Gå til innhold

Behandling eller "ordre selv"?

Anbefalte innlegg

Gjest anita37
Skrevet

Hei, jeg er en litt sliten, litt deprimert småbarnsmor. Min eldste datter er i en alder jeg selv husker mye fra fra jeg var liten, og som så alt for mange andres så var min barndom preget av en far med rusproblemer og psykiske problemer, noe ingen så siden foreldrene mine gjorde alt de kunne for å holde fasaden. Så for tiden gjennomlever jeg mye av dette på nytt. I tillegg så er jeg nok litt deprimert, jeg kommer ikke i gang med det jeg skal gjøre hverken hjemme eller på jobb, og dagene blir meningsløse. Jeg blir også alt for ofte (daglig) irritert på barna mine og kan ta meg selv i å rope til dem. Dette er veldig tungt for meg. Jeg er liksom så veldig oppdatt av at barndommen deres skal være trygg og god og alt annet enn det min var... Jeg sliter med lav selvfølelse og er veldig usikker i sosiale sammenhenger. Så... Hva skal jeg gjøre? Jeg er jo ikke akutt syk, og jeg fungerer og alt går rundt... Kan jeg kjøpe meg noen selvhjelpsbøker og jobbe med meg selv og bli "frisk", eller bør jeg gå til psykolog?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tro på at mye er mulig å gjøre selv om man har innsikten som trengs.

Men jeg ville likevel snakket med fastlegen, og tatt det derfra. Du kan kanskje (sannsynligvis?) ha nytte av antidepressive medisiner også.

Du skal i hvertfall ikke ha det slik. Vet akkurat hvordan du har det. Og det finnes god hjelp å få.

Håper du finner ut av det, og at du kommer deg ut av depresjonen snart.

God bedring :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...