Gå til innhold

Behov for å undertrykke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er med i et nav-tiltak.Lederen for dette tiltaket er en dame.Hun har en annen dame som er ansatt i dette tiltaket.Det er totalt 4 kvinner som er ansatt i dette tiltaket.Da de skulle ansette 2 nye folk så gikk de bevisst ut med at de bare ville ha folk med 3-årig høyskoleutdanning.De var så konsekvent på dette at når de fikk inn søknader på stillingene som var utlyst, så var det ingen menn som hadde 3-årig høyskoleutdanning.Derfor ble ingen menn innkalt til intervju heller.Så nå er det 4 kvinner som jobber i dette nav-tiltaket.Bør det ikke være litt balanse mellom menn og kvinner ved en slik arbeidsplass?

Når de har muligheten til det, så kan de ha en tendens imot å mene og si til dels underrtrykkende ting om menn.Hvilken hensikt har dette?Hva forårsaker en slik adferd?

Gjenspeiler dette hva slags relasjoner disse kvinnene har/har hatt til menn?Det er jo ikke til noe hjelp.

Bør man ikke være kjønnsnøytral i slike jobber?Hva er det som gjør at man i dette tilfellet har nærmest en forakt for det motsatte kjønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye diskriminering i nav ja. Husker jeg var på dagsen, jeg håpet på en kontordagsjobb, da jeg blandt annet kan touch metoden, og skriver veldig kjapt. Vel da det kom en forespørsel på en slik jobb, så sa nav fyrene der, att nå kom det en jobb for en dame.... Virker som om diskriminering mot menn er godtatt.

Skrevet

Det er vel ikke kjønnsdiskriminering når man går etter utdanning? Det er nettopp da det blir kjønnsnøytralt. Hvis kravet er minst 3-årig høyskoleutdanning, så ser man i hovedsak på dem med slik utdanning. Da er de med mindre utdanning i hovedsak ikke kvalifisert.

Om det i enkelte stillinger der man ønsker høyskoleutdanning kan holde med lavere utdanning, er en annen diskusjon.

Ofte er stillingsannonser utformet slik at det åpner for at folk med ulik bakgrunn kan søke. Dette er jo avhengig av type stilling.

Skrevet

Det er vel ikke kjønnsdiskriminering når man går etter utdanning? Det er nettopp da det blir kjønnsnøytralt. Hvis kravet er minst 3-årig høyskoleutdanning, så ser man i hovedsak på dem med slik utdanning. Da er de med mindre utdanning i hovedsak ikke kvalifisert.

Om det i enkelte stillinger der man ønsker høyskoleutdanning kan holde med lavere utdanning, er en annen diskusjon.

Ofte er stillingsannonser utformet slik at det åpner for at folk med ulik bakgrunn kan søke. Dette er jo avhengig av type stilling.

Burde det ikke være minst en mann ved slike arbeidsplasser også?

Tenker for å unngå for mye ensretting i tanke gangen.

Skrevet

Burde det ikke være minst en mann ved slike arbeidsplasser også?

Tenker for å unngå for mye ensretting i tanke gangen.

Jeg liker også arbidsplasser der det er begge kjønn, men det er ikke alltid det er mulig. Arbeidsmarkedet i Norge er ganske så kjønnsdelt, og det medfører at det blir overvekt av ett kjønn på mange arbeidsplasser.

Ellers tror jeg det er andre faktorer enn kjønn som avgjør om arbeidsplassen er ensrettet.

At de som arbeider der snakker nedsettende om menn generelt er jo selvsagt ikke bra, og noe det bør sies fra om. Det er ikke enkelt, men kan om nødvendig gjøres anonymt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...