Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter halvannen måned som katteeier, spør jeg herved dol-folket om deres katteerfaringer: *S*

1. Har dere forsikret katten?

I så fall hvor og hva dekker forsikringen? Hva koster den? Jeg ser ikke som noe poeng for oss å ha en forsikring som dekker innkjøp av ny katt - omplasseringsgebyret er uansett ikke noen utgift å snakke om.

2. Har dere halsbånd?

Vi har festet på et med refleks i - det er mørkt ute om kvelden nå, og katta er ravnsvart!

3. Dyrlegen:

Hvor ofte tar dere med katten til rutineundersøkelse? Vi har fått beskjed om at katten ikke trenger ny vaksine før desember 2010 - er det noe poeng med rutinemessig dyrlegebesøk før den tid?

4. Mat

Her kjører vi løpet med kattemat fra dyrebutikken (tørrfor framme hele tiden + våtfor én gang om dagen), men i hvilken grad lar du katten din få smake på “vanlig” mat, altså menneskemat? Fortell gjerne om sære ting som katten din liker :-)

5. Lys på om natten:

Har dere det? Katter ser jo godt, men vi har likevel latt én liten 40W-lampe stå på i det rommet der mat, vann og do er - just in case...

6.

Kommer sikkert på mer å spørre om ettersom tråden utvikler seg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

21

• Katt-ja

3

• Dorthe

2

• Liliaceae

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest honnicorn

Vår katt er nå 6 mnd. Har ikke forsikret den, skulle jeg gjort det, så hadde det blitt for veterinærutgifter. spør på agria.

kjøper kun royal canin for. Vår er ute hver natt nå, i begynnelsen var den inne, og da var det mørkt der den var.

Du trenger ikke lege-sjekke den mer enn det du har fått beskjed om. Men husk markkur innimellom.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899003
Del på andre sider

Glemte å skrive: vi har halsbånd på vår, men husk en meget viktig ting: halsbåndet må være av den sorten som åpnes hvis det blir dratt i, pga katten klatrer og spretter overalt, og kan kveles hvis de blir hengende fast.

Ja, halsbåndet løser seg ut ved ganske liten motstand :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899009
Del på andre sider

''1. Har dere forsikret katten? ''

Nei, vi har ikke det. Kunne kanskje ha forsikret for veterinærutgifter, men har altså valgt å ikke gjøre det.

''2. Har dere halsbånd? ''

VI har halsbånd med refleks, men har ikke vent den til å bruke det. (Prøvde en gang, etter at han ble voksen, men da fikk han full panikk og sprang rundt i huset.) Men han er ganske hvit, så han er ikke usynlig i mørket. Om vinteren går han knapt ut av huset, og i hvert fall ikke ned til veien...

''3. Dyrlegen: Hvor ofte tar dere med katten til rutineundersøkelse?''

Vi tar ham til dyrlegen en gang i året for revaksinering, og da får han en sjekk. I tillegg var han hos dyrlege en gang han var i dårlig form (endte opp med penicillinkur og ble bra igjen kjapt)

''4. Mat ''

Stort sett tørrfor fra veterinæren, men sper på med mat fra dagligvare noen ganger hvis jeg ikke rekker åpningstiden til veterienæren. Våt kattemat er han ikke så glad i, så det gidder jeg ikke kjøpe. Ellers får han noen ganger litt fisk eller kylling når vi har hatt det til middag. En liten fløteskvett en sjelden gang i blant (matfløte eller kaffefløte, den er bedre for kattemager) Reker som står til tining hender det han stjeler hvis vi glemmer å dekke dem til. "Godteposen" med godbiter må ligge i et skap, ellers gnager han hull på posen og spiser alt på en gang. Kattegodteri har vi for å rope ham til oss når han er ute. Tørrforet må også gjemmes unna, han gnager hull på den posen også. Husk bare at katter trenger proteiner, der er ikke "altetende" slik som hunder. Søtsmak kan de ikke engang smake, og sjokolade er giftig for katter.

