Gå til innhold

finnes det et ord for beredskapshjem på engelsk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest beredskapshjem

Jeg tror det heter "foster home on stand-by", men jeg er ikke helt sikker, da jeg naturlig nok ikke har hatt noe å gjøre med fosterfamilier i et engelsktalende land.

Ja det hadde jo vært litt urovekkende om du hadde masse kunnskaper om det, med mindre du jobbet med det da:)

Annonse

Gjest beredskapshjem

Ikke sant :) Kan mye om det norske systemet, men det er fordi jeg har jobbet med barn som bor i fosterhjem.

Så fint, da kan jeg spørre deg om det jeg lurer på:)

Jeg lurer på om det er nok beredskapshjem i Norge til å dekke behovet når barn blir tatt fra sine foreldre? Hender det at barn først havner på en eller annen institusjon før de kommer i fosterhjem?

Og hvor lenge er oppholdet i beredskapsfamilien ment å vare? Når det strekker seg over et år blir det jo selvfølgelig vondt for barna å ta farvel når de skal videre i systemet.

Håper du kan svare på dette.

Så fint, da kan jeg spørre deg om det jeg lurer på:)

Jeg lurer på om det er nok beredskapshjem i Norge til å dekke behovet når barn blir tatt fra sine foreldre? Hender det at barn først havner på en eller annen institusjon før de kommer i fosterhjem?

Og hvor lenge er oppholdet i beredskapsfamilien ment å vare? Når det strekker seg over et år blir det jo selvfølgelig vondt for barna å ta farvel når de skal videre i systemet.

Håper du kan svare på dette.

Jeg kan ikke svare på det siste, da jeg ikke vet om det er et regelverk som bestemmer slikt.

Det varierer i forhold til område/by om det er nok beredskapshjem tilgjengelig. Det er mange barn som bor på institusjon i Norge, hvor mange vet jeg ikke. Grunnen til at de gjør det varierer. Noen bor på gruppehjem fordi de ikke klarer å tilpasse seg fosterhjem/har for store problemer for et vanlig hjem, andre bor der i påvente av plassering i fosterhjem. Noen bor på gruppehjem en kort periode, for å så bli tilbakeført til foreldrene.

jo kanskje det. Jeg var først og fremst på jakt etter det presise uttrykket, men det kan jo variere fra land til land

Short term care, tror jeg det blir? Se på denne linken:

http://www.fosterparenting.com/foster-care/types-of-foster-care.html

Annonse

jo kanskje det. Jeg var først og fremst på jakt etter det presise uttrykket, men det kan jo variere fra land til land

Det eneste jeg finner av relevanse er dette:

http://www.barnardos.org.uk/fosteringandadoption/fostering/fosteringandadoption_fostering_placements.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...