Glimtipper Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Jeg prøver ikke å unnskylde det, men er det så enkelt som å bare ta seg sammen? Har prøvd det, samlet tankene og sagt det til meg selv når jeg f.eks er i den ved boden eller går i kjelleren. Men likevel får jeg panikk og får fart på beina - kommer meg fort ut derfra for å si det sånn.. Vel. Det krever at du jobber med deg selv, selvfølgelig. At du ikke gir opp. At du utfordrer din egen frykt og slutter å flykte. 0 Siter
Gjest en gammel doler Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Jeg kjøpte et såkalt spøkelseshus. Historiene var mange, og folk turte nesten ikke gå forbi engang. Jeg har alltid vært husredd, og fryktet spøkelser. Men huset ønsket jeg så strkt, at jeg kjøpte det. Huset ligger i skogkanten, og da jeg også er redd mørke skoger, tenkte jeg at jeg kom til å sitte og omtrent skjelve på kveldstid.. Men "beboerne" og vi fant raskt tonen. Gjensidig respekt. Det er en fredelig og trygg atmosfære i huset, og en god ro. Jeg har aldri tidligere følt meg så trygg i noe hus, jeg kan gå både i kjelleren og ut etter mørkets frembrudd. (hehe., ble inspirert til å skrive litt "skummelt".. ;o)) Det jeg vil frem til, er at det går utmerket an å bli venner med dem. Det er klart det finnes personer som ikke har kommet over på den andre side. Det er rart at så mange hardnakket påstår at slikt ikke finnes, når det er så utrolig mange som har opplevet det. En kan da ikke gå runt å mistenke så mange for løgn og bedrag, evt psykdom?? Det er også rart at NHD, som jeg ellers Digger, er såpass sneversynt på dette feltet. Han burde oppsøke mennesker/steder som kan introdusere han for dette på en seriøs og ikke overdreven måte, så hadde det vært spennende å se/høre hva han sa etterpå ) Dersom du ønsker huset, er det synd om denne frykten stanser deg. Huskjøp eller ikke, Lykke Til!! 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Men det er jo nettopp det J31 gjør ifølge hennes diagnose. Hun sa jo nettopp at når hun kjenner frykt, så løper hun. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Hun sa jo nettopp at når hun kjenner frykt, så løper hun. Ja. I slike sammenhenger er frykten det jeg vil kalle ekstrem og ikke har kontroll over (så langt). Husker du hva bøkene het? Vil veldig gjerne lese dem. Kan jo være jeg kan overvinne det på egen hånd når jeg bare har mer kunnskap og vet hvordan osv. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 J31, Spøkelser eller ikke. Ingen har noen gang blitt skadet eller drept av et spøkelse. Så hva er du redd for? "J31, Spøkelser eller ikke. Ingen har noen gang blitt skadet eller drept av et spøkelse. Så hva er du redd for?" Dette stemmer faktisk ikke helt. Jeg har hørt flere tilfeller der folk har opplevd fysisk nærvær av ånder ved at de f.eks har blitt dyttet til i trapper, eller at tunge ting har falt ned i nærheten av dem, eller blitt kastet mot dem på uforklarlig vis.. Så potensielt er det sikkert mulig å bli fysisk skadet av ånder, selvom det ikke er dokumentert slike tilfeller til nå.. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Vel. Det krever at du jobber med deg selv, selvfølgelig. At du ikke gir opp. At du utfordrer din egen frykt og slutter å flykte. Jeg har utsatt meg for og overvunnet angst på andre områder flere ganger før. Jeg vet mao at jeg kan være tøff og utholdende nok når jeg er oppriktig motivert for det. Og dette vil jeg, for som sagt - huset vil jeg ha, det er nærmest umulig å få tak i et tilsvarende til den prisen og i det området det ligger. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 "J31, Spøkelser eller ikke. Ingen har noen gang blitt skadet eller drept av et spøkelse. Så hva er du redd for?" Dette stemmer faktisk ikke helt. Jeg har hørt flere tilfeller der folk har opplevd fysisk nærvær av ånder ved at de f.eks har blitt dyttet til i trapper, eller at tunge ting har falt ned i nærheten av dem, eller blitt kastet mot dem på uforklarlig vis.. Så potensielt er det sikkert mulig å bli fysisk skadet av ånder, selvom det ikke er dokumentert slike tilfeller til nå.. Vel, jeg snakker ut i fra hva som er dokumentert. Jeg forholder meg ikke til de som ser Jesus i toasten sin heller. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Jeg har utsatt meg for og overvunnet angst på andre områder flere ganger før. Jeg vet mao at jeg kan være tøff og utholdende nok når jeg er oppriktig motivert for det. Og dette vil jeg, for som sagt - huset vil jeg ha, det er nærmest umulig å få tak i et tilsvarende til den prisen og i det området det ligger. Du må vel ta et valg snart. http://www.kognitiv-terapi.no/litteratur.html 0 Siter