Ellers er han kastrert og ganske makelig anlagt. Han blir alltid tjukk om vinteren, så vi kniper litt inn på maten. (Ikke så mye, for jeg orker ikke han han mjauer og maser om natten og grytidlig om morgenen.) Om sommeren blir han en slank og sprek utekatt :-)

''5. Lys på om natten:''

Vi gjør som dere, har litt lys på når han er inne om natten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899040
Del på andre sider

Jeg har forsikring på mine katter i Agria, i overgang av 400 kr pr stykk. Det er en egenandel på 1000 kr + 20% men jeg ser at naboen min har hatt god bruk for den flere ganger hvor regninga hadde blitt så stort at hun hadde hatt problemer. Jeg betaler heller 1400 kr enn 4000 kroner for å slippe å avlive katten fordi jeg ikke har råd til veterinæren

2. Har dere halsbånd?

Jeg hadde før, et med telefonnummer, men da katten forsvant i fjor ble det aldri ringt til meg og jeg skjønte at Dyrebeskyttelsen kun bryr seg om katter som er chipet og dermed finner tilbake til eieren

3. Dyrlegen

Ringer hvis det er behov, de har fått vaksiner men ikke hvert år da de ikke er ute

4.Fór

Kjøper i dyrebutikken og gir ikke noe særlig våtfór da den ene katten min får diare av det. Jeg har prøvd alle merker og det

spiller liten rolle hva slags merke det er. Tunfisk tåler hun da

Kjøper fór for langhårede innekatter

5. Lys på om natten:

Den ene min sover i senga mi ved siden av hodeputa mi og den andre sover enten ved beina mine eller i sofaen i stua slik at han ser rett på meg. Lyset på badet står på og det gir litt lys i stua

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899046
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi har ikke det. Kunne kanskje ha forsikret for veterinærutgifter, men har altså valgt å ikke gjøre det.

VI har halsbånd med refleks, men har ikke vent den til å bruke det. (Prøvde en gang, etter at han ble voksen, men da fikk han full panikk og sprang rundt i huset.) Men han er ganske hvit, så han er ikke usynlig i mørket. Om vinteren går han knapt ut av huset, og i hvert fall ikke ned til veien...

''3. Dyrlegen: Hvor ofte tar dere med katten til rutineundersøkelse?''

Vi tar ham til dyrlegen en gang i året for revaksinering, og da får han en sjekk. I tillegg var han hos dyrlege en gang han var i dårlig form (endte opp med penicillinkur og ble bra igjen kjapt)

''4. Mat ''

Stort sett tørrfor fra veterinæren, men sper på med mat fra dagligvare noen ganger hvis jeg ikke rekker åpningstiden til veterienæren. Våt kattemat er han ikke så glad i, så det gidder jeg ikke kjøpe. Ellers får han noen ganger litt fisk eller kylling når vi har hatt det til middag. En liten fløteskvett en sjelden gang i blant (matfløte eller kaffefløte, den er bedre for kattemager) Reker som står til tining hender det han stjeler hvis vi glemmer å dekke dem til. "Godteposen" med godbiter må ligge i et skap, ellers gnager han hull på posen og spiser alt på en gang. Kattegodteri har vi for å rope ham til oss når han er ute. Tørrforet må også gjemmes unna, han gnager hull på den posen også. Husk bare at katter trenger proteiner, der er ikke "altetende" slik som hunder. Søtsmak kan de ikke engang smake, og sjokolade er giftig for katter.

Ellers er han kastrert og ganske makelig anlagt. Han blir alltid tjukk om vinteren, så vi kniper litt inn på maten. (Ikke så mye, for jeg orker ikke han han mjauer og maser om natten og grytidlig om morgenen.) Om sommeren blir han en slank og sprek utekatt :-)

Vi gjør som dere, har litt lys på når han er inne om natten.

''VI har halsbånd med refleks, men har ikke vent den til å bruke det. (Prøvde en gang, etter at han ble voksen, men da fikk han full panikk og sprang rundt i huset.) ''

Uff da... Vi var også litt spent på dette, ettersom vi har en voksen omplasseringskatt, men hun godtok halsbåndet uten å mukke.

''Godteposen" med godbiter må ligge i et skap, ellers gnager han hull på posen og spiser alt på en gang. Kattegodteri har vi for å rope ham til oss når han er ute. Tørrforet må også gjemmes unna, han gnager hull på den posen også. ''

Vår katt er ikke interessert i kattegodis...;-/ hadde vært fint om hun hadde villet ha det, da. Har prøvd med slike tørkede minifisk samt noen grønne 'pastiller' fylt med kattemynte.

