditt, tror jeg du kan undertegne med akkurat hva du vil. Men regelen er jo at man holder seg til ett nick i én og samme tråd. Men generelt er det jo mange DOL-brukere som synes det er trivelig å kjenne igjen de som er fast her. Det utelukker ikke at du kan bruke noe annet (mer eller mindre fast etter eget ønske) enn du gjør på Psykiatri. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 På andre forum som handler om andre ting enn deg og ditt, tror jeg du kan undertegne med akkurat hva du vil. Men regelen er jo at man holder seg til ett nick i én og samme tråd. Men generelt er det jo mange DOL-brukere som synes det er trivelig å kjenne igjen de som er fast her. Det utelukker ikke at du kan bruke noe annet (mer eller mindre fast etter eget ønske) enn du gjør på Psykiatri. dette blir jeg ikke klok på.. Men jeg synes forøvrig også det er hyggelig med faste nick. Og det er egentlig det jeg foretrekker selv også. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Nå ble du utestengt noen dager i forrige uke. Om du forholder deg slik at du ikke utestenges igjen, kan du bruke hvilket nick du vil i 2011. Jeg stusset litt over dette med ute stengelsen forrige uke. Og som jeg skrev til webm i går, er jeg redd for at jeg skal utestenges ut året som følge av at jeg gjør noe"galt" (fordi jeg ikke skjønner alt mht denne saken - noe jeg har gjort/gjør mitt ytterste for. Dersom jeg med _viten og vilje_ tråkker over grensen, både vil og ønsker jeg å ta konsekvensen av det uten ytterligere spørsmål. Men jeg vil du skal vite jeg rett og slett ikke i stand til å se alt selv, uansett hvor hardt jeg prøver eller ei. Noe jeg faktisk blir litt lei meg for. Håper du tror meg på dette og at du, webmaster eller andre vil gjøre meg oppmerksom på ting jeg måtte gjøre "galt". Utover det både ønsker og prøver jeg så godt jeg kan selv. For jeg trives på dol og vil være her. Det er lærerikt og givende. Det handler mao ikke om ansvarsfraskrivelse. Jeg har i år gjort og gjør mitt aller beste. Mer enn det er for meg umulig. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Jeg stusset litt over dette med ute stengelsen forrige uke. Og som jeg skrev til webm i går, er jeg redd for at jeg skal utestenges ut året som følge av at jeg gjør noe"galt" (fordi jeg ikke skjønner alt mht denne saken - noe jeg har gjort/gjør mitt ytterste for. Dersom jeg med _viten og vilje_ tråkker over grensen, både vil og ønsker jeg å ta konsekvensen av det uten ytterligere spørsmål. Men jeg vil du skal vite jeg rett og slett ikke i stand til å se alt selv, uansett hvor hardt jeg prøver eller ei. Noe jeg faktisk blir litt lei meg for. Håper du tror meg på dette og at du, webmaster eller andre vil gjøre meg oppmerksom på ting jeg måtte gjøre "galt". Utover det både ønsker og prøver jeg så godt jeg kan selv. For jeg trives på dol og vil være her. Det er lærerikt og givende. Det handler mao ikke om ansvarsfraskrivelse. Jeg har i år gjort og gjør mitt aller beste. Mer enn det er for meg umulig. At jeg er redd for dette med ute stenging ut året, har ikke noe med svaret ditt i går å gjøre. Glemte forøvrig å takke deg for at du svarte på spørsmålet mitt. 0 Siter
frosken Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Jeg stusset litt over dette med ute stengelsen forrige uke. Og som jeg skrev til webm i går, er jeg redd for at jeg skal utestenges ut året som følge av at jeg gjør noe"galt" (fordi jeg ikke skjønner alt mht denne saken - noe jeg har gjort/gjør mitt ytterste for. Dersom jeg med _viten og vilje_ tråkker over grensen, både vil og ønsker jeg å ta konsekvensen av det uten ytterligere spørsmål. Men jeg vil du skal vite jeg rett og slett ikke i stand til å se alt selv, uansett hvor hardt jeg prøver eller ei. Noe jeg faktisk blir litt lei meg for. Håper du tror meg på dette og at du, webmaster eller andre vil gjøre meg oppmerksom på ting jeg måtte gjøre "galt". Utover det både ønsker og prøver jeg så godt jeg kan selv. For jeg trives på dol og vil være her. Det er lærerikt og givende. Det handler mao ikke om ansvarsfraskrivelse. Jeg har i år gjort og gjør mitt aller beste. Mer enn det er for meg umulig. ''Det handler mao ikke om ansvarsfraskrivelse.'' Joda, du prøver deg på en variant av ansvarsfraskrivelse nå.