Gå til innhold

Kakespørsmål


Gjest preludium

Anbefalte innlegg

Gjest preludium

1. Er det noen kaker som blir bedre/holder seg like gode av å stå i kjøleskap i to dager? Evt. kan fryses (annet enn iskake)?

2. Jeg har sett etter en randform på ca 1 liter, men finner ingen butikker som har. Har vært på Jernia og Tilbords. Hvor ellers kan jeg se?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Snickers kake.

2,5 dl sirup

1 dl sukker

1 dl kokosmasse

1 glass peanøttsmør

1 ts vaniljesukker

1 liter cornflakes

Blandes og varmes opp i en kjele, når dette er gjort tilsett du corn flakes.

Topp:

2 plater kokesjokolade

2 ss delphia-fett

(varmes og legges oppå det andre som et sjokolade-lokk)

Når du har fått blandet inn all Corn Flakes-en, tar du hele herligheten ut av kjelen og legger på en plate av et eller annet slag. Du kan bruke hva som helst, dette skal ikke inn i stekeovnen...)

Du fordeler "deigen" slik at det blir et jevnt lag på 2-3 cm.

Nå kan du legge på sjokoladelokket og fordele det på hele flaten. Deretter tar du brettet du la dette på og legger dette inn i kjøleskapet. La dette stå over natta, og neste morgen kan du begynne å skjære opp og spise...

fantastisk herlig kake! nærmest gjort unna på noen få minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har tid til å lage kaken like før servering, så pleier jeg å lage en marengsbunn sånn at jeg kan montere en Pavlova på noen minutter. Hvis vaniljekremen (ikke nødvendig) er laget på forhånd, så er det bare å piske krem og ha på fersk frukt el bær. Det ser alltid lekkert, friskt og nybakt ut, og jeg har til gode å måtte tenke på hvordan restene skal oppbevares ;)

Men det kommer selvsagt an på anledningen kaken skal serveres. Det er kanskje ikke alltid det passer med en Pavlova (eks barneselskap for fireåringer = kliss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest må nesten le

Man vet man har spilt for mye brettspill og bakt for få kaker, når overskriften i innlegget får en først til å tenke på Trivial Pursuite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet man har spilt for mye brettspill og bakt for få kaker, når overskriften i innlegget får en først til å tenke på Trivial Pursuite..

Haha, samme assosiasjon her! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakeform: Kitchin, Traktøren, Glassmagasinet...

Kake: Ostekake er selvsagt grei. Ellers har jeg en syndig kake som kun består av 4 ingredienser, så det sier seg selv at den går fort å lage. Blir sånn mørk brownies variant som er fantastisk god med god vaniljeis til - om du klarer å glemme alle kaloriene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Man vet man har spilt for mye brettspill og bakt for få kaker, når overskriften i innlegget får en først til å tenke på Trivial Pursuite..

Hehe, du er ikke alene! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...