For å lokke henne inn utenfra, hvis det er viktig å få hennne inn, er å ta en slik porsjonspose med våtfor og riste på den slik at det "knepper" i folien...;-) Da kommer hun kjapt! Men vi kan jo ikke venne henne til at hun får votfor hver gang hun kommer inn utenfra, så dette er kun i "nødsfall" :-)

Vår er også kastrert. Hun er en ganske liten katt, men har lagt på seg litt etter at hun kom til oss. Dvs ikke akkurat "litt" hvis man snakker om prosent, da...he he... Hun veide ca 3,5 kg ved ankomst, og én mnd senere veide hun snaut 4,2 kg!! ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899054
Del på andre sider

Gjest Kattemamman

Jeg/vi har hatt katt siden 1996, kun med et kort avbrekk så jeg synes jeg kan svare. :-)

''1. Har dere forsikret katten?''

Nei. Vi har ikke rasekatt.

''2. Har dere halsbånd?''

Nei. Vår er også svart, men hun holder seg unna biler.

''3. Dyrlegen:

Hvor ofte tar dere med katten til rutineundersøkelse? Vi har fått beskjed om at katten ikke trenger ny vaksine før desember 2010 - er det noe poeng med rutinemessig dyrlegebesøk før den tid?''

Vaksinasjon ved 3 mnd., sterilisering og revaksinering når hun var 1,5 år, ellers kun ved behov. Vår katt er ennå ung, men vi får innkalling til veterinæren ut fra vaksineringsbehov. Og når hun blir eldre vil hun få innkalling 1 gang i året uansett.

''4. Mat''

Vi bruker tørrfòr kjøpt hvor som helst. Merker ingen forskjell på om det er svindyrt veterinærfor eller billigmerker. Hun spiser uansett. Hun får også fisk og kylling når vi har det til middag (rester etter middagen), det samme med saus som ikke er krydret. Hun elsker mat! Hvitost er nam, så hun venter tålmodig ved gulvet i håp om at noe faller ned når det smøres matpakker. Tigger ikke, da vet hun at det bærer rett ut. :-)

Nei. I utgangspunktet er hun ute om natta, etter eget ønske. Nå har det imidlertid vært så kaldt i vinter, at vi har holdt henne inne på vaskerommet om natta. Har ikke på lys, men hun ser jo i mørket så det er ufarlig. Dessuten, det er lurt å la natt være natt, og dag være dag også for katter (som med barn, vet du).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899055
Del på andre sider

Jeg har forsikring på mine katter i Agria, i overgang av 400 kr pr stykk. Det er en egenandel på 1000 kr + 20% men jeg ser at naboen min har hatt god bruk for den flere ganger hvor regninga hadde blitt så stort at hun hadde hatt problemer. Jeg betaler heller 1400 kr enn 4000 kroner for å slippe å avlive katten fordi jeg ikke har råd til veterinæren

2. Har dere halsbånd?

Jeg hadde før, et med telefonnummer, men da katten forsvant i fjor ble det aldri ringt til meg og jeg skjønte at Dyrebeskyttelsen kun bryr seg om katter som er chipet og dermed finner tilbake til eieren

3. Dyrlegen

Ringer hvis det er behov, de har fått vaksiner men ikke hvert år da de ikke er ute

4.Fór

Kjøper i dyrebutikken og gir ikke noe særlig våtfór da den ene katten min får diare av det. Jeg har prøvd alle merker og det

spiller liten rolle hva slags merke det er. Tunfisk tåler hun da

Kjøper fór for langhårede innekatter

5. Lys på om natten:

Den ene min sover i senga mi ved siden av hodeputa mi og den andre sover enten ved beina mine eller i sofaen i stua slik at han ser rett på meg. Lyset på badet står på og det gir litt lys i stua

Jeg vurderer forsikring av grunner som du nevnte. Men har ikke prioritert det ennå fordi hun bare var inne de første 4 ukene og deretter bare har vært ute noen småturer. Hun kan jo bli syk likevel, men hun er ennå ung - bare et drøyt år gammel (antatt alder).

