Gå til innhold

nhd. økende angst og medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest bølger

Kan wellbutrin øke angst? Reduserer cipralex angst? Hjelper det med fluanxol på angst?

Jeg prøver å forstå hvorfor jeg får mer og mer angst, og finne en løsning

på det. Har hatt noe medisinforandringer det siste året, og

lurer på om det kan være årsaken. Jeg kan ikke bruke noe

som gjør at jeg ikke kan kjøre bil, så da begrenser det seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342829-nhd-%C3%B8kende-angst-og-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bølger

Jeg tror Wellbutrin _kan_ øke angst, og jeg tror Cipralex _kan_ senke angst og jeg tror også Fluanxol _kan_ hjelpe mot angst...

Men så var det deg, da.

Jeg har gått over fra cipralex til wellbutrin. Wellbutrin hjelper på depresjonene og

trettheten så det skal ikke være lett, hvis de i tillegg øker angsten.

''hvorfor jeg får mer og mer angst''

Er du sikker på at angsten er økende sett i et litt lengre perspektiv, eller kan det være svingninger med økt angst i perioder?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg synes du over lengre tid har skrevet litt ulike ting om dette. Periodevis virker du svært fornøyd med at du har det bedre, men så skriver du om nye tilbakeslag. Da tenker jeg at det blir viktig å få tak i de lange linjene og ikke bare "topp og bunn". En måte å jobbe med dette på er å skrive humørdagbok, hvor du hver eneste dag i noen måneder registrerer hvordan du har hatt det.

Er du sikker på at angsten er økende sett i et litt lengre perspektiv, eller kan det være svingninger med økt angst i perioder?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg synes du over lengre tid har skrevet litt ulike ting om dette. Periodevis virker du svært fornøyd med at du har det bedre, men så skriver du om nye tilbakeslag. Da tenker jeg at det blir viktig å få tak i de lange linjene og ikke bare "topp og bunn". En måte å jobbe med dette på er å skrive humørdagbok, hvor du hver eneste dag i noen måneder registrerer hvordan du har hatt det.

Det var et godt råd som jeg også ville forsøkt. :-)

Gjest bølger

Angsten går på bilkjøring, og det er blitt et stort problem. Jeg mistenker

at det er medisinforandringer som gjør det. Angsten har ikke vært

det største problemet for meg tidligere.

Ellers er nok psyken litt opp og ned ennå. Jeg har tenkt på å notere

litt om hvordan jeg har det. (prøvde litt en periode men det

ble glemt etter en stund.) Ser jeg det på et langt perspektiv, er jeg nok en god

del bedre enn jeg har vært tidligere, men det er vanskelig å takle de

dårlige dagene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...