Gå til innhold

Kjærlighet- småproblemer..

Anbefalte innlegg

Gjest men_akk!så_forelsket

Det er kanskje litt tåpelig å skrive om dette, da det egentlig (tror og håper jeg er problemer i startfasen i et nytt forhold) men det er jo et åpent forum.

Min første kjæreste skulle jeg få først da jeg var 25. Jeg har hatt tilbud. Jeg har hatt noe "på gang" med flere menn i mange fasonger. Flotte menn. Kjekke å se til.

Tilsynelatende også kloke og sympatiske, men jeg har dessverre blitt skuffet til sist hver gang. Men ikke denne gangen!

Vi har vært kjærester i to måneder (hadde noe på gang i et par måneder før det også), og han er min kjæreste. Han vil bare ha meg. Han er omsorgsfull, han er snill. Han er bare så god.

Men. Det er et men.

Jeg møtte han på universitetet, vi gikk i samme klasse før jul, og jeg skiftet utdannelse nå i januar. Jeg møttes med en veninne fra denne klassen i kveld, og vi begynte å snakke om han. Hun sa at det jo var en generell oppfatning i klassen om at han var litt rar.

Ok. Han er rar. Han vil være rar. Han vil være kontroversiell, han vil mene det andre ikke mener. Han vil ikke gi etter for noe gruppe, han kjører helt og fullt sin egen stil.

I tilleg så er han ikke en sånn type som går mye opp i sine klær også videre, rimelig avslappet for å si det sånn.

Men det gjør meg vondt at folk tenker han er rar. Jeg tror stortsett ikke det er "negativ rar" de tenker, men jeg mistenker at noen plasserer han et sted i mellomlandet av "positiv rar" og "negativ rar".

Noen ganger er det vanskelig å la være å tenke på hva andre folk mener. For jeg vil være stolt av min kjæreste. Det er jeg jo også. Men jeg skulle nok ønske at han noen ganger var litt mer "normal". Dette er tanker som har plaget meg siden vi ble sammen, men jeg valgte å la det passere, fordi jeg ser så mye fint i han.

Jeg er redd jeg aldri vil klare å bli kvitt disse tankene, og at det vil ødelegge forholdet. Jeg må innrømme at jeg er littigrann flau over han noen ganger, mest på grunn av det overfladiske, og da føler jeg meg som en dårlig person.

I tillegg syns jeg også noen ganger han er litt vel "i mot alt", og jeg føler han ikke er interessert i se utenfor sin lille atmosfære. Jeg selv er veldig åpen som person. Og jeg er redd vi vil komme i sterk kollisjon.

Men jeg ser så mye i fint i han også, så mye følelser, og tanken på å forlate ham får meg til å gråte.

Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/342941-kj%C3%A6rlighet-sm%C3%A5problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har bare vært sammen i to mnd - dere skal ikke gifte dere og få barn i neste uke! :o)))) Slapp av - vær sammen med ham, bli ordentlig godt kjent og se om følelsene fortsetter å være der, om de gror og blir enda større eller om det hele dør hen. Bare nyt nuet! :o))))

Og gi faen i hva andre måtte synes, det er deres problem.

Nå er det jo ikke den klassen som sitter med fasiten når det gjelder hvordan folk skal være. Verden er atskillig større enn den kan virke for studenter, spesielt de som går på et studium der miljøet er svært ensartet.

Du finner ut etter hvert om dere er for forskjellige. Ta det med ro. Er det noe spesielt som irriterer deg veldig, kan du jo teste hvordan han reagerer hvis du sier fra på en ordentlig måte. Det kan gi deg en idé om hvor god han er til å ta hensyn til andre. Men ikke konstruer ting bare for å få ham "perfekt" - de færreste er det.

Gjest Elextra

''Hun sa at det jo var en generell oppfatning i klassen om at han var litt rar.''

Det skal du overhodet ikke bry deg om. Det er bare et pluss at han ikke er den i klassen som strever etter å være "til lags åt alla". Faktisk er de fleste av mine ekser litt "pussige typer" som på noen vis er litt nerdete, men dette har også vært et sjarmerende trekk ved dem. Og slike typer er ofte langt mer ærlige og rett fram enn de som skal "please" alle.

Ikke bry deg om hva andre mener, du!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...