Gå til innhold

ME og telefon

Anbefalte innlegg

Gjest Agnete2
Skrevet

Venninnen min er sammen med en mann som hun ser hver tredje helg, han har ME. Derfor sier han at han ikke orker å prate i telefonen, de har bare kontakt via sms når de ikke ser hverandre, de sender mange mld i løpet av en dag. En ting er om det er holbart, men kan dette være normalt for en med ME? eller tror dere han bruker det som en unnskyldning? Han er ikke ekstremt plaget av ME, men jobber ikke og gjør ikke stort om dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en venninne som er betydelig rammet av sykdommen. Det skal svært lite til før hun blir dårlig.

Skrevet

Jeg tror han kan ha rett, ME fører til ekstrem utmattelse. Tenk deg når du selv har 40 i feber, orker du da å snakke i telefonen, eller hadde du klart bedre en SMS?

Skrevet

Nå har ikke jeg ME selv, men jeg blir også fort sliten av å prate i telefonen.Enkelte mennesker har også en slitsom telefonstemme. Det som er slitsomt er å holde røre, og lyden kan fort føles som støy. Det kreves også mer konsentrasjon å prate i telefonen enn å motta sms. Så akkurat det forstår jeg.

Skrevet

Nå har ikke jeg ME selv, men jeg blir også fort sliten av å prate i telefonen.Enkelte mennesker har også en slitsom telefonstemme. Det som er slitsomt er å holde røre, og lyden kan fort føles som støy. Det kreves også mer konsentrasjon å prate i telefonen enn å motta sms. Så akkurat det forstår jeg.

Dessuten er det å snakke i seg selv veldig utmattende i dårlige perioder - jeg klarer det ikke og bruker helst skriftlig kommunikasjon.

Skrevet

Å snakke i telefonen er veldig utmattende for en person med ME (snakke i det hele tatt rett og slett). Det er mye enklere å kommunisere skriftlig, for å slippe å forholde seg til toveiskommunikasjon og man har tid til å tenke på det man skal skrive selv og det man mottar av informasjon.

Så jeg tror det er reelt det han sier.

Skrevet

Dessuten er det å snakke i seg selv veldig utmattende i dårlige perioder - jeg klarer det ikke og bruker helst skriftlig kommunikasjon.

jeg har en venninne som har en veldig ubehagelig telefonstemme. Det er akkurat som om hun skriker inni røret. Med henne foretrekker jeg sms. Så telefonstemmen har en del å si.

Skrevet

Jeg vet i hvert fall at når jeg er sliten, så er å snakke i telefonen noe av det siste jeg har lyst til. Men SMS kan jeg gjerne sende.

Nå har jeg ikke ME, da, men regner med det er noe av det samme han føler (bare hele tiden).

Skrevet

jeg har en venninne som har en veldig ubehagelig telefonstemme. Det er akkurat som om hun skriker inni røret. Med henne foretrekker jeg sms. Så telefonstemmen har en del å si.

''Så telefonstemmen har en del å si.''

Ja, det er helt klart:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...