3x3 Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Jeg har brukt Sobril i forbindelse med angst,plutselig testet jeg positivt på diazapam ved urinprøvetaking,jeg forstår ikke hvordan dette kan ha seg da jeg kun har brukt sobril...? Hvordan kan dette ha seg? Mvh; T 0 Siter
Gjest a ghost in the shell Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Mener å ha lest att sobril forvandler seg til samme innhold i kroppen. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Mener å ha lest att sobril forvandler seg til samme innhold i kroppen. Trodde det var omvendt: Diazepam brytes ned til Oxazepam? 0 Siter
serenity777 Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Trodde det var omvendt: Diazepam brytes ned til Oxazepam? det er sikkert det ja. 0 Siter
Gjest kinelle Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Forstår ikke dette helt jeg. Hvis det er slik at det ene virkestoffet brytes ned til det andre - hvorfor har de da forskjellig halveringstid? Og at diazepam virker hurtigere, men kortere enn oxazepam. Når legene tar serumkonsentrasjon skal de jo kunne skille mellom sobril (oxazepam) og vival/valiun (diazepam). En venninne fikk problemer med dette fordi hun fikk sobril av legen men hadde fått noen vival av andre. Dette viste seg på blodprøvene og hun fikk ikke mer benzodiazpiner utskrevet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.