Gå til innhold

Arealkonflikt i Trondheim?

Gjest Videregående skole

Anbefalte innlegg

Gjest Videregående skole

Dette er til en skoleoppgave.

Er det noen som vet om en arealkonflikt av relativt ny dato i Trondheim? Håper på raskt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med arealkonflikt? Ute? Inne? Konflikt om arealbenyttelse?

Dersom siste er tilfeller er reguleringen av boområde vs friluftsområde på Lian et fersk eksempel, og bevaringen av boligområde framfor næringsområde på Svartlamon et litt eldre et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Videregående skole

Dersom siste er tilfeller er reguleringen av boområde vs friluftsområde på Lian et fersk eksempel, og bevaringen av boligområde framfor næringsområde på Svartlamon et litt eldre et.

Konflikt om arealbenyttelse. Og så nylig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Videregående skole

Jeg har funnet flere avisartikler som beskriver konflikten i Lian. Den passer perfekt, tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet flere avisartikler som beskriver konflikten i Lian. Den passer perfekt, tusen takk for hjelpen!

''Jeg har funnet flere avisartikler som beskriver konflikten i Lian.''

Det heter _på_ Lian. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Videregående skole

''Jeg har funnet flere avisartikler som beskriver konflikten i Lian.''

Det heter _på_ Lian. :o)

Det stemmer sikkert. Jeg bor på en annen kant av landet, kjenner ikke de lokale områdene i/rundt Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det - lykke til med oppgaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at du skriver om Lian-konflikten.

Det er virkelig konflikt mellom huseiere og hytteeiere der oppe.

Det som jeg reagerer på er at de som var huseiere i gamle Strinda kommune og som kjøpte enebolig og tomt der lovlig, blir fratatt alle rettigheter som huseiere. De får ikke gjerde inn tomta si, de får ikke ha mer enn 3 bygninger på tomta (inkl hundehus), de får ikke anlegge hage på tomta si og om huset brenner ned får de ikke lov til å bygge mer enn 100m2.

Men noen som har husdyr (hester) får gjerde inn halve bymarka...

Det gjelder å ha de riktige vennene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Videregående skole

Så kult at du skriver om Lian-konflikten.

Det er virkelig konflikt mellom huseiere og hytteeiere der oppe.

Det som jeg reagerer på er at de som var huseiere i gamle Strinda kommune og som kjøpte enebolig og tomt der lovlig, blir fratatt alle rettigheter som huseiere. De får ikke gjerde inn tomta si, de får ikke ha mer enn 3 bygninger på tomta (inkl hundehus), de får ikke anlegge hage på tomta si og om huset brenner ned får de ikke lov til å bygge mer enn 100m2.

Men noen som har husdyr (hester) får gjerde inn halve bymarka...

Det gjelder å ha de riktige vennene...

Takk for innspill, fint å få momenter å være obs på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...