Gjest Mann1975 Skrevet 8. februar 2010 Skrevet 8. februar 2010 Jeg har i mange år hatt en slags uklår opplevelse av virkeligheten. Det føles som et slør stenger for opplevelsen av virkeligheten. Det kan føles ut som om jeg drømmer på en måte. Slik har det vert konstant i snart 20 år, og det føles som det blir verre med årene. Tidvis får jeg små anfall der jeg blir skikkelig fjern, og da må jeg sette meg ned og vente på at det skal gå over. Varer vanligvis i 5-10 min. Dette kom ganske brått i 14 årsalderen. Har prøvd mange forskjellige behandlinger, og tatt MR og et lass med blodprøver, og alt viser seg å være bra. Jeg velger da å tro at dette er noe av psykisk art. Har litt sosialangst, og en generell uro som gnager sinnet mitt til stadighet. Stress. Jeg har snakket med mange leger om problemet, og har også gått til psykolog en periode uten at de fant ut hva denne tåketilverelsen kom av. Hår i senere tid søkt litt på nettet etter dette, og kommet frem til at det ligner på noe som heter derealisasjon. Fant ikke så mye på norske sider, men fant noe på utenlandske sider som beskrev problemet mitt ganske detaljert. Jeg lurer på om det er andre som kjenner seg igjen i dette, og har lignende opplevelse av virkeligheten? Finnes det råd for behandling for å bli kvitt denne tilstanden? Dette er slitsomt å leve med! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.