Gå til innhold

NHD - Overdreven skrekkpropaganda?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et svar fra legen på Klara Klok sine sider:

''Det kan være svært farlig å kombinere alkohol med en rekke tabletter, spesielt i høye doser. Zyprexa kan være dødelig i kombinasjon med alkohol, det kan også muskelavslappende medikamenter og Efexor i høye doser.

Når man kombinerer dette vil man bli svært trett og sovne slik som du gjorde. Dersom dosen er høy nok er det ikke sikkert man våkner igjen. Man kan også få svært alvorlige kramper. Man kan dø av kvelning mens man sover. Dette er svært alvorlig å eksperimentere med.''

Stemmer det at det er SÅ ekstremt farlig?

Videoannonse
Annonse
Gjest med måte
Skrevet

Dette har sikkert med mengden alkohol å gjøre? Alkohol er jo dødelig i seg selv om man drikker for mye.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er grovt overdrevet. Jeg ville ikke formulert meg slik.

Skrevet

Så det betyr bl.a at høy dose Efexor ikke er farlig i kombinasjon med alkohol, det vil sikkert si store mengder alkohol?

Gjest Sitronkaramell
Skrevet

jeg visste ilallefall ikke at det var så farlig!

Har drukket meg full sammen med venner og på jobb som alle andre opptil

flere ganger. Har nå våknet igjen hver gang iallefall..

Nå derimot tar jeg wellbutrin i tillegg og da tør jeg ikke drikke pga kramper..

Det er ikke så gøy å dra på fest med venner og jobbfest lenger når alle drikker unntatt jeg

men men

ps: jeg er ikke noe fyllesvin! Var maks snakk om en gang i måneden og ikke

mere enn andre på min alder

Gjest trist jente
Skrevet

Uavhengig av sannhetsgehalten i dette så synes jeg at slike innlegg ikke bør skrives. Er man i rette modus kan det bli til informasjon om hvordan man skal ta livet sitt. Hva kan man dø av og hva er det liten vits i å ta.

Skrevet

Takk for svar :o)

Vil bare presisere at det ikke var jeg som sendte inn dette spørsmålet på Klara Klok-forumet. Jeg bare snublet over det.

Jeg har så lenge jeg har brukt AP levd helt som vanlig hva angår bruk av alkohol, og det har gått greit. Jeg må vel allikevel innrømme at jeg tidvis har tenkt at kombinasjonene kanskje kan være skadelig, men at det skulle være dødelig har jeg aldri trodd, og det skremte meg veldig.

Takk derfor for oppklaringen.

Ha en god torsdag :o)

Gjest Ellipse
Skrevet

Uavhengig av sannhetsgehalten i dette så synes jeg at slike innlegg ikke bør skrives. Er man i rette modus kan det bli til informasjon om hvordan man skal ta livet sitt. Hva kan man dø av og hva er det liten vits i å ta.

Jeg tar efexor(300 mg) og har drukket alkohol mange ganger uten å merke noe som helst. Men holder meg stort sett til 2-3 glass vin, da.

Skrevet

Jeg har kombinert efexor og alkohol i et par år og det går helt fint, tolvon,remeron,phenergan også helt fint. Benzo har også fungert, men det anbefales ikke man blir skikkelig full hvis det ikke er lang tid mellom benzo og alkoholinntak

Gjest trist jente
Skrevet

Jeg tar efexor(300 mg) og har drukket alkohol mange ganger uten å merke noe som helst. Men holder meg stort sett til 2-3 glass vin, da.

Jeg har også kombinert blandt annet efexor med alkohol, men tatt tablettene etter festen rett før jeg legger meg. Med et vanlig alkoholkonsum er det ikke farlig å kombinere AD og alkohol. Ellers tror jeg en ganske stor andel av befolkningen hadde måttet bli avholds.

Mikser man mye nok eller tar tilstrekkelig mange så er alle tabletter farlig. Både med og uten resept. Men det skal mye til for å klare det. Jeg har satt meg ganske grundig inn i det da jeg tenkte i de baner. Et slikt svar hadde vært en oppskrift for meg. Og så hadde jeg for sikkerthets skyld tatt litt ekstra i tilfelle for å være sikker.

Skrevet

Jeg har også kombinert blandt annet efexor med alkohol, men tatt tablettene etter festen rett før jeg legger meg. Med et vanlig alkoholkonsum er det ikke farlig å kombinere AD og alkohol. Ellers tror jeg en ganske stor andel av befolkningen hadde måttet bli avholds.

Mikser man mye nok eller tar tilstrekkelig mange så er alle tabletter farlig. Både med og uten resept. Men det skal mye til for å klare det. Jeg har satt meg ganske grundig inn i det da jeg tenkte i de baner. Et slikt svar hadde vært en oppskrift for meg. Og så hadde jeg for sikkerthets skyld tatt litt ekstra i tilfelle for å være sikker.

Reagerte litt jeg også.. Og den siden er jo beregnet for barn også..

(Ble alkoholforgiftet en gang, etter et altfor høyt inntak alkohol. Skikkelig skremmende. Vet ikke om det er sånn det er, men.. Aldri mer uansett).

Håper du aldri finner på å gjøre alvor ut av noe sånt.

Skrevet

Takk for svar fra deg...selvom det kommer litt sent.

mvh

Skrevet

Jeg har kombinert efexor og alkohol i et par år og det går helt fint, tolvon,remeron,phenergan også helt fint. Benzo har også fungert, men det anbefales ikke man blir skikkelig full hvis det ikke er lang tid mellom benzo og alkoholinntak

Takk for svaret ditt :o)

Ja, jeg har også kombinert div. medisiner som jeg går på uten at noe egentlig har skjedd så jeg trodde det var safe.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...