Gå til innhold

hva synes dere om hilseplikt i Levanger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

''Vi må jo finne på noe, være litt spesielle og skape noe som vekker litt oppmerksomhet''

Her tror jeg enkelte nordtrøndere har et kompleks. Fra før har ulike tettsteder forsøkt seg med å erklære seg som landets minste by, synge salmeboka i ett strekk, sette opp et mobilt lyskryss under en festival selvom det ikke trengs av trafikkhensyn osv. - alt for å "finne på noe og vekke litt oppmerksomhet".

Noe av det virker bare barnslig

synes humørløse

Annonse

Hva med helsepersonell/terapeuter som pga taushetsplikt ikke vil hilse på sine pasienter, må de søke dispensasjon fra kravet?

:) LOL

*fnis*

Jeg var forresten ikke klar over den 'regelen' før jeg leste om det her inne. Jeg kommer fra et lite sted, hvor mange kjenner mange, så at man hilser på helsepersonell på gata var heeelt normalt :-) Da jeg fikk lege sørafor trodde jeg hun var litt hurpete ettersom hun overså meg på gata! ;-)

Annonse

"hva gjør man om det kommer en hel folkemengde samtidig?"

Kanskje sjansen er ganske liten for at dette skal forekomme? Bortsett fra på 17 mai da kanskje...

Antagelig er ikke dette det mest befolkede stedet i verden. Kanskje det er derfor han vil at de få som ferdes der skal hilse på hverandre?

Jeg syns nordmenn er et kjølig og avvisende folkeslag, dvs slik kan vi synes for utenforstående. Å hilse på naboen er et fremmedord for mange.

Ser man i andre land lenger syd, f.eks. Danmark og Holland, opplever man en helt annen hverdag, der hilser man på naboene,

og møter man folk på gata hilser man høflig på de og, kjente og ukjente. det blir så mye hyggeligere atmosfære da :)

Et smil fra en fremmed kan redde dagen.

Her i Norge blir vi nesten overraska om kassadama på Rema kikker opp og sier hei. Jeg bare, eh kjenner jeg deg? :D

Sånn er det i Norge....

Jeg syns vi nordmenn bør bli flinkere til å hilse på hverandre,

smil til verden og verden smiler tilbake.

Og ikke vær så fordømrande redd for å bli kjent med folk,

En fremmed er en venn du ikke har blitt kjent med ennå.

Jeg syns nordmenn er et kjølig og avvisende folkeslag, dvs slik kan vi synes for utenforstående. Å hilse på naboen er et fremmedord for mange.

Ser man i andre land lenger syd, f.eks. Danmark og Holland, opplever man en helt annen hverdag, der hilser man på naboene,

og møter man folk på gata hilser man høflig på de og, kjente og ukjente. det blir så mye hyggeligere atmosfære da :)

Et smil fra en fremmed kan redde dagen.

Her i Norge blir vi nesten overraska om kassadama på Rema kikker opp og sier hei. Jeg bare, eh kjenner jeg deg? :D

Sånn er det i Norge....

Jeg syns vi nordmenn bør bli flinkere til å hilse på hverandre,

smil til verden og verden smiler tilbake.

Og ikke vær så fordømrande redd for å bli kjent med folk,

En fremmed er en venn du ikke har blitt kjent med ennå.

Noen av oss er faktisk ikke utadvendte og ser ikke hyggen i hverken tilfeldig hilsing eller småprat med naboer.

Jeg er en veldig koselig person allikevel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...