Gå til innhold

Kan dette være synsfeil?


waxo

Anbefalte innlegg

Synes jeg sliter litt med autofokusen :-) Når jeg fokuserer fra pc til ark f.eks... Tar litt tid, og jeg kjenner det jobbes før alt er klart.

En annen ting jeg også sliter med er at jeg blir svimmel når jeg kjører bil, stort sett når det går i over 80 og på motorvei når alt suser forbi meg i stor fart.

Føler meg ganske sliten i øynene innimellom, men ikke alltid. Blir sliten av å være ute når det snør rundt meg o.l

Har bestillt time hos optiker og er spent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger nok briller. Fokus tar lengre tid når du blir eldre, så det er ikke uvanlig.

Du begynner å dra på åra:-)

Hihihi, ja det går nok den veien :-)

Jeg brukte briller da jeg var yngre, men synet bedret seg i 20 års alder. Det er noen år siden det ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert aktive reflekser. Lurere at du oppsøker en optometrist fremfor en optiker.

Hei, lurer bare litt på om du kan forklare litt hva aktive reflekser er, eller om du kan linke til en side så jeg kan lese litt?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest refleksene

Hei, lurer bare litt på om du kan forklare litt hva aktive reflekser er, eller om du kan linke til en side så jeg kan lese litt?

Hilsen

http://www.ppf.no/

Her vil du finne mye informasjon.

Husker ikke sikkert hvilken refleks som spesielt kan gi problemer som du har men tror kanskje det er ATNR refleksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest refleksene

http://www.ppf.no/

Her vil du finne mye informasjon.

Husker ikke sikkert hvilken refleks som spesielt kan gi problemer som du har men tror kanskje det er ATNR refleksen.

Her er også en side som forklarer hva reflekser går ut på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger nok briller. Fokus tar lengre tid når du blir eldre, så det er ikke uvanlig.

Du begynner å dra på åra:-)

Hm. Snakker du av erfaring, mrxx?

*s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som du sliter med dobbeltsyn. Jeg klarer ikke å fokusere på små ting som er nært - holder jeg feks en finger opp forann ansiktet så ser jeg to. Dette gir seg også utslag i at jeg har problemer med å lese når jeg er sliten (bokstavene danser) og jeg blir svimmel når jeg er i bevegelse (eks i bil eller hvis en dataskjerm scrolles for fort.) Dersom jeg ikke bruker brillene min blir jeg veldig sliten i musklene rundt og over tinningen.

En optiker kan sjekke dette for deg med sine synstester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som du sliter med dobbeltsyn. Jeg klarer ikke å fokusere på små ting som er nært - holder jeg feks en finger opp forann ansiktet så ser jeg to. Dette gir seg også utslag i at jeg har problemer med å lese når jeg er sliten (bokstavene danser) og jeg blir svimmel når jeg er i bevegelse (eks i bil eller hvis en dataskjerm scrolles for fort.) Dersom jeg ikke bruker brillene min blir jeg veldig sliten i musklene rundt og over tinningen.

En optiker kan sjekke dette for deg med sine synstester.

Heisann :-)

Joda, var hos opiker i dag. Sliter med samsyn, skjeve hornhinner, Litt langsynt, men ikke mye. Men ho mistenker at jeg korrigerer synsfeilen min mye og er ofte sliten rundt øynene.... Får briller på onsdag :-)

Er veldig spent :-)

Men en ting jeg ikke skjønner....Ho lurte på om det lå mer langsynthet på lur og ville ha meg inn om et år igjen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Joda, var hos opiker i dag. Sliter med samsyn, skjeve hornhinner, Litt langsynt, men ikke mye. Men ho mistenker at jeg korrigerer synsfeilen min mye og er ofte sliten rundt øynene.... Får briller på onsdag :-)

Er veldig spent :-)

Men en ting jeg ikke skjønner....Ho lurte på om det lå mer langsynthet på lur og ville ha meg inn om et år igjen????

Når det først har begynt å "bevege" seg er det greit å sjekke ganske ofte. jeg er f.eks inne til linsekontroll ca en gang i året. De første årene hadde det endret seg til hver gang jeg var inne til kontroll, så var det stabilt noen år, men nå er jeg visst blitt gammal jeg også og det endrer seg igjen...

-så nå blir jeg vel både nærsynt og langsynt og må begynne med bifokale. Kjenner igjen det med at det kjennes ut som autofokusen ikke virker. Hvis jeg leser avis og ser tv samtidig bruker jeg flere sekunder på å justere når jeg ser opp fra avisa.

teite greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det først har begynt å "bevege" seg er det greit å sjekke ganske ofte. jeg er f.eks inne til linsekontroll ca en gang i året. De første årene hadde det endret seg til hver gang jeg var inne til kontroll, så var det stabilt noen år, men nå er jeg visst blitt gammal jeg også og det endrer seg igjen...

-så nå blir jeg vel både nærsynt og langsynt og må begynne med bifokale. Kjenner igjen det med at det kjennes ut som autofokusen ikke virker. Hvis jeg leser avis og ser tv samtidig bruker jeg flere sekunder på å justere når jeg ser opp fra avisa.

teite greier.

Skikkelig teite greier :-)

Men så kunne ho fortelle meg at synet begynte å bli dårligere allerede i en alder av 15 år..............så skal vel være fornøyd med at det ikke er mer ustabilt enn det er nå hehe :-)

I kveld etter synsundersøkelsen er jeg skikkelig sliten i øynene og allt jeg ser på er lurvete!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :-)

Joda, var hos opiker i dag. Sliter med samsyn, skjeve hornhinner, Litt langsynt, men ikke mye. Men ho mistenker at jeg korrigerer synsfeilen min mye og er ofte sliten rundt øynene.... Får briller på onsdag :-)

Er veldig spent :-)

Men en ting jeg ikke skjønner....Ho lurte på om det lå mer langsynthet på lur og ville ha meg inn om et år igjen????

Briller funker veldig bra for dette. Jeg oppdaget dette da jeg studerte, og før jeg fikk brillene kunne jeg ikke lese mange timene før jeg ble utslitt i hodet. Etter at jeg fikk brillene var ikke dette lenger et problem. En annen interessant bi-effekt av brillene er at jeg blir mindre bilsyk enn før også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...