Hun har halsbånd med telefonnummer, men viktigst er refleksen, da:-) Hun er chippet fra før vi fikk henne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899057
Del på andre sider

Gjest Kattemamman

Jeg/vi har hatt katt siden 1996, kun med et kort avbrekk så jeg synes jeg kan svare. :-)

''3. Dyrlegen:

Hvor ofte tar dere med katten til rutineundersøkelse? Vi har fått beskjed om at katten ikke trenger ny vaksine før desember 2010 - er det noe poeng med rutinemessig dyrlegebesøk før den tid?''

Vaksinasjon ved 3 mnd., sterilisering og revaksinering når hun var 1,5 år, ellers kun ved behov. Vår katt er ennå ung, men vi får innkalling til veterinæren ut fra vaksineringsbehov. Og når hun blir eldre vil hun få innkalling 1 gang i året uansett.

''4. Mat''

Vi bruker tørrfòr kjøpt hvor som helst. Merker ingen forskjell på om det er svindyrt veterinærfor eller billigmerker. Hun spiser uansett. Hun får også fisk og kylling når vi har det til middag (rester etter middagen), det samme med saus som ikke er krydret. Hun elsker mat! Hvitost er nam, så hun venter tålmodig ved gulvet i håp om at noe faller ned når det smøres matpakker. Tigger ikke, da vet hun at det bærer rett ut. :-)

Nei. I utgangspunktet er hun ute om natta, etter eget ønske. Nå har det imidlertid vært så kaldt i vinter, at vi har holdt henne inne på vaskerommet om natta. Har ikke på lys, men hun ser jo i mørket så det er ufarlig. Dessuten, det er lurt å la natt være natt, og dag være dag også for katter (som med barn, vet du).

Også er hun selvfølgelig chipet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899061
Del på andre sider

1. Vi har ikke forsikret katten vår, regner i grunn med at vinningen går opp i spinningen så lenge egenandelen er så høy som 1000 kroner ved veterinærbehandling.

2. Katten vår er chip'et, men har også halsbånd med navn og telefonnummer. Nå om vinteren har han reflekshalsbånd, slik at han synes litt bedre for de som kjører bil. Vi bruker halsbånd for å høyne sjansen for at vi får beskjed dersom han går seg vill eller noe mer alvorlig skjer ham.

3. Vi tar aldri katten til rutineundersøkelse. Han får vaksine ca en gang i året og da titter jo veterinæren kjapt på almenntilstanden også. Ellers drar vi kun til dyrelegen dersom katten er syk eller skadet.

4. Etter at vår kastrerte hankatt fikk problemer med urinstein byttet vi til fór for kastrerte katter, kjøpt på dyrebutikk. Han får tørrfor, et par ganger i uken får han våtfor fra vanlig matbutikk. Dersom vi har kjøtt, kjøttdeig eller fisk til middag får han noen biter rått. En sjelden gang får han litt melk og hvis han har vært veldig snill får han favoritten: rått egg.

5. Her måtte jeg fnise litt, du som er så fornuftig, Morsan :) Ikkeno lys på om natten her i gården, katten ser utmerket i mørket! Hver morgen i firetiden inntar han dagens frokost, i mørket. Det går helt utmerket :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899068
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Nei.

Nei.

''3. Dyrlegen: ''

Vi drar til dyrlegene for vaksinering, og da kikker jo dyrlegen kjapt på katta sånn ellers. Og så drar vi selvsagt hvis den skulle bli syk eller skadet, men det har ikke skjedd ennå.

''4. Mat ''

Den får kun tørrfor og vann. Vi har prøvd å gi den litt våtfor for katter, men det vil den ikke ha. Matrester får den ikke. Det hender jeg setter fram litt fisk hvis vi har det, men hunden spiser det opp før katten slipper til. Og kun vann til drikke, og det må skiftes et par ganger for dagen.

Av hensyn til katten? Neei...

Katter har jo glimrende nattsyn! Vår greier fint å finne fram til og spise maten sin, og jage hunden ut av senga si (og rommet, for den del) i mørket.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899085
Del på andre sider

Ingen av mine er forsikret.

Nei, det har jeg sluttet helt med etter ene katten kom hjem med det rundt magen... Hun har sannsynligvis sittet fast i et eller annet, og halsbåndet løsnet ikke som det skulle... Skummelt.

''3. Dyrlegen:

En gang i året er det rutinesjekk og vaksine. Holder mer enn nok om det ikke er noen endringer i atferden, eller annet som tyder på sykdom.

