Gå til innhold

ønsker bli gravid


Gjest Kari-Grethe

Anbefalte innlegg

Gjest Kari-Grethe

Heisann :) Er litt fortvila her eg sitter, menstruasjonsdagen min kommer i morgen og eg kjenner den kommer igjen....når skal eg vere den heldige??? Slutta på p-pillen i mai 2008 og begynt ikkje prøve før i fjor vår....og deretter har vi prøvt.... men kanskje ikkje alltid dagene før eggeløsning, heller den dagen eggeløsningstesten er positiv. Har mensen regelmessig, 28dg syklus, eggløsning har eg også. Kan det skje at man ikkje kan bli gravid selv om man har eggløsning? er 30 år, gift og klar for å bli mor!!! Har faktisk aldri vært til gynekolog, det er en grufull tanke, kan man sjå på en slik undersøkelse om man blir gravid eller ikkje? ellers har eg hvit utflod i ny og ne, men lukter ikkje, kva skal det bety at eg har det? uff 1000 tanker i mitt hode, håper eg får et kjapt svar nå når eg endeleg har funnet denne sida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første dere bør gjøre er at mannen leverer en sædprøve for å se på kvaliteten der. Det er dessverre en del menn som har såpass dårlig kvalitet at de han vansker med å klare å befrukte kvinnen.

Om sæden er fin må du utredes nærmere. Ta kontakt med fastlegen og be om utredning, men de mener vel vanligvis at man bør vente ett år fra man begynner å prøve før man utreder videre. Litt avhengig av kvinnens alder riktignok.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Selv om du kjenner at mensen kommer, kan det like så godt være at du er gravid. :o) Så alt håp er ikke ute ennå, hvis den ikke har kommet da.. Jeg tok p meg nattbind før jeg la meg jeg, siden ejg kjente at den kom, men den kom ikke og fikk positiv test morningen etter.

Henger meg på Lillemus sitt svar.. Han bør kanskje teste sæden sin?

Jeg tror også det har mye å si om man stresser med å bli gravid, at det har motsatt virkning.. Dropp testene for en periode, og ha sex annen hver dag. Lykke til. :) Krysser fingre for at mensen ikke kommer i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første dere bør gjøre er at mannen leverer en sædprøve for å se på kvaliteten der. Det er dessverre en del menn som har såpass dårlig kvalitet at de han vansker med å klare å befrukte kvinnen.

Om sæden er fin må du utredes nærmere. Ta kontakt med fastlegen og be om utredning, men de mener vel vanligvis at man bør vente ett år fra man begynner å prøve før man utreder videre. Litt avhengig av kvinnens alder riktignok.

Lykke til!

Hei

Hvor skal mannen i så fall levere sædprøven? Sitter litt i samme situasjon som trådstarter unntatt at jeg har vært hos gynekolog før og alt så bra ut og vi har ikke prøvd riktig sååå lenge, men lenge nok. Utålmodig nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Har 3 trollunger nå! :-)

Det første dere bør gjøre er at mannen leverer en sædprøve for å se på kvaliteten der. Det er dessverre en del menn som har såpass dårlig kvalitet at de han vansker med å klare å befrukte kvinnen.

Om sæden er fin må du utredes nærmere. Ta kontakt med fastlegen og be om utredning, men de mener vel vanligvis at man bør vente ett år fra man begynner å prøve før man utreder videre. Litt avhengig av kvinnens alder riktignok.

Lykke til!

Men får man gå rett på dette med sædprøve, da? Vi måtte ta det trinnvis for noen år siden, først var det meg som måtte ha en underlivsundersøkelse med en haug med prøver før vi fikk brev fra sykehuset om hvor og når sædprøve skulle leveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til dere to :)

Sist vi prøvde bli gravid for første gang prøvde vi i 4-5 mnd, mannen min ble utålmodig og vi stresset. så var det ferie og vi tok en liten pause fra prøvingen.... men det endte med at jeg ble gravid :)

og nå er jeg gravid for andre gang. Skulle egentlig ikke prøve før denne eller neste mnd, men nå er jeg 10 uker gravid :) (sluttet med pillen noen mnd før for å få rede på syklusen min da jeg gikk på ceracette og ikke hadde mens pga den).

Så jeg tror det å slappe av og ha sex som vanlig er viktig. Stresser en med å bli gravid kan det hende eggløsningen blir forsinket, jeg vet ikke.

har lest tips om å spise mye fete melkeprodukter,

så kanskje verdt et forsøk?

