Gå til innhold

og det snør og det snør og det snør....


Gjest majas mamma

Anbefalte innlegg

Gjest majas mamma

Det har nå snødd uavbrutt siden i går kveld. Og jeg måtte ut og måke gårdsplassen. Det er andre gang i vinter. Fortsetter det slik slår jeg rekorden fra i fjor. Da måkte vi to ganger da også. Så jeg klager egentlig ikke på det. Men nå vil jeg egentlig ha litt vår. Syns denne vinteren begynner å bli litt langdryg. Er ikke vant til dette, selv om det har vært koselig også, med ordentlig vinter for en gangs skyld.

Og nå som jeg sitter her i sofaen, med en varm kaffekopp og behagelig sliten etter snømåkinga og titter ut på det hvite landskapet utenfor er det ikke så aller verst med vinter likevel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det omtrent ikke snø. Egentlig passer det meg utmerket for veiene er stort sett bare og det er knallfint å kjøre. :o)

Litt i kaldeste laget, men ellers en vinter helt etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også snødd siden i går kveld. Vi måkte gårsplassen i dag tidlig før jobb og da rakk snøen meg til lårene omtrent. Men den er fjærlett så måkingen går greit.

Vi har ca. 90 cm snø nå og jeg er ikke lei av vinteren enda, men klar for flere skiturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Om du savner snemåking er det bare å ta seg en tur til vestlandet ;)

Plassen her har blitt måkt sånn ca 50 ganger siden januar 2010;)

He, he, snømåking er ikke det jeg klager mest over. Mannen foreslo snøfreser i jula, men vi ble vel egentlig enig om at det er helt unødvendig så lite snø som vi vanligvis har. På hytta derimot, hadde det vært glimrende. Vi skal oppover nå i vinterferien, og da må vi måke 80 meter med over 1 meter dyp snø. Da får jeg nok snømåking for hele vinteren, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en fantastisk vinter syns jeg. Mye snø her også, og det snør nå. Tenker vi må ut å måke senere igjen. Da fyrer vi opp et bål, og griller pølser, kjempe koslig.

Våren blir nok ekstra god når den kommer. Men jeg ser ikke helt frem til at snøen smelter...Blir mye vann rundt her.....

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det omtrent ikke snø. Egentlig passer det meg utmerket for veiene er stort sett bare og det er knallfint å kjøre. :o)

Litt i kaldeste laget, men ellers en vinter helt etter min smak.

''Her er det omtrent ikke snø.''

Da er ikke du på samme plass som meg. Fint at veiene er godt brøyta, men jæven for noen snølass som kom i forrige uke :-(

Snø gies bort. Kom å hent! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du måket snø bare to ganger i vinter, mener du? Ikke slik som til oss da skjønner jeg, hvor vi periodevis har måket et par ganger daglig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Her er det omtrent ikke snø.''

Da er ikke du på samme plass som meg. Fint at veiene er godt brøyta, men jæven for noen snølass som kom i forrige uke :-(

Snø gies bort. Kom å hent! ;-)

Kom det mye snø i forrige uke? Kan jeg virkelig ikke huske - er du sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tulliban

Vi har hatt en fantastisk vinter syns jeg. Mye snø her også, og det snør nå. Tenker vi må ut å måke senere igjen. Da fyrer vi opp et bål, og griller pølser, kjempe koslig.

Våren blir nok ekstra god når den kommer. Men jeg ser ikke helt frem til at snøen smelter...Blir mye vann rundt her.....

:0)

Håper du måker taket også. Er ikke så deilig når taket kollapser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du måker taket også. Er ikke så deilig når taket kollapser.

Vi trenger ikke ta taket på huset enda. Men vi har tatt taket på utbygget og verandaren i dag. I morgen skal vi ta taket på uthuset og lekehytten. Garasjen trengs heller ikke tas.

Her om dagen tok vi taket på campingvogna, jeg begynte bli redd om det hadde gått galt, men det var heldigvis gått greit!

Jeg tenker mer på hytten.... Er ganske så skrått tak, så krysser fingrene for at det har rast av endel...

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest majas mamma

Vår i februar??? Bor du i utlandet?

''Vår i februar??? Bor du i utlandet?''

He, he, nei da. Bor i Sør-Øst Norge, og vi er alltid tidlig ute. Jeg har hatt tulipaner i hagen i slutten mars, og søstern klager og syns det er urettferdig for hennes har ikke kommet opp av jorda engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre gang du måker snø i år??? Hvor i landet bor du, jeg vurderer flytting...

*Drittlei snø*

Tenkte meg at du ville svare noe sånt på dette innlegget :-)

Nå begynner til og med jeg å SNIK-tenke på tanken at det kanskje begynner å holde med snø....

Men bare nesten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, snømåking er ikke det jeg klager mest over. Mannen foreslo snøfreser i jula, men vi ble vel egentlig enig om at det er helt unødvendig så lite snø som vi vanligvis har. På hytta derimot, hadde det vært glimrende. Vi skal oppover nå i vinterferien, og da må vi måke 80 meter med over 1 meter dyp snø. Da får jeg nok snømåking for hele vinteren, tenker jeg.

Glad jeg ikke har hytte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...