Gå til innhold

Forskjell på SSRI...

Anbefalte innlegg

Jeg har sosial angst og har gått på cipralex litt av og på de siste 5-6 årene. Har brukt max 20 mg. Føler ikke så stor forskjell.. Har lest om noen som bruker cipramil. Er det sterkere enn cipralex? Hvilke andre medisiner har god virkning på sosial angst og depresjon? Har forsøkt seroxat, men følte ikke noe effekt av det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342792-forskjell-p%C3%A5-ssri/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, og du har sosial angst også? Noen bivirkninger? Hvordan føler du de hjelper deg?

Ja, men har en diagnose som visstnok skal være litt verre , dvs unnvikende pf.

Det første jeg la merke til da jeg startet i 2003, var at stemningsleiet ble hevet. Den gangen hadde jeg forøvrig ingen forventninger til medisinen da jeg ikke innså at jeg var deprimert, prøvde den etter legens anbefaling. Så den virkningen er jeg 100% sikker på. Følte meg lettere til sinns, mindre tung, allerede en mnd etter start. Hadde bivirkninger i starten, men som ga seg etter få uker.

Jeg ble kort sagt mindre beskjeden mht angsten, mer avslappet. Men det merket jeg ikke før jeg økte dosen, noen år senere (visste ikke at jeg hadde angst heller).

Har ingen bivirkninger. Kun i oppstart og ved økning.

Lykke til i jakten :-)

Ja, men har en diagnose som visstnok skal være litt verre , dvs unnvikende pf.

Det første jeg la merke til da jeg startet i 2003, var at stemningsleiet ble hevet. Den gangen hadde jeg forøvrig ingen forventninger til medisinen da jeg ikke innså at jeg var deprimert, prøvde den etter legens anbefaling. Så den virkningen er jeg 100% sikker på. Følte meg lettere til sinns, mindre tung, allerede en mnd etter start. Hadde bivirkninger i starten, men som ga seg etter få uker.

Jeg ble kort sagt mindre beskjeden mht angsten, mer avslappet. Men det merket jeg ikke før jeg økte dosen, noen år senere (visste ikke at jeg hadde angst heller).

Har ingen bivirkninger. Kun i oppstart og ved økning.

Lykke til i jakten :-)

Ok, takk for info:) Har time hos fastlegen i neste uke så får høre litt med han også:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...