Og hold idealvekten din, ikke slank deg,

er du veldig overvektig kan det gjøre d vanskelig,

så da kan det være lurt å trene litt og gå ned noen kilo før dere prøver igjen,

samme om du er undervektig, legg på deg litt først.

Ellers ville jeg fått meg og mannen undersøkt om det går for mange mnd uten resultat.

Men som sagt, slapp av og nyt hverandre, så skjer det plutselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest søk hjelp

Sist vi prøvde bli gravid for første gang prøvde vi i 4-5 mnd, mannen min ble utålmodig og vi stresset. så var det ferie og vi tok en liten pause fra prøvingen.... men det endte med at jeg ble gravid :)

og nå er jeg gravid for andre gang. Skulle egentlig ikke prøve før denne eller neste mnd, men nå er jeg 10 uker gravid :) (sluttet med pillen noen mnd før for å få rede på syklusen min da jeg gikk på ceracette og ikke hadde mens pga den).

Så jeg tror det å slappe av og ha sex som vanlig er viktig. Stresser en med å bli gravid kan det hende eggløsningen blir forsinket, jeg vet ikke.

har lest tips om å spise mye fete melkeprodukter,

så kanskje verdt et forsøk?

Og hold idealvekten din, ikke slank deg,

er du veldig overvektig kan det gjøre d vanskelig,

så da kan det være lurt å trene litt og gå ned noen kilo før dere prøver igjen,

samme om du er undervektig, legg på deg litt først.

Ellers ville jeg fått meg og mannen undersøkt om det går for mange mnd uten resultat.

Men som sagt, slapp av og nyt hverandre, så skjer det plutselig :)

'' Men som sagt, slapp av og nyt hverandre, så skjer det plutselig :)''

...og det er en typisk kommentar fra de som aldri har strevet. Noen måneder kos i senga er _ikke_ for strev å regne.

Er du bekymret, så søk hjelp og bli utredet så snart som mulig. Ofte er det enkle midler som skal til, men det er altfor mange som venter altfor lenge. Og ingen blir yngre mens de venter og venter og sex i stadig større grad blir en pliktøvelse i håp om å bli gravid.

Husk også at det finnes flere måter å få barn på om det skulle vise seg at en av dere har problemer med å bli forelder. Så målet når dere alltids, selv om veien kan være litt forskjellig fra den de fleste går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvor skal mannen i så fall levere sædprøven? Sitter litt i samme situasjon som trådstarter unntatt at jeg har vært hos gynekolog før og alt så bra ut og vi har ikke prøvd riktig sååå lenge, men lenge nok. Utålmodig nå. :)

Gå via fastlegen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får man gå rett på dette med sædprøve, da? Vi måtte ta det trinnvis for noen år siden, først var det meg som måtte ha en underlivsundersøkelse med en haug med prøver før vi fikk brev fra sykehuset om hvor og når sædprøve skulle leveres.

Det høres rart ut, å sjekke en sædprøve er jo fort gjort - å utrede en kvinne tar lang tid og mange undersøkelser som da kunne vært droppet om mannen hadde dårlig sædkvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykke til dere to :)

'' Men som sagt, slapp av og nyt hverandre, så skjer det plutselig :)''

...og det er en typisk kommentar fra de som aldri har strevet. Noen måneder kos i senga er _ikke_ for strev å regne.

Er du bekymret, så søk hjelp og bli utredet så snart som mulig. Ofte er det enkle midler som skal til, men det er altfor mange som venter altfor lenge. Og ingen blir yngre mens de venter og venter og sex i stadig større grad blir en pliktøvelse i håp om å bli gravid.

Husk også at det finnes flere måter å få barn på om det skulle vise seg at en av dere har problemer med å bli forelder. Så målet når dere alltids, selv om veien kan være litt forskjellig fra den de fleste går.

Så klart bør de søke hjelp,

men det jeg mener er at ofte når man prøver for hardt

så blir det vanskelig,

det er flere jeg kjenner som har erfart det.

Er det ikke typisk da, at når du ikke vil bli gravid så blir du det?

jeg tror det skjer noe fysisk pga stresset med å bli gravid som hindrer en i å bli gravid.

Så søk hjelp, men samtidig slapp av og ikke stress for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...