Jump to content
Sign in to follow this  
Guest PeterPan123123

Urinering

Recommended Posts

Guest PeterPan123123

Hei, Jeg vet ikke om dette er et spørsmål som du kan svare på, men jeg prøver meg likevel. Jeg har så lenge jeg kan huske hatt problemer med å urinere i sosiale sammenhenger. Jeg klarer altså å urinere når jeg vet ingen hører etter), eller dersom jeg vet at døren til doen er låst. Problemet er at i sammenhenger der andre venter, som for ekssempel når man har dårlig tid, og man i siste liten skal gå på do, eller på doen på skolen, der folk gjerne går på do sammen, og venter utenfor båsene på de andre på å bli ferdig. Dette har altså gått i litt rykk og napp, men i det siste har det blitt verre og verre. Jeg klarer ikke å urinere i så og si noen sosiale sammenhenger, utenom med personer jeg kjenner godt (Likevel kan det skje, dersom under stress / dårlig tid, at ikke dette heller går)! Er dette en sosial angst av noe slag? Og hvordan kan jeg bli kvitt det? Finnes det noen øvelser jeg kan gjøre psykisk / fysisk? Eller må jeg bare leve med det? Setter veldig stor pris på svar! Gutt (18)

Fortsetter under...

Guest J31!

Jeg antar dette har med sosial angst å gjøre, har hatt det noenlunde likedan selv. Det er i hvertfall fullt mulig å komme ut av :-)

Du trenger kanskje å bli tryggere?

Enit78

Kjenner meg igjen i dette fra da jeg var på din alder. Jeg har sosial angst og det var med blant annet bruk av offentlige toalett at jeg oppdaget at jeg hadde et problem. Hvis du føler du har angst for andre sosiale sammenhenger så vil jeg anbefale deg å oppsøke psykolog. Siden du da kommer til såpass tidlig er prognosene gode for å bli frisk fort:). Ikke vits i å gå for lenge med slike problemer for da kan det bli verre.

Lykke til!