Gå til innhold

Hva er forskjellen på leilighet og hybel?


Gjest Nilje

Anbefalte innlegg

Ser meg omkring på leiemarkedet nå, og lurer litt på om det er en forskjell på leilighet og hybel, hvis det er en liten leilighet hvor jeg ikke deler noe med andre, er det da en hybel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hybel er vel ett rom hvor man ofte deler kjøkken og bad/wc med noen? Hybelleilighet er vel litt større, kanskje man har en kjøkkenkrok på rommet og eget bad? I en vanlig leilighet har man jo alt for seg selv og egen inngang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Komme ann på hva du vil

Det er gjerne størrelsen og innhold som definerer hva som er hva

En leilighet er akkurat det, og den kan være liten eller stor. En leilighet har eget bad, kjøkken og delt stue/sovrom

En hybel er en bopel, og den kan være mini. Den bør ikke ha kjøkken eller eget bad. Og har den det så kan gjerne disse være små, så som t-kjøkken og stue og sovrom kan gjærne gå i et

Nå har ikke jeg akkurat de korrekte tall og regler i hodet, men dette er sånn ca hva du kan forvente deg

Du må helt enkelt finne ut hva det minste du kan nøye deg med er og så kan du begynne å titte. Du vil finne at største prosenten leiligheter såklart er en god del dyrere enn hyblene

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...