Lillemus Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Hvis jeg var usikker på om barnet mitt ville ta skade av det eller ikke, ville jeg uten å blunke sykmeldt meg til barnet minst var ett år gammelt. (Jadda, jeg vet jeg trår i minefeltet nå). Men om fastlegene blir strengere så er det ikke sikkert at det går. Men prøv hvis ikke det finnes andre muligheter. Er vel sikkert bare til å fake et eller annet. Sykmelde seg fra studier? Det er vel i grunnen ikke så smart... I alle fall når man slettes ikke er syk i det hele tatt. 0 Siter
....AV Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Det går nok bra! Selv begynte jeg hos dagmamma da jeg var 3 måneder og senere i barnepark og barnehage og det har gått helt fint med meg :-) Jeg tenker at de minste barna har det greit i barnehagen, de blir gjerne tatt ekstra godt vare på og de sover gjerne en god stund mens de er der slik at dagen ikke blir så slitsom for dem. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Snuppa mi begynte i barnehage 11,5 mnd gammel og stortrivdes fra første dag. ) Hun var egentlig hysterisk redd mange andre voksne, men elsket de ansatte i bhg med en gang, Hun ble alles lille kosedukke og ble nok grundig bortskjemt - hun kunne ikke gå ennå (var 16,5 mnd før hun gikk) og satt stort sett alltid på en arm om hun ble hentet mens de var ute. ) Det går så fint så! ) 0 Siter
PieLill Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Det kommer ikke bare an på barnet, men også på barnehagen. Noen kjører store kaotiske avdelinger med hæla i taket i et kjør. Andre steder er de flinkere til å gi barna ro og kjører mindre grupper. Miljøet og stabiliteten i personalgruppen spiller selvsagt også inn. Og selvsagt hvor lenge barnet er i barnehagen og hvor mye overskudd dere har til barnet når h*n er hjemme. Hadde jeg funnet en grepa dagmamma, hadde det vært mitt førstevalg til et så lite barn. mvh 0 Siter
laban Skrevet 15. februar 2010 Skrevet 15. februar 2010 Hva slags mirakler tror du skjer i perioden 9,5 mnd - 12 mnd? Min eldste var hos dagmamma fra hun var ca. 8 mnd. Det er ikke helt det samme, men hvis barnehagen fungerer og de er vant til så små (jeg antar han skal være i en småbarnsavdeling), vil det gå aldeles utmerket. Det kan være mye vanskeligere å venne en toåring full av separasjonsangst, til å gå i barnehagen. Sønnen din kommer ikke til å vite noe annet enn at det er dit han skalom morgenen, og vil sannsynligvis elske det. Min egen sønn begynte i barnehage da han var ca. 15 mnd og stortrivdes. Folk har alltid ment en masse om hva som er best for barn. Da jeg ble født, var det å være hjemme hos mamma på heltid. Moren min tok ikke hensyn til det, og jobbet - vi hadde en praktfull dagmamma som kom hjem til oss. På 1970-tallet var det korrekte at mor gikk ut i arbeidslivet når barna hadde gått noen år på skolen. Når barnehagene var blitt brukbart utbygd for de fra 3 år og oppover, var det treårsalderen som var den riktige (unntatt for de som hadde spesielle behov og var heldige nok til å få plass som ettåringer). Nå er det blitt såpass mange plasser at den magiske grensen ligger rundt ettårsdagen. Jaja. Finn en ordning som gjør at han ikke trenger å være der altfor lenge i starten - og husk at barn som fremdeles sover på dagtid, opplever dagen annerledes enn de som løper rundt hele tiden. Lykke til! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Hvis jeg var usikker på om barnet mitt ville ta skade av det eller ikke, ville jeg uten å blunke sykmeldt meg til barnet minst var ett år gammelt. (Jadda, jeg vet jeg trår i minefeltet nå). Men om fastlegene blir strengere så er det ikke sikkert at det går. Men prøv hvis ikke det finnes andre muligheter. Er vel sikkert bare til å fake et eller annet. Forstår tankegangen din, men det riktige er vel i så fall å be om ulønnet permisjon fra jobben i perioden, ikke å "sykmelde seg", i den grad det er mulig. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Jeg ville forsøkt med dagmamma den første tiden, til barnet var ca. 1,5 år. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Vil du anse en vanlig barnehagedag som kort eller lang tid? Jeg vil anse det for å være lang tid for et så lite barn. 0 Siter
Dorthe Skrevet 17. februar 2010 Skrevet 17. februar 2010 Da ungene mine var små så var barselspermisjonen 3,5 og 4 mnd og da begynte jo ungene i barnehagen, det var vanlig det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.