Gå til innhold

å ha attføring når en er på leiemarkedet

Anbefalte innlegg

Gjest på attføring
Skrevet

Jeg tenker meg ut på leiemarkedet nå. Jeg har attføring, og tenker å søke bostøtte for å få det til å gå opp økonomisk. Det jeg lurer på er hvordan utleierne ser på det å gå på sosialstødnad. Er det en sikker inntekt? Blir det sett på som negativt? Har de rett på å vite om jeg går på en stødnad eller ikke? Jeg har en liten deltidsjobb, men tjener ikke nok til livets opphold ved å jobbe.

Gjest brollargoff
Skrevet

''Jeg tenker meg ut på leiemarkedet nå. Jeg har attføring, og tenker å søke bostøtte for å få det til å gå opp økonomisk. Det jeg lurer på er hvordan utleierne ser på det å gå på sosialstødnad. Er det en sikker inntekt? Blir det sett på som negativt? Har de rett på å vite om jeg går på en stødnad eller ikke? Jeg har en liten deltidsjobb, men tjener ikke nok til livets opphold ved å jobbe.''

At du har attføring (eller AAP som det blir) er jo en ganske stabil inntekt. Ville ikke tro at utleiere ser negativt på det.

Dersom du med sosialstønad mener økonomisk sosialhjelp er det slett ikke en stabil inntekt, og jeg vil anta noen kan komme til å se på de som negativt.

Utleiere har ikke rett på å få vite noe som helst om at du går på stønad om du ikke vil fortelle dem det, men det kan jo hende de spør og velger å leie ut til noen som svarer og sier de har stabil inntekt.

Skrevet

Dersom du må ha husleiegaranti istedenfor depositum vil jo utleier få vite om det. Det er vel kanskje også vanlig å spørre om hva du jobbe med. Noen bryr seg sikkert ikke om det, mens andre bryr seg mer enn godt er. Skulle det være noen problemer, si at du kan oppgi en referanse på at du er en ordentlig person. Gitt at du har en slik referanse da.

Skrevet

Jeg for min del har ikke hatt noen problemer med det iallfall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...