Gå til innhold

NHD: Fortsette med 10mg Cipramil eller øke?

Anbefalte innlegg

Hei!

Da har jeg startet opp på cipramil igjen og gått på dette i 7 dager nå. Har tatt 10mg i oppstart. Hadde bittelitt bieffekter som svimmelhet, søvnforstyrrelser - men alikevel har jeg klart å trene og fungere som "normalt". Bivirkningene har avtatt spesielt to siste dagene.

Jeg vet at i teorien skal jeg ikke merke noe særlig til pillene allerede nå, men jeg innbiller meg virkelig at jeg har en god effekt av de allerede nå. Jeg føler meg roligere i kroppen og klumpen i halsen er bare halveis. Merker også at jeg ikke er i nærheten av å ha så mye tvangstanker når blodsukkeret mitt er lavt heller. jeg er også mindre irritabel. Stemningsleiet føles mye mer stabilt. Har verken vært langt nede eller langt oppe de siste 2-3 dagene så dette er jo topp!

Jeg ser for meg at det er smartest å gå på lavest mulig dose, og hvis jeg i teorien skal få endra bedre effekt av disse etterhvert (siden det tar 1mnd før de har full effekt) så lurer jeg på om jeg idet hele tatt trenger å gå opp til 20mg i det hele tatt?

Jeg tar tablettene primært for angst/panikkangst som jeg ikke vet hvorfor jeg har (kjemisk?) og tvangstanker (kjemisk?)

Kan man virkelig ha effekt etter bare en uke?

Og synes du jeg skal holde meg på 10mg en stund til for å se?

Eventuelt hvis jeg etter par uker ser jeg trenger å øke at jeg venter med å øke til da?

Hvilke ulemper/fordeler er det å gå på 10mg vs 20mg?

Ellers håper jeg du har fått konsumert noen fastelavensboller!

Fortsetter under...

Så lenge du er fornøyd med effekten, trenger du ikke øke.

Det er svært sjelden at 10mg er nok, men du kan være en av de heldige.

Takk! Innbilte meg også at de fleste gikk på minimum 20mg.

Skal sette meg i situasjoner som vanligvis gir meg mye ubehag og angst til uka så får vi se hvor dempet jeg er!

Ha en fin søndag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...