Gå til innhold

ADHD sinne

Anbefalte innlegg

Gjest lei-ADHD

Hei, trenger sårt noen råd.. Detter er bare litt om meg viss du lurer.. Er en gutt på 19/20 år som fikk diagnosen ADHD i 7 klasse, begynte da på Ritalin 3 ganger daglig.. dette fungerte ganske bra frem til ungdomskolen, da måtte jeg trappe betraktelig opp, da begynte jeg på max-dose av Concerta, dette var ikke tilstrekkelig så jeg prøvde Strattera der ble jeg dårlig, så ble det en kombinasjon av Strattera og Conserta, dette fungerte så å si ganske bra fram til videregående.. Da ble jeg fryktelig dårlig og prøvde alle slaks løsninger men resulterte i alt får mye fravær att jeg måtte droppe ut av skole.. nå jobber jeg og har begynt på vanlig Ritalin (20 mg 2x om dagen) Dette begynte jeg med forresten med i dag grunnet mitt problem som kommer nå.. Det var bare litt om meg.. Men nå til mitt problem, og det er Ekstremt sinne.. dette har blitt så ubehagelig både for meg og min kjæreste att hun sier att hun ikke er sikker på om hun klarer dette mere.. så jeg trenger hjelp.. Ringte legen min i dag og forklarte situasjonen, han sa att jeg måtte prøve og trappe opp styrken på Ritalin, som jeg da har gjort i dag.. men til problemet mitt, det startet får sirka 2-2/1 siden problem er att jeg blir så ekstremt sint uten forvarsel, jeg kan sitte sammen men neon venner og se film og alle "knaser" potetgull.. noe som er vanlig, alle kan sitte å spise og jeg har ingenting i mot det.. men for eksempel etter 15-20 min med alt helt normalt men så kommer det ett "knas" da er det Nokk!! Blir ekstremt sint på alt og alle, uten att jeg vet hvorfor selv, og jeg blir ikke bare irritert på den som gjør det,jeg kjefter, klager og sier ting som man ikke skall si.. etter att jeg har roet meg ned så skjønner jeg hva jeg har gjort og får selvsagt dårlig samvittighet og i noen tilfeler så blir jeg så lei meg får det jeg har gjort att tårene kommer:( det behøver ikke å være mennesker som gjør d, kan høre på music og det kommer kun en feil lyd ut av sangen så kan jeg tenne på alle pluggene.. Men nå har det gått for langt så nå kan det hende att jeg mister kjæresten min, noe som jeg ikke vill.. Og viss noen lurer så er jeg ikke voldelig mot kjæresten min.. Beklager alle skrivefeil, har Dysleksi:P

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343065-adhd-sinne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du bør få tilbud om behandling hos en spesialist for dine problemer. Dette gjelder både hjelp med medisineringen, men også kognitiv terapi for bla sinne.

Den nyeste forskningen viser meget gode resultater av kombinasjonen sentralstimulerende medisiner og kognitiv terapi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343065-adhd-sinne/#findComment-2903957
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...