-) Du trenger bare å huske at du ikke bør skrive her når du er altfor utafor og redd, det er da du lager masse styr og starter haugevis med tråder. Lag deg noen begrensningsregler og følg dem. De gangene du mener det er _fryktelig_ viktig å få spurt nhd det om noe - det er de gangene du bør logge deg av dol. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 ''Det handler mao ikke om ansvarsfraskrivelse.'' Joda, du prøver deg på en variant av ansvarsfraskrivelse nå.-) Du trenger bare å huske at du ikke bør skrive her når du er altfor utafor og redd, det er da du lager masse styr og starter haugevis med tråder. Lag deg noen begrensningsregler og følg dem. De gangene du mener det er _fryktelig_ viktig å få spurt nhd det om noe - det er de gangene du bør logge deg av dol. Ang ansvarsfraskrivelse. Det er å ta ansvar jeg vil og så inderlig hardt prøver på.. Så den forstår jeg ikke helt? Men ellers forstår jeg deg, det var dette vi nylig snakket om :-) og det vil jeg fortsette å gjøre mitt aller beste for å følge opp. 0 Siter
PieLill Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Ang ansvarsfraskrivelse. Det er å ta ansvar jeg vil og så inderlig hardt prøver på.. Så den forstår jeg ikke helt? Men ellers forstår jeg deg, det var dette vi nylig snakket om :-) og det vil jeg fortsette å gjøre mitt aller beste for å følge opp. ''Men jeg vil du skal vite jeg rett og slett ikke i stand til å se alt selv, uansett hvor hardt jeg prøver eller ei. Noe jeg faktisk blir litt lei meg for.'' Dette utsagnet er renheklet ansvarsfraskrivelse fra ende til annen. ;-) Du vil at andre skal sette grenser for deg i stedet for å selv ta ansvar for å både forstå hvor grensene går og overholde dem. Om du ser på responsen du har fått er det ikke vanskelig å vite hvor grensene går. Jeg er ikke WEB-master, men jeg tror ingen ting på at du ikke kan lære deg både å forstå grensene og sette dem for deg selv. At det kan være krevende er en annen sak. Et av de største hindrene for å forstå og akseptere grenser er at vi ikke liker dem. At vi ønsker at ting skal være annerledes. At vi synes at vårt eget problem er så spesielt at det må da være et unntak... Vi vil ikke forstå... ;-) Noe ganger tror jeg du møter den motbør, kritikk eller de grenser du støter på med en "Du kan da ikke mene at.... Dette forstår jeg ikke..." Når det som sies/skrives er svært direkte og lettfattelig om du bare tar det på alvor. Andre ganger har du kanskje et krav om at grensene skal oppleves riktige, rettferdige eller komfortable ut fra ditt ståsted. Slik er heller ikke verden. På mange områder er omgivelsene suverene i sin grensesetting og vår jobb er ganske enkelt å respektere. Dette finner du ut av. ;-) mvh 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Nå ble du utestengt noen dager i forrige uke. Om du forholder deg slik at du ikke utestenges igjen, kan du bruke hvilket nick du vil i 2011. Jeg bare lurer på en liten ting.. Om du er enig med frosken og pielill. Jeg vil sette pris på evt svar. 0 Siter
PieLill Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Ang ansvarsfraskrivelse. Det er å ta ansvar jeg vil og så inderlig hardt prøver på.. Så den forstår jeg ikke helt? Men ellers forstår jeg deg, det var dette vi nylig snakket om :-) og det vil jeg fortsette å gjøre mitt aller beste for å følge opp. Noe ganger tror jeg du møter den motbør, kritikk eller de grenser du støter på med en "Du kan da ikke mene at.... Dette forstår jeg ikke..." Når det som sies/skrives er svært direkte og lettfattelig om du bare tar det på alvor. Andre ganger har du kanskje et krav om at grensene skal oppleves riktige, rettferdige eller komfortable ut fra ditt ståsted. Slik er heller ikke verden. På mange områder er omgivelsene suverene i sin grensesetting og vår jobb er ganske enkelt å respektere. Dette finner du ut