Gå til innhold

Brunt i glasset i komfyren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Smør inn glassdøren med grønnsåpe og sett en skål salmiak inn i ovnen over natta. Lukk igjen ovnsdøra ;-)

Dagen etter er det omtrent bare å tørke av.

På en og annen innbitt flekk som ikke har løsnet av dette har jeg brukt stålull, men ovnen min er gammel og jeg hadde nok ikke sett ripene om det hadde dukket opp noen.

Takk for tips til dere alle som har svart!

Skal prøve meg litt frem med rådene dere har gitt.

Mr Muscle sin ovnsrens er kjempe bra. Men den lukter intenst og er ikke helt ufarlig tror jeg, mht å dra inn lukta (det står på flasken også). Så hold en klut el.l for nesa når du sprayer.

Ellers har jeg sett flere her inne som smører inn flatene med grønnsåpe og lar ei skål salmiakk stå natta over. Tenkte jeg skulle teste ut det selv :-)

Ellers får du kjøpt svamper med en slik skurepad på, på dagligvare butikker (de er billige, og har forskjellige farger, lurer på om det ikke er 5 eller 10 i pakken for rundt en 10'er). Jeg anbefaler å prøve den før stålull. Men jeg bruker også stålull både inni ovnen og på den kjeramiske toppen når ikke annet funker. Ikke noe problem så langt. :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...