Gå til innhold

NHD: Truxal - dobbel dose, enkel dose

Anbefalte innlegg

Gjest Skinnfellen
Skrevet

Hei!

Må man ta Truxal på samme måte som AD? Dvs. ingen doble doser, men til faste tider 3x om dagen? Kan man få bivirkninger av å plutselig ta dobbel dose?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor tar du den? Doser?

Gjest Skinnfellen
Skrevet

Pga. tankekjør. I det siste har jeg sjonglert litt. Har ikke tatt den før ut på dagen, og da har jeg tatt 100 mg i stedenfor 50 mg. Har også tatt 50 mg ut på dagen, og 100 mg på kvelden. Gir slik bruk uheldige bivirkninger som f.eks. mer angst?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Pga. tankekjør. I det siste har jeg sjonglert litt. Har ikke tatt den før ut på dagen, og da har jeg tatt 100 mg i stedenfor 50 mg. Har også tatt 50 mg ut på dagen, og 100 mg på kvelden. Gir slik bruk uheldige bivirkninger som f.eks. mer angst?

Dette burde være helt ok bruk.

Gjest Skinnfellen
Skrevet

Tillegg: I Felleskatalogen så står det "Dersom du har glemt å ta TRUXAL. Du må ikke ta en dobbelt dose som erstatning for en glemt dose."

Gjest Skinnfellen
Skrevet

Dette burde være helt ok bruk.

Ok, takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...