Gå til innhold

Hvordan komme seg ut av depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest Ønsker tips
Skrevet

Kjenner jeg sliter med å komme meg ut av en depresjon. Er det noen gode tips som jeg kan gjøre selv ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frisk luft, være i aktivitet, ikke isolere deg. Det er tre gode stikkord for min del iallfall.

Gjest segunda
Skrevet

Bruk de gode stundene og aksepter de dårlige. Gå ut når du greier det om ikke annet enn gå en runde rundt huset. Ring venner og avtal noe du liker. Da må du dra.

Gjest kinelle
Skrevet

Tving deg til å stå opp til en fast tid hver dag. Prøv også å legge deg til fast tid. Ikke gå rundt i subbeklær hjemme, men dusj og stell deg.

Prøv å ha et lite mål for hver dag. Enten det er å gå en halvtimes tur, ta en kaffe på café, trene, vaske. Gjør noe aktivt. Ikke isoler deg. Det vil sikkert ikke føles lystbetont, men jeg tror det hjelper på sikt.

Å sitte passiv hjemme og grave seg dypere og dypere ned gjør det verre å komme seg oppigjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...