av. ;-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Noe ganger tror jeg du møter den motbør, kritikk eller de grenser du støter på med en "Du kan da ikke mene at.... Dette forstår jeg ikke..." Når det som sies/skrives er svært direkte og lettfattelig om du bare tar det på alvor. Andre ganger har du kanskje et krav om at grensene skal oppleves riktige, rettferdige eller komfortable ut fra ditt ståsted. Slik er heller ikke verden. På mange områder er omgivelsene suverene i sin grensesetting og vår jobb er ganske enkelt å respektere. Dette finner du ut av. ;-) Jeg er enig med deg i at jeg har vært sta. Det har desverre ikke vært meg bevisst - og det var noe webmaster skrev faktisk, som gjorde meg oppmerksom på det. Og det er jeg veldig glad for. Ellers er jeg ikke helt sikker på om jeg tolker deg riktig. Jeg tolker deg også litt dithen at du mener jeg velger å ikke forstå og med det fraskrive meg ansvar? :-) 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Nå ble du utestengt noen dager i forrige uke. Om du forholder deg slik at du ikke utestenges igjen, kan du bruke hvilket nick du vil i 2011. Du som er ekspert på dette.. Tror du at jeg bruker det at jeg ikke er i stand til å se alt like godt som andre som en slags unnskyldning for å slippe ta ansvar? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Du som er ekspert på dette.. Tror du at jeg bruker det at jeg ikke er i stand til å se alt like godt som andre som en slags unnskyldning for å slippe ta ansvar? Nå gjør du AKKURAT det frosen påpeker: Når du føler at det er ekstremt viktig at du får svar fra NHD - logg av! Ikke spør en gang til om det samme som du spurte ham om for et halvt døgn sida bare fordi han ikke har svart deg. Dette var et klasseeksempel. 0 Siter
PieLill Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Jeg er enig med deg i at jeg har vært sta. Det har desverre ikke vært meg bevisst - og det var noe webmaster skrev faktisk, som gjorde meg oppmerksom på det. Og det er jeg veldig glad for. Ellers er jeg ikke helt sikker på om jeg tolker deg riktig. Jeg tolker deg også litt dithen at du mener jeg velger å ikke forstå og med det fraskrive meg ansvar? :-) Noen og hver velger å ikke forstå og dermed fraskrive seg ansvar. Iblant tror jeg du er en av dem. Det finnes mange nivå av valg, fra de meget bevisste til de totalt ubevisste. Når man velger å ikke forstå, er det ofte et mindre bevisst valg, men likefullt et valg. Og man er ansvarlig for det. mvh 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Noen og hver velger å ikke forstå og dermed fraskrive seg ansvar. Iblant tror jeg du er en av dem. Det finnes mange nivå av valg, fra de meget bevisste til de totalt ubevisste. Når man velger å ikke forstå, er det ofte et mindre bevisst valg, men likefullt et valg. Og man er ansvarlig for det. mvh Ok. Mener du i år, eller tidligere da? 0 Siter
PieLill Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Ok. Mener du i år, eller tidligere da? Det kan du finne ut selv! ;-) Poenget er ikke hva jeg mener eller ikke. Men hvor vidt det jeg har skrevet er noe du kan kjenne deg igjen i og ha nytte av. Mine meninger i seg selv er verdiløse, med mindre _du_ kan bruke noe av det jeg skriver til noe konstruktivt _for_deg_. mvh 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 10. februar 2010 Skrevet 10. februar 2010 Det kan du finne ut selv! ;-) Poenget er ikke hva jeg mener eller ikke. Men hvor vidt det jeg har skrevet er noe du kan kjenne deg igjen i og ha nytte av. Mine meninger i seg selv er verdiløse, med mindre _du_ kan bruke noe av det jeg skriver til noe konstruktivt _for_deg_. mvh Ok. Da er jeg med :-) Ikke for at det var dette svaret jeg "ville ha/liker", men forsto ikke helt hvor du ville hen. Har nemlig klødd meg i hodet siden froskens svar i går, og jobbet med saken. Så jeg prøver å finne ut av det, jeg gir meg ikke før jeg har kommet til bunns i det (det sier jeg kun for å vise at jeg verdsetter slike tilbakemeldinger, selv om det svir litt). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.