''4. Mat ''

Mine får kun tørrfor. En sjelden gang de får våtfor. Enda sjeldnere de får menneskemat. Men jeg har laget "kattemat" etter oppskrift. Det er de glad i .

Nei, ingen lys på om natten.

''6. Kommer sikkert på mer å spørre om ettersom tråden utvikler seg :-)''

Bare å spør.

:0)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899120
Del på andre sider

Annonse

Gjest majas mamma

Ja, den er forsikret gjennom Agria, og dekker uforutsette dyrlegeregninger som ofte kan bli veldig høye. Dekker ikke innkjøp av ny katt da min er av rasen ekte norsk huskatt. DVS helt gratis.

2. Har dere halsbånd?

Vi har også reflekshalsbånd. Bare husk på at det ikke må være for stramt, og fjern evt. bjeller på det.

3. Dyrlegen:

Er som regel hos dyrlegen en gang i året for vaksine og vanlig sjekk. bortsett fra hvis den virker syk på noen måte.

4. Mat

Her kjøper vi tørrfor fra Felleskjøpet, beregnet på kastrerte katter. Spesielt kastrerte hannkatter har lett for å få nyrestein. Ellers er min katt vfeldig enkel i matveien. Den spiser kun tørrfor, ikke noe annet.

5. Lys på om natten:

Har på lys om natten, men det er ikke for katten sin skyld. Har to lamper i vinduet som lyser døgnet rundt. Og min katt foretrekker å være ute om natta, hvis det ikke er for kaldt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899124
Del på andre sider

Jeg vurderer forsikring av grunner som du nevnte. Men har ikke prioritert det ennå fordi hun bare var inne de første 4 ukene og deretter bare har vært ute noen småturer. Hun kan jo bli syk likevel, men hun er ennå ung - bare et drøyt år gammel (antatt alder).

Hun har halsbånd med telefonnummer, men viktigst er refleksen, da:-) Hun er chippet fra før vi fikk henne.

Naboen hadde fått en regning på 40 000 uten forsikring. Jeg tror jeg hadde avlivet min for den summen selv om jeg får vondt i magen bare ved tanken. Så da er forsikring grei å ha så slipper man det valget. Jeg har forsikret ungene mine, hytta, bilen, innbo og har livsforsikring, så hvorfor ikke forsikre dem også

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899142
Del på andre sider

''3. Dyrlegen:

''4. Mat''

''Nei. Vi har ikke rasekatt.'' Ikke vi heller, så gjenanskaffelseskost er ikke noe 'issue'. Men også huskatter kan risikere voldsomme veterinærregninger da.

''Vår er også svart, men hun holder seg unna biler.'' Det er det vi ikke ennå vet om vår katt, da, men ettersom hun godtok halsbåndet, tror jeg vi lar det være på :-)

''Dessuten, det er lurt å la natt være natt, og dag være dag også for katter (som med barn, vet du).''

Absolutt:-) Og huset forøvrig er mørkt - det står på ei lita lampe i det rommet der mat, vann og do er, og så står det på et lite lys i gangen utenfor juniors rom. Men hun har tilgang til nesten hele huset, og legger seg som oftest på et sted der det er helt mørkt. Har hittil ikke hatt problemer med en katt som herjer om natta, men det kan jo endre seg når det blir mer lyst...

– Kattemamman

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899145
Del på andre sider

1. Vi har ikke forsikret katten vår, regner i grunn med at vinningen går opp i spinningen så lenge egenandelen er så høy som 1000 kroner ved veterinærbehandling.

2. Katten vår er chip'et, men har også halsbånd med navn og telefonnummer. Nå om vinteren har han reflekshalsbånd, slik at han synes litt bedre for de som kjører bil. Vi bruker halsbånd for å høyne sjansen for at vi får beskjed dersom han går seg vill eller noe mer alvorlig skjer ham.

3. Vi tar aldri katten til rutineundersøkelse. Han får vaksine ca en gang i året og da titter jo veterinæren kjapt på almenntilstanden også. Ellers drar vi kun til dyrelegen dersom katten er syk eller skadet.

4. Etter at vår kastrerte hankatt fikk problemer med urinstein byttet vi til fór for kastrerte katter, kjøpt på dyrebutikk. Han får tørrfor, et par ganger i uken får han våtfor fra vanlig matbutikk. Dersom vi har kjøtt, kjøttdeig eller fisk til middag får han noen biter rått. En sjelden gang får han litt melk og hvis han har vært veldig snill får han favoritten: rått egg.

