Gå til innhold

Våken bare om kvelden!

Anbefalte innlegg

Gjest deprimert58

Jeg bruker 20 mg citalopram/cipramil og er trøtt og uopplagt det meste av formiddagen.Drikker to kopper kaffe når jeg våkner i 11 tida og spiser frokost i 12 tida.Etter en tablett må jeg legge meg i 14 tida og sover da 1-2 timer.kl 16.00 er jeg opplagt og tar en kopp kaffe med lunsj..Jeg er da våken helt til kl 02.30-03.00 uten noe som helst problem.MEN jeg trenger altså 9-10 timers søvn.Synes dette er mye,men jeg har ingen jobb,så det er ikke plagsomt,bare kjedelig.Spiser 3 ganger om dagen,ca kl 12 kl 16 og kl 20 noen ganger "glemmer" jeg å spise kl 16 da jeg ofte spiser sjokolade eller kjeks til kaffen og ikke føler sult.Jeg er lite i bevegelse og forbrenner da lite.Da spiser jeg middag i 17-18 tida.Det blir desverre

noe potetgull og cola hver kveld,så jeg får nok i meg nok kalorier,

siden vekta på 140 kg ikke rikker seg.Jeg er 51 år og har hørt blodtrykk og høyt kolestrol.Er det normalt at cipramil gjør deg uopplagt hele formiddagen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342728-v%C3%A5ken-bare-om-kvelden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kinelle

''Svært vanlige: Psykiske: Søvnighet, søvnløshet''

Når jeg går inn på felleskatalogen så står både søvnighet og søvnløshet som svært vanlige bivirkninger. Du blir jo da tydeligvis trett av den så hva med å ta den på kvelden før du skal legge deg? Du skriver at du tar den i 11-tiden og legger deg igjen rundt kl 14, hvis det er et ganske fast mønster så vet du at det tar ca tre timer fra du tar tabletten til du blir trett. Jeg ville da forsøkt å planlegge når jeg skulle legge meg og tatt den tre timer i forkant. Det er jo synd at så store deler av dagen går bort til soving, og det er slitsomt å ikke sovne på kvelden.

Bare et forslag:o)

Gjest firepile

''Er det normalt at cipramil gjør deg uopplagt hele formiddagen?''

Det motsatte er nok mer vanlig. Mn hvis du blir trøtt av den er det ikke bedre å ta den om kvelden?

Ellers tror jeg de fleste ville bli trøtte og uopplagte av en slik døgnrytme...

Gjest deprimert58

''Svært vanlige: Psykiske: Søvnighet, søvnløshet''

Når jeg går inn på felleskatalogen så står både søvnighet og søvnløshet som svært vanlige bivirkninger. Du blir jo da tydeligvis trett av den så hva med å ta den på kvelden før du skal legge deg? Du skriver at du tar den i 11-tiden og legger deg igjen rundt kl 14, hvis det er et ganske fast mønster så vet du at det tar ca tre timer fra du tar tabletten til du blir trett. Jeg ville da forsøkt å planlegge når jeg skulle legge meg og tatt den tre timer i forkant. Det er jo synd at så store deler av dagen går bort til soving, og det er slitsomt å ikke sovne på kvelden.

Bare et forslag:o)

Får prøve å ta den før kl 24 da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...