Gjest Sitronkaramell Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 Hei NHD! Jeg har veldig god erfaring med efexor mot min angst, panikklidelse og depresjon. Desverre har jeg bivirknigner som begynner å bli veldig slitsomme. Disse er - Trøtt hele tida. Selv etter en god natts søvn kjenner jeg meg aldri uthvilt - Null sexlyst - økt vekt - avflatning! Jeg har prøvd cipralex, fontex og citalopram tidligere, men disse har vært uten effekt. Jeg har lagt til 300 mg wellbutrin i tillegg til efexoren uten at det har hjulpet nevneverdig på bivirknignene. Jeg tør i utgangspunktet ikke slutte med efexor da jeg foretrekker bivirkningene i forhold til alternativet. Mitt spørsmål: Hva tror du om å bytte ut efexoren med cymbalta? Kan et bytte bedre noen av bivirkningene og er det sannsynlgi at cymbalta vil være like effektivt? Jeg vil så gjøre fungere i dagliglivet uten å måtte velge mellom depresjon/angst og TRØTTHET! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. februar 2010 Skrevet 9. februar 2010 På gruppenivå vil det nok ikke bli endring. På individnivå, for deg, kan du håpe at noe kan endres til det bedre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.