Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 31 år, som har fått ny partner. Han hadde en uheldig episode i fjor vår, og fikk gonore. Dette ble oppdaget med en gang, men han måtte gjennom tre kurer med penicillin for å bli frisk. Han tok prøver etter dette, også hiv - test.

Nå har vi hatt sex for første gang, og ganske mye over en kort periode. Ved alle samleier ble det brukt kondom. Han kan ha vært inni meg et par ganger uten kondom. Noen dager etter siste samleie har jeg fått mer utflod enn vanlig, den er også hvitgul farge på. Jeg har også ubehag rundt skjedeåpningen, men ikke hyppig vannlating eller svie ved vannlating. Utfloden lukter ikke. Jeg er redd for at han fremdeles kan ha hatt gonoresmitten i seg, og dermed smittet meg. En annen teori er at jeg har en reaksjon pågrunn av hyppig kondombruk. Jeg har ikke brukt kondomer på årevis. Jeg har smurt litt canestensalve på uten at det har hjulpet noe nevneverdig.

Jeg har fått time til doktor om 14 dager, men er takknemlig for svar før den tid.

Jeg kan nevne at han har hatt to partnere før meg.

Bekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34263-gonore/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er usikker på hva som er årsaken til endringen i skjedesekretet, men muligens har du en bakteriell forstyrrelser som f.eks. bakteriell vaginose. Du finner informasjonstekster om denne tilstanden i Doktor Online hvis du benytter vår søk-side.

Ettersom partneren din har vært testet etter gjennomført kur bør han være smittefri hvis han ikke er blitt smittet på nytt i mellomtiden. Jeg svarer her selvfølgelig på helt generelt grunnlag og har ingen grunn til å mistenke at partneren din har pådratt seg ny smitte.

Det er nok ikke annet du kan gjøre enn å oppsøke lege for en vurdering for en avklaring av problemet du tar opp i brevet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34263-gonore/#findComment-132572
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...