Gå til innhold

Er det virkelig farlig å drikke kaldt i varmen?

Anbefalte innlegg

Kom opp i en diskusjon idag, med en som påsto at man kan få tarmslyng hvis man drikker kalde drikker når det er varmt. Og selv om man ikke fikk tarmslyng, så kunne man hvertfall få skikkelig diaré.

Aller helst skulle voksne drikke kaffe eller te, og la vannet være lunkent. :-)

Kommentar?

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Hei nanna!

Det med tarmslyng har jeg ikke hørt noe om, men kaffe og te er i alle fall uheldig i varmen. Det er nemlig vanndrivende, og gjør deg uttørket.

En jeg kjenner nevnte en gang noe om at man kunne få kramperekasjoner i magen/tarmene hvis man hadde i seg mye kaldt vann på en gang når man er fysisk aktiv i varmen. Om dette stemmer vet jeg ikke.

Men jeg har aldri fått tarmslyng av å kose meg med kald drikke i varmen, og det har heller ingen jeg kjenner fått :-)

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er ikke kjent med at det er farlig å drikke kalt vann når det er varmt, men utelukker at noen kan reagere med diare. Her man nok den enkelte gjøre sine egne erfaringer.

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Du mener kanskje "utelukker IKKE"? ;-)

Det har du rett i :-)

Jeg beklager skrivefeilen.

Det skulle stå:

"Jeg er ikke kjent med at det er farlig å drikke kalt vann når det er varmt, men utelukker ikke at noen kan reagere med diare. Her man nok den enkelte gjøre sine egne erfaringer."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...