Gjest Trist akkurat nå Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 I flere år har jeg slitt med at jeg blir skikkelig deppa og lei meg når det er blå himmel og sol. Trekker for gardinene når jeg er hjemme og har det vondt inni meg. Slik som nå med kulde og sol er helt fælt. Men sommersola virker på samme måte. Innbiller meg at de fleste har det motsatt. Eller er det andre som har det som meg? Så fort skyene kommer tilbake, gjerne regn, så forsvinner det enorme tristheten og jeg har det bra fram til neste solskinnsdag/er. 0 Siter
Gjest Pannekuka Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Samme med meg. Når sommeren kommer vet jeg at det er mange som nyter dagene på sjøen sammen med venner. Det gjør meg deprimert da jeg lever i ensomhet uten mulighet til å dra på sjøen. 0 Siter
Gjest Trist akkurat nå Skrevet 13. februar 2010 Skrevet 13. februar 2010 Samme med meg. Når sommeren kommer vet jeg at det er mange som nyter dagene på sjøen sammen med venner. Det gjør meg deprimert da jeg lever i ensomhet uten mulighet til å dra på sjøen. Ja, det er nok noen som er triste pga ensomhet.Men jeg kan ikke helt si at jeg har slike tanker. Er vel ikke så mange som nyter sola i kulden heller:) Men etter annet galt må det være med meg. Ha en fin dag:) 0 Siter
siameser Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har det litt på samme måten. Sterkt lys forsterker angsten. Det føles som et søkelys som gjør meg synlig. Jeg nyter mørketida, det føles så trygt! Mannen min syns det er rart at jeg er så glad i regn. For meg er regn avslappende, det er da jeg sover godt. 0 Siter
siameser Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Samme med meg. Når sommeren kommer vet jeg at det er mange som nyter dagene på sjøen sammen med venner. Det gjør meg deprimert da jeg lever i ensomhet uten mulighet til å dra på sjøen. Har du noen gang vært alene i en båt? Det kan regnes som meditasjon. Det er total frihet for meg. 0 Siter
Gjest Trist akkurat nå Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Ja mørke kvelder er vidunderlig. Og jeg sover også godt når det regner:) Kom forresten litt skyer her nå, deilig. 0 Siter
Gjest Trist akkurat nå Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Jeg har det litt på samme måten. Sterkt lys forsterker angsten. Det føles som et søkelys som gjør meg synlig. Jeg nyter mørketida, det føles så trygt! Mannen min syns det er rart at jeg er så glad i regn. For meg er regn avslappende, det er da jeg sover godt. Sendte svaret til meg selv, du får lese det:) 0 Siter
Gjest Glad akkurat nå Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Hva med å angripe problemet ditt for å gjøre det mindre, har du prøvd det. Jeg har vært på skitur i strålende sol i helgen. Snødekte trær mot blå himmel og sol som begynner å varme. Masse folk i solveggen på sportsstua som nyter tilværelsen. Det er egentlig veldig godt å leve på slike dager, gjelder bare å oppdage det:-) Ikke for å bagatellisere problemet ditt altså, har forståelse for at det er reelt. 0 Siter
Gjest Ikke så trist akkutat nå. Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Hva med å angripe problemet ditt for å gjøre det mindre, har du prøvd det. Jeg har vært på skitur i strålende sol i helgen. Snødekte trær mot blå himmel og sol som begynner å varme. Masse folk i solveggen på sportsstua som nyter tilværelsen. Det er egentlig veldig godt å leve på slike dager, gjelder bare å oppdage det:-) Ikke for å bagatellisere problemet ditt altså, har forståelse for at det er reelt. Takk for svar. Har prøvd, er masse ute:) Men blir bare enda verre når jeg kommer inn. Vet at det høres helt skrullete ut. 0 Siter
Gjest kahloli Skrevet 14. februar 2010 Skrevet 14. februar 2010 Har det på samme måten. Eller både og. Jeg synes det er værst med våren jeg, deilig men også utrolig melankolsk på en gang. Om sommeren elsker jeg å ligge i sola. Men noen ganger kan jeg få denne enorme følelsen av ensomhet og maktesløshet, selv om jeg er sammen med andre. har du hørt sangen "spring can really hang you up the most"? Gjerne med Radka Toneff. Ok. Det er kanskje ikke den beste sangen å høre på, men den gir en viss anerkjennelse av problemene. Kanskje du som meg forbinder solen (for meg våren) med negative opplevelser? hilsen 0 Siter
Gjest Ikke så trist nå Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Har det på samme måten. Eller både og. Jeg synes det er værst med våren jeg, deilig men også utrolig melankolsk på en gang. Om sommeren elsker jeg å ligge i sola. Men noen ganger kan jeg få denne enorme følelsen av ensomhet og maktesløshet, selv om jeg er sammen med andre. har du hørt sangen "spring can really hang you up the most"? Gjerne med Radka Toneff. Ok. Det er kanskje ikke den beste sangen å høre på, men den gir en viss anerkjennelse av problemene. Kanskje du som meg forbinder solen (for meg våren) med negative opplevelser? hilsen Jeg har tenkt på det med negative opplevelser. Har hatt mange av dem. Men de har vært jevnt fordelt hele året, derfor vanskelig å finne sammenheng til vonde følelser når sol. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.