Gå til innhold

NHD: Har du utført lobotomi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Er det ikke fascinerende at han som oppfant obotomi fikk nobels pris i medisin? Og dette så sent som i 1949.

Det sier litt om hvor skeptisk det kan være bra å være til selv de best beundra og vellykka leger/forskere.

Samtidig er det ikke til å komme bort i fra at man i blant kan tenke om enkelte at lobotomi nok hadde vært det eneste som hadde hindra de å være til så stor plage for seg selv og andre som de er.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hadde ikke lobotomi noen gode sider ved seg?

Jo, det hadde selvsagt mange fordeler også siden det ble brukt over så lang tid.

Med dagens forfinede teknikker kunne en fått til langt mer (bedre effekt/mindre bivirkninge) i dag om slik behandling hadde vært politisk mulig.

Gjest Skinnfellen

Jo, det hadde selvsagt mange fordeler også siden det ble brukt over så lang tid.

Med dagens forfinede teknikker kunne en fått til langt mer (bedre effekt/mindre bivirkninge) i dag om slik behandling hadde vært politisk mulig.

Interessant svar. Du kan godt bruke meg som forsøkskanin hvis du vil lobotomere meg.

Interessant svar. Du kan godt bruke meg som forsøkskanin hvis du vil lobotomere meg.

Hvorfor vil du det?

Har inntrykk av at de som ble lobotomert mistet både følelser og tanker,hva er bra med det?

Men hvis livet er jævlig og alt bare surr og faenskap...kanskje. Nei,jeg vet for lite om dette,og hvorfor de lobotomerte folk. Kan ikke tro at de gjorde det for å være stygg,men det høres så fælt ut.

Gjest Skinnfellen

Hvorfor vil du det?

Har inntrykk av at de som ble lobotomert mistet både følelser og tanker,hva er bra med det?

Men hvis livet er jævlig og alt bare surr og faenskap...kanskje. Nei,jeg vet for lite om dette,og hvorfor de lobotomerte folk. Kan ikke tro at de gjorde det for å være stygg,men det høres så fælt ut.

''Hvorfor vil du det?''

Slik at jeg slipper tanker og følelser som du selv skriver.

Annonse

''Hvorfor vil du det?''

Slik at jeg slipper tanker og følelser som du selv skriver.

Seriøst?

Da kan du prøve trilafon i stor dose,mener det..det hjelper. Noen ganger blir det for mye,da kan det være godt å få litt fred :-)

Men ikke for alltid...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...