Gå til innhold

Ikke la deg lure av Stormberg


Gjest Runestein

Anbefalte innlegg

Gjest Runestein

De skjuler seg under "gode sosiale gjerninger", som å ansette tidligere narkomane osv. Alt de tenker på er å tjene penger. Produktene er laget av fattige i Asia, og kvaliteten er deretter. Styr unna!

"Grunderen" er en rik mann i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Alt de tenker på er å tjene penger. ''

Hvem gjør vel ikke det?

Alle næringsdrivende må tenke på lønnsomhet og profitt, slik er det bare.

Hvis kvaliteten er så dårlig, skjønner jeg ikke at de klarer å selge så bra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runestein

''Alt de tenker på er å tjene penger. ''

Hvem gjør vel ikke det?

Alle næringsdrivende må tenke på lønnsomhet og profitt, slik er det bare.

Hvis kvaliteten er så dårlig, skjønner jeg ikke at de klarer å selge så bra....

Jeg er enig i at man må tjene penger, men når de ansetter tidligere narkomane og så går til avisen/tv og sier hvor viktig det er å hjelpe de svake, da er det kvalmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Alt de tenker på er å tjene penger. ''

Hvem gjør vel ikke det?

Alle næringsdrivende må tenke på lønnsomhet og profitt, slik er det bare.

Hvis kvaliteten er så dårlig, skjønner jeg ikke at de klarer å selge så bra....

Mulig jeg har vært uheldig, men jeg er ikke voldsomt fornøyd med de stormbergproduktene jeg har. Klaget på det ene, fikk tilsvarende i erstatning og akkurat det samme skjedde med den. Da ga jeg opp.

Men dette er noen år siden, mulig de har forbedret seg siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runestein

''Alt de tenker på er å tjene penger. ''

Hvem gjør vel ikke det?

Alle næringsdrivende må tenke på lønnsomhet og profitt, slik er det bare.

Hvis kvaliteten er så dårlig, skjønner jeg ikke at de klarer å selge så bra....

''

Hvis kvaliteten er så dårlig, skjønner jeg ikke at de klarer å selge så bra....''

Fordi de kan selge billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runestein

Ja, for verken HH, Norrøna eller Bergans (for å nevne noen) tenker jo på å tjene penger? *Host*

''Ja, for verken HH, Norrøna eller Bergans (for å nevne noen) tenker jo på å tjene penger? *Host*''

De går iallefall ikke ut i media med at de ansetter svake stilte. Det er bra at de gir narkomane og andre som sliter en sjanse, men man går ikke ut i media med det. All publisitet er bra reklame vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misunnelse

Ja, skikkelig ondskapsfullt!

Det du viser er heller misunnelse. Man kan være snill selv om man er grunder og selv om man gjør det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misunnelse

Jeg er enig i at man må tjene penger, men når de ansetter tidligere narkomane og så går til avisen/tv og sier hvor viktig det er å hjelpe de svake, da er det kvalmt.

Hvorfor det? Det kan da spore andre til å gjøre det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runestein

Ja, skikkelig ondskapsfullt!

Det du viser er heller misunnelse. Man kan være snill selv om man er grunder og selv om man gjør det bra.

Misunnelse blir ofte brukt når man kristiserer. Jeg er ikke misunnelig, men jeg liker ikke svindel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misunnelse

Misunnelse blir ofte brukt når man kristiserer. Jeg er ikke misunnelig, men jeg liker ikke svindel.

Det er da for pokker ikke svindel. Skjerp deg. Dette er ren og skjær misunnelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runestein

Det er da for pokker ikke svindel. Skjerp deg. Dette er ren og skjær misunnelse!

Det er svindel når de fokuserer på at de hjelper tidligere narkomane, og andre svake, mens fattige i asia produserer produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest misunnelse

Det er svindel når de fokuserer på at de hjelper tidligere narkomane, og andre svake, mens fattige i asia produserer produktene.

Nei, det er det slett ikke. Fattige i Asia sier du. Hva vet du om det? Asia er på full fart på vei opp og frem. Det er ingen i verden som vokser som dem nå. De tjener gode penger på at vi i vesten vil ha billige varer. Det finnes nesten ingen produksjon av noe i den vestlige verden lenger.

Og så blir det litt komisk: De fattige lager varene: ja da tjener de jo penger da! Du motsier deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man må tjene penger, men når de ansetter tidligere narkomane og så går til avisen/tv og sier hvor viktig det er å hjelpe de svake, da er det kvalmt.

Ikke sikkert de som har oppsøkt media selv, da.

Jeg synes det er godt å høre om folk som gir narkomane/uheldigstilte en ny sjanse og viser for alle at det går bra!!

Tenk på hvor gode forbilder både bedriften og de ansatte er for andre da. Dette gjør at de sikkert blir kontaktet av andre bedrifter som kunne tenke seg å gjøre det samme.

At de produserer klærne i asia, er de vel ikke alene om. Det er vel et generelt problem at de fattige får svært lite lønn og jobber under kummerlige forhold. Men det er vel hele bransjen som må jobbe for å bedre disse forholdene, kan vel ikke bare skylde på Stormberg at det er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runestein

Ikke sikkert de som har oppsøkt media selv, da.

Jeg synes det er godt å høre om folk som gir narkomane/uheldigstilte en ny sjanse og viser for alle at det går bra!!

Tenk på hvor gode forbilder både bedriften og de ansatte er for andre da. Dette gjør at de sikkert blir kontaktet av andre bedrifter som kunne tenke seg å gjøre det samme.

At de produserer klærne i asia, er de vel ikke alene om. Det er vel et generelt problem at de fattige får svært lite lønn og jobber under kummerlige forhold. Men det er vel hele bransjen som må jobbe for å bedre disse forholdene, kan vel ikke bare skylde på Stormberg at det er slik.

Det er mistenkelig at de kan selge produktene så billig. Jeg lurer på hvilke forhold arbeiderene jobber under. Stormberg er i samme klasse som dressmann og andre som selger billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest misunnelse

Det er mistenkelig at de kan selge produktene så billig. Jeg lurer på hvilke forhold arbeiderene jobber under. Stormberg er i samme klasse som dressmann og andre som selger billig.

Kanskje du burde sette deg bedre inn i saker og ting!

Farlig å komme med slike påstander som du kommer med. Særlig i disse tider når alle er opptatt av nettopp rettferdig handel og klima.

Mistenkelig billig er vel et av de mer dumme uttrykk, spesiellt når man bor i Norge.

Tror du må komme deg i arbeid og slik at du får erfaring og kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firepile

Det er svindel når de fokuserer på at de hjelper tidligere narkomane, og andre svake, mens fattige i asia produserer produktene.

''mens fattige i asia produserer produktene.''

Blir de fattigere av å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er supert at en gründer klarer å tjene penger, det er nemlig slett ikke alltid tilfellet.

Hvem er det forresten som lar seg lure? Mitt inntrykk er at de fleste kjøper Stormberg-klær fordi de er billige og greie plagg, ikke fordi bedriften har en sosial profil. For meg betyr den sosiale profilen en del, men hadde jeg ikke likt produktene hadde jeg heller ikke kjøpt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...