5. Her måtte jeg fnise litt, du som er så fornuftig, Morsan :) Ikkeno lys på om natten her i gården, katten ser utmerket i mørket! Hver morgen i firetiden inntar han dagens frokost, i mørket. Det går helt utmerket :)

rått egg, du, ikke verst:-)

Det med lyset begynte vi med da vi var usikker på hvordan pusen ville reagere i nytt hjem, ettersom vi ikke kjenner hennes forhistorie. Og så tenker vi at nå er hun vel vant til at dett er på...;-) Men ei lita 40w's pære i et stort hus med tre etasjer gir jo ikke mye lys, da:-) Mange har jo på litt lys i huset også uten husdyr.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899153
Del på andre sider

Nei.

Nei.

''3. Dyrlegen: ''

Vi drar til dyrlegene for vaksinering, og da kikker jo dyrlegen kjapt på katta sånn ellers. Og så drar vi selvsagt hvis den skulle bli syk eller skadet, men det har ikke skjedd ennå.

''4. Mat ''

Den får kun tørrfor og vann. Vi har prøvd å gi den litt våtfor for katter, men det vil den ikke ha. Matrester får den ikke. Det hender jeg setter fram litt fisk hvis vi har det, men hunden spiser det opp før katten slipper til. Og kun vann til drikke, og det må skiftes et par ganger for dagen.

Av hensyn til katten? Neei...

Katter har jo glimrende nattsyn! Vår greier fint å finne fram til og spise maten sin, og jage hunden ut av senga si (og rommet, for den del) i mørket.

''men hunden spiser det opp før katten slipper til. ''

*he he*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899156
Del på andre sider

Ingen av mine er forsikret.

Nei, det har jeg sluttet helt med etter ene katten kom hjem med det rundt magen... Hun har sannsynligvis sittet fast i et eller annet, og halsbåndet løsnet ikke som det skulle... Skummelt.

''3. Dyrlegen:

En gang i året er det rutinesjekk og vaksine. Holder mer enn nok om det ikke er noen endringer i atferden, eller annet som tyder på sykdom.

''4. Mat ''

Mine får kun tørrfor. En sjelden gang de får våtfor. Enda sjeldnere de får menneskemat. Men jeg har laget "kattemat" etter oppskrift. Det er de glad i .

Nei, ingen lys på om natten.

''6. Kommer sikkert på mer å spørre om ettersom tråden utvikler seg :-)''

Bare å spør.

:0)

''halsbåndet løsnet ikke som det skulle... Skummelt.''

Huff ja! :-(

Jeg har testet vårt bånd flere ganger uten katten inni, og én gang med katten inni (dro lett i halsbåndet) - alle gangene har det løsnet veldig kjapt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899161
Del på andre sider

Ja, den er forsikret gjennom Agria, og dekker uforutsette dyrlegeregninger som ofte kan bli veldig høye. Dekker ikke innkjøp av ny katt da min er av rasen ekte norsk huskatt. DVS helt gratis.

2. Har dere halsbånd?

Vi har også reflekshalsbånd. Bare husk på at det ikke må være for stramt, og fjern evt. bjeller på det.

3. Dyrlegen:

Er som regel hos dyrlegen en gang i året for vaksine og vanlig sjekk. bortsett fra hvis den virker syk på noen måte.

4. Mat

Her kjøper vi tørrfor fra Felleskjøpet, beregnet på kastrerte katter. Spesielt kastrerte hannkatter har lett for å få nyrestein. Ellers er min katt vfeldig enkel i matveien. Den spiser kun tørrfor, ikke noe annet.

5. Lys på om natten:

Har på lys om natten, men det er ikke for katten sin skyld. Har to lamper i vinduet som lyser døgnet rundt. Og min katt foretrekker å være ute om natta, hvis det ikke er for kaldt.

''da min er av rasen ekte norsk huskatt. DVS helt gratis.''

;-) Jeg betalte noen hundrelaper for min i omplasseringsgebyr, men da var hun både ferdig chip'et og kastrert, så det var en veldig god deal.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342634-kattetr%C3%A5d/#findComment-2899167
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...