løvinne71 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Jeg trodde jeg var redd edderkopper, men jeg bor nå i 1. etasje i et hus fra viktorianske tider. Plutselig er edderkopper, så lenge de ikke kryper -på- meg, helt uinteressante. Så løsningen er nok ikke å unngå hus med kryp He he! Jeg ser poenget ditt! Jeg hadde tidligere helt fobi mot sånne flygende stankelbein med vinger! Fikk helt vondt i magen hvis en kom i nærheten av meg, eller forvillet seg in i huset. Kunne ikke sitte å slappe av, eller legge meg til å sove hvis jeg visste at det var en i rommet. Men de siste årene vi har bodd i hus, så har det vært ganske mange av dem til tider, og jeg har blitt mere vant til å se dem. Synes fortsatt de er ekle, men får ikke lenger klump i magen og panikk følelse. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 He he! Jeg ser poenget ditt! Jeg hadde tidligere helt fobi mot sånne flygende stankelbein med vinger! Fikk helt vondt i magen hvis en kom i nærheten av meg, eller forvillet seg in i huset. Kunne ikke sitte å slappe av, eller legge meg til å sove hvis jeg visste at det var en i rommet. Men de siste årene vi har bodd i hus, så har det vært ganske mange av dem til tider, og jeg har blitt mere vant til å se dem. Synes fortsatt de er ekle, men får ikke lenger klump i magen og panikk følelse. Sjelefrende! De synes jeg er helt grusomme! Og om guttungen ikke er i nærheten, så slår jeg meg fremdeles løs. Skriker og styrer og roper på sambo. Om sønnen er i samme rommet, så puster jeg rolig, henter en avis og gjør kort prosess 0 Siter
Gjest tulll Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Jeg og en kompis hadde som hobbye en periode og overnatte i alle beryktede spøkelseshus vi kom over. Ikke en eneste gang, samme hvor mye vi prøvde å påkalle spøkelser merket vi noe overnaturlig. Jeg tror ikke på spøkelser lengre. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Vel, jeg snakker ut i fra hva som er dokumentert. Jeg forholder meg ikke til de som ser Jesus i toasten sin heller. Vel, det er vel ikke bevist at Jesus finnes i en toast, men det er jo en kjent sak at symptomene på åndelig aktivitet ofte viser seg fysisk, ved at gjenstander flyttes eller faller ned, dører åpnes/lukkes etc. Mange av de som opplever åndelig aktivitet, rapporterer også om fysisk berøring i form av enten godartet kontakt, som klapp, stryk eller forsiktig berøring etc. Eller mere aggressiv kontakt i form av slag, dytt, lugging kasting av gjenstander etc. Så selvom man ikke akkurat blir alvorlig skadet, så regner jeg med at dette kan være skremmende nok for en som er redd for ånder i utgangspunktet.. 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Jeg og en kompis hadde som hobbye en periode og overnatte i alle beryktede spøkelseshus vi kom over. Ikke en eneste gang, samme hvor mye vi prøvde å påkalle spøkelser merket vi noe overnaturlig. Jeg tror ikke på spøkelser lengre. dette svaret likte jeg veldig godt :-) 0 Siter
....AV Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Sjelefrende! De synes jeg er helt grusomme! Og om guttungen ikke er i nærheten, så slår jeg meg fremdeles løs. Skriker og styrer og roper på sambo. Om sønnen er i samme rommet, så puster jeg rolig, henter en avis og gjør kort prosess ''Om sønnen er i samme rommet, så puster jeg rolig, henter en avis og gjør kort prosess ;)'' Jeg har (hatt) det som deg. Å få barn har faktisk nesten tatt knekken på edderkopp/stankelbein-angsten min fordi jeg har vært nødt til å ta meg sammen for ikke å overføre skrekken min på dem. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 eh.. Var nok litt for snar med å svare deg mht linken.. Tullball :-) *leter etter et hull i gulvet* :-) ;-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Vel, jeg snakker ut i fra hva som er dokumentert. Jeg forholder meg ikke til de som ser Jesus i toasten sin heller. '' Jeg forholder meg ikke til de som ser Jesus i toasten sin heller'' *LOL* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Duh.. Albert Åberg - hva mener du? Vet ikke om jeg skal le, bli fornærmet eller ta deg seriøst nå :-) Men takk for svar, altså :-) "Stygge spøkelse, stikk din vei. Du finnes ikke, men det gjør jeg!" Du må se mer Albert Åberg på Barne-TV! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Vel, jeg snakker ut i fra hva som er dokumentert. Jeg forholder meg ikke til de som ser Jesus i toasten sin heller. *Thumbs up* 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 "Stygge spøkelse, stikk din vei. Du finnes ikke, men det gjør jeg!" Du må se mer Albert Åberg på Barne-TV! He he, ser slik ut. Men siden mine barn har vokst fra det, kan jo du komme og se sammen med meg! *s* 0 Siter
Gjest J31! Skrevet 16. februar 2010 Skrevet 16. februar 2010 Jeg kjøpte et såkalt spøkelseshus. Historiene var mange, og folk turte nesten ikke gå forbi engang. Jeg har alltid vært husredd, og fryktet spøkelser. Men huset ønsket jeg så strkt, at jeg kjøpte det. Huset ligger i skogkanten, og da jeg også er redd mørke skoger, tenkte jeg at jeg kom til å sitte og omtrent skjelve på kveldstid.. Men "beboerne" og vi fant raskt tonen. Gjensidig respekt. Det er en fredelig og trygg atmosfære i huset, og en god ro. Jeg har aldri tidligere følt meg så trygg i noe hus, jeg kan gå både i kjelleren og ut etter mørkets frembrudd. (hehe., ble inspirert til å skrive litt "skummelt".. ;o)) Det jeg vil frem til, er at det går utmerket an å bli venner med dem. Det er klart det finnes personer som ikke har kommet over på den andre side. Det er rart at så mange hardnakket påstår at slikt ikke finnes, når det er så utrolig mange som har opplevet det. En kan da ikke gå runt å mistenke så mange for løgn og bedrag, evt psykdom?? Det er også rart at NHD, som jeg ellers Digger, er såpass sneversynt på dette feltet. Han burde oppsøke mennesker/steder som kan introdusere han for dette på en seriøs og ikke overdreven måte, så hadde det vært spennende å se/høre hva han sa etterpå ) Dersom du ønsker huset, er det synd om denne frykten stanser deg. Huskjøp eller ikke, Lykke Til!! takk for lykkeønske :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.