Gå til innhold

NHD - Manglende identitetsfølelse


bibben

Anbefalte innlegg

Jeg tar sjansen på å rette dette til deg også NHD.

Kjenner du til dette jeg her beskriver. Heter dette med manglende identiet noe spesielt?

Dette la jeg inn i forrige tråd:

Re: Dissosiasjon, depersonalisering og identitet

Jeg føler ikke at jeg har et fast utseende og det er ekkelt når jeg møter kjente. Jeg blir alltid overrasket når de gir uttrykk for at de kjenner meg igjen. Det gjør meg usikker å mangle en slags kontinuitet i min egen identitet. Jeg føler heller ikke at navnet er mitt. Jeg vet ikke hva mitt egentlige navn er. Jeg er utenpå meg selv og er tvunget til å forholde meg til en identiet som egentlig ikke er min. Dette synes jeg er veldig slitsomt. Det blir forvirrende når andre forholder seg til den de tror er meg. Jeg er en "liksom-person" en "fake".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om at noen må nærmest leve av å påta seg andres identiteter, som et slaks snyltedyr. Dermed så får de problemer med å være for lenge alene også, forståelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om at noen må nærmest leve av å påta seg andres identiteter, som et slaks snyltedyr. Dermed så får de problemer med å være for lenge alene også, forståelig nok.

Hei FGT,

Takk for svaret ditt. Selvom jeg føler at jeg ikke har en fast og vedvarende identitet, så føler jeg ikke at jeg stjeler andres identitet eller atferd (slik jeg husker at SMIR skrev en gang). Jeg føler ikke at jeg etteraper eller kopierer mennesker jeg møter for å si det slik.

Det du skriver om problemet med å være alene kjenner jeg meg svært godt igjen i. På det verste er det akkurat som om jeg opphører å eksistere når jeg er alene. Jeg blir til "ingenting".

I den senere tid har jeg imidlertid vært flinkere til å utfordre det ubehaget jeg naturlig nok føler når jeg er alene. Jeg har klart å holde meg i ro her hjemme. Faktisk er det en fantastisk "støtte" med internett og da spesielt dol. Da føler jeg at jeg har kontakt med andre selvom jeg ikke alltid er så tydelig fremme i diskusjonene her inne. Dertil har jeg noen som jeg alltid kan sende en mail til, og det gjør også godt med den type kontakt.

Jeg håper at jeg på sikt klarer å få opplevelsen av å være en hel person, være "meg" og ikke flyte ut i ingenting. Det er så skremmende.

Kjenner du deg igjen i noe av dette...siden du stoppet opp mener jeg?

Jeg ønsker deg en god lørdag i snøføyka! Her er det 10 kuldegrader skikkelig forblåst :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Hei FGT,

Takk for svaret ditt. Selvom jeg føler at jeg ikke har en fast og vedvarende identitet, så føler jeg ikke at jeg stjeler andres identitet eller atferd (slik jeg husker at SMIR skrev en gang). Jeg føler ikke at jeg etteraper eller kopierer mennesker jeg møter for å si det slik.

Det du skriver om problemet med å være alene kjenner jeg meg svært godt igjen i. På det verste er det akkurat som om jeg opphører å eksistere når jeg er alene. Jeg blir til "ingenting".

I den senere tid har jeg imidlertid vært flinkere til å utfordre det ubehaget jeg naturlig nok føler når jeg er alene. Jeg har klart å holde meg i ro her hjemme. Faktisk er det en fantastisk "støtte" med internett og da spesielt dol. Da føler jeg at jeg har kontakt med andre selvom jeg ikke alltid er så tydelig fremme i diskusjonene her inne. Dertil har jeg noen som jeg alltid kan sende en mail til, og det gjør også godt med den type kontakt.

Jeg håper at jeg på sikt klarer å få opplevelsen av å være en hel person, være "meg" og ikke flyte ut i ingenting. Det er så skremmende.

Kjenner du deg igjen i noe av dette...siden du stoppet opp mener jeg?

Jeg ønsker deg en god lørdag i snøføyka! Her er det 10 kuldegrader skikkelig forblåst :o)

Kjære bibben,

det viktigste er at du føler det går fremover;) Jeg er veldig mye alene, men jeg trives med bøker, data og TV...

Å etterape andres oppførsel etc. er vel et tegn på grunnleggende usikkerhet, at andre er mye bedre enn deg selv.... Tror ikke omverdenen tenker sånn på deg! De ser deg som en nydelig person som er veldig usikker på hvor nydelig du egentlig er;))

Vær deg selv, bibben, og la menneskene rundt deg få omfavne deg slik du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære bibben,

det viktigste er at du føler det går fremover;) Jeg er veldig mye alene, men jeg trives med bøker, data og TV...

