Gå til innhold

våkne problemer -til- psykisk lidelse

Gjest sleep-dreamer

Anbefalte innlegg

Gjest sleep-dreamer

Heisann. Mann 25år. gift, 1 barn Har nå bodd sammen med min kone i litt over 3 år. Hun har våknet meg hver bidige dag, så lenge hun ikke har vært bortreist. Jeg klarer ikke våkne selv. jeg hører ikke mobilen, jeg hører ikke min gigantiske vekkerklokke, og det værste av alt, jeg hører ikke barnet mitt gråte. (har ellers god hørsel) Problemet mitt startet vel ca rundt begynnelsen videregående skole. trenger alltid hjelp til å stå opp. når jeg bodde hjemme hos mine foreldre, sørget jeg for å ta fri fra min jobb når min far skulle ha fri fra sin jobb. for vist dem reiste vekk, hadde jeg ikke kommet på jobb før 12-13 tiden. Både min far og mor og min kone sier at de har vekket meg 6-7-8 ganger før jeg står opp. min kone sier at jeg kikker på henne med vidåpne øyne og sier at jeg står opp nå. dem sier jeg snakker masse tull. jeg spør dem hva jeg sier, og jeg banner, skriker ut "pass deg, den kniven er skarp" osv osv osv. ergo jeg drømmer. jeg er midt inni drømmen. og alle kommentarer/spørsmål jeg får, svarer jeg på fordi hodet mitt tror det er i drømmen. når jeg først har kommet opp, er jeg lys våken. disse våkne problemene er like ille om jeg legger meg 19:00 eller 24:00. spiller faktisk ingen rolle. jeg har en 07-15 jobb. så ingen skift eller noe som kan ødelegge søvnen. det tar alltid minst 1time før jeg sovner. har ikke tv på rommet, og lyse er slått av. har samtidig urolige føtter. så hender jeg må stå opp igjen etter jeg har lagt meg, bare får å gå litt. jeg tenker hver kveld på at i morgen skal jeg stå opp uten hjelp. stolt som en hane!!::) men blir skuffet hver dag. foreldrene mine sleit med meg, og som min far sier, "den jobben overtok min kone etter at jeg giftet meg" nå sliter hun. dette går utover henne også. sliter veldig på ho. noe jeg skjønner velsig veldig godt. og jeg venter vel bare på den dagen hun ikke gidder mer. kan gå utover jobb og alt. men nå har vi fått et barn. en herlig skjønn liten gutt. men jeg hører ikke han heller. og jeg blir redd. veldig redd. har vært hos min fastlege for non år siden, men fikk ikke no hjelp. han sa bare at jeg måtte legge meg klokken 10 hver dag, så hjalp det sa han. neh. jeg sier til min kone at det problemet jeg har er nødt til å være en sykdom, for alle jeg har snakket med av venner osv osv sier de har hatt det samme, men de vokset det av seg osv sov. men de tilfellene de snakker om er bare en brøkdel av mine. som du forhåpentligvis skjønner så trenger jeg hjelp/råd. som sagt når jeg først kommer meg opp, så er jeg våken og blid. har faktisk vurdet å lage meg en "wipeout" som kaster meg ut av senga, men problemet er at det ikke er enkel madrass, så min kone hadde våknet da au. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...