Å etterape andres oppførsel etc. er vel et tegn på grunnleggende usikkerhet, at andre er mye bedre enn deg selv.... Tror ikke omverdenen tenker sånn på deg! De ser deg som en nydelig person som er veldig usikker på hvor nydelig du egentlig er;))

Vær deg selv, bibben, og la menneskene rundt deg få omfavne deg slik du er!

Tusen takk for varmende og omsorgsfulle ord hidi! Det satt jeg veldig pris på :o)

Jeg skal forsøke å bli flinkere til å bare være med meg selv og å klare å konsentrere meg om lesing og tv. Det å kunne klare å hvile i sitt eget selvskap høres så flott ut.

Jeg ønsker deg alt godt for dagen din og på gjenhør!

Beste hilsener fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Tusen takk for varmende og omsorgsfulle ord hidi! Det satt jeg veldig pris på :o)

Jeg skal forsøke å bli flinkere til å bare være med meg selv og å klare å konsentrere meg om lesing og tv. Det å kunne klare å hvile i sitt eget selvskap høres så flott ut.

Jeg ønsker deg alt godt for dagen din og på gjenhør!

Beste hilsener fra

''Jeg skal forsøke å bli flinkere til å bare være med meg selv og å klare å konsentrere meg om lesing og tv. Det å kunne klare å hvile i sitt eget selvskap høres så flott ut.''

For meg er det noe eget fredfylt, når jeg er alene, selv om jeg setter pris på livlig selskap eller vanlige besøk....

Jeg vet, at du er en herlig person, for jeg har fulgt deg her lenge;))

Ha en flott kveld, bibben;)

Varme tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei FGT,

Takk for svaret ditt. Selvom jeg føler at jeg ikke har en fast og vedvarende identitet, så føler jeg ikke at jeg stjeler andres identitet eller atferd (slik jeg husker at SMIR skrev en gang). Jeg føler ikke at jeg etteraper eller kopierer mennesker jeg møter for å si det slik.

Det du skriver om problemet med å være alene kjenner jeg meg svært godt igjen i. På det verste er det akkurat som om jeg opphører å eksistere når jeg er alene. Jeg blir til "ingenting".

I den senere tid har jeg imidlertid vært flinkere til å utfordre det ubehaget jeg naturlig nok føler når jeg er alene. Jeg har klart å holde meg i ro her hjemme. Faktisk er det en fantastisk "støtte" med internett og da spesielt dol. Da føler jeg at jeg har kontakt med andre selvom jeg ikke alltid er så tydelig fremme i diskusjonene her inne. Dertil har jeg noen som jeg alltid kan sende en mail til, og det gjør også godt med den type kontakt.

Jeg håper at jeg på sikt klarer å få opplevelsen av å være en hel person, være "meg" og ikke flyte ut i ingenting. Det er så skremmende.

Kjenner du deg igjen i noe av dette...siden du stoppet opp mener jeg?

Jeg ønsker deg en god lørdag i snøføyka! Her er det 10 kuldegrader skikkelig forblåst :o)

Selv har jeg lett etter min identitet, men ikke for å fungere sosial da, men heller hvorda jeg skal bruke livet, for å di det slikt. Men har ingen problemer med å være alene. det du besriver kan minne meg mer om min kone som er veldig avhengi av andres posetive tilbakemeldinger. Men det verste er ingen tilbakemeldninger fra andre, hvis hen har tatt utfordringen med å komme med noe, for å bruke det ordet. Her kunne jeg brukt også andre ord, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg skal forsøke å bli flinkere til å bare være med meg selv og å klare å konsentrere meg om lesing og tv. Det å kunne klare å hvile i sitt eget selvskap høres så flott ut.''

For meg er det noe eget fredfylt, når jeg er alene, selv om jeg setter pris på livlig selskap eller vanlige besøk....

Jeg vet, at du er en herlig person, for jeg har fulgt deg her lenge;))

Ha en flott kveld, bibben;)

Varme tanker fra

Akkurat nå ble jeg veldig glad inni meg.

Thanks :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg lett etter min identitet, men ikke for å fungere sosial da, men heller hvorda jeg skal bruke livet, for å di det slikt. Men har ingen problemer med å være alene. det du besriver kan minne meg mer om min kone som er veldig avhengi av andres posetive tilbakemeldinger. Men det verste er ingen tilbakemeldninger fra andre, hvis hen har tatt utfordringen med å komme med noe, for å bruke det ordet. Her kunne jeg brukt også andre ord, selvfølgelig.

Takk for svaret fra deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...