Gå til innhold

Har mannen rett på fri fra jobb når jeg er syk?


Gjest - Ingoen -

Anbefalte innlegg

Gjest - Ingoen -

Hei!

Jeg har vært så uheldig at jeg datt på isen, bærende på gullgutten min på bare 6 uker, og slo meg kraftig. Det gikk heldigvis bra med babyen, beskytterinstinktet gjorde at jeg automatisk holdt ham opp da jeg falt.

Meg gikk det værre med. Store smerter i 2 døgn, før røntgen to dager senere viste brudd i ryggvirvel. Dette skjedde i begynnelsen av denne uken, og mannen måtte ta fri fra jobb for å hjelpe til med å ta vare på våre 3 barn. Legen har sagt at jeg ikke kan løfte, og at jeg skal ta det med ro. I tillegg har jeg fått beskjed om å ringe viss jeg mister følelsen i beina....! *grøss..*

Akkurat nå er det helg og mannen har fri, det går greit nå. Men hva skjer på mandag? Har han rett på fri? Bruke egenmelding? Sykemelding? Velferdspermisjon? Han er ansatt i en privat bedrift.

Tenker med gru på hvordan tiden fremover blir. Hverdagen med 3 barn krever meg med hud og hår... Jeg som var så ovelykkelig og takknemlig for å være så sprek etter fødselen, og nå gledet jeg meg over at det var gått 6 uker siden fødsel og jeg skulle begynne å trene og bevege meg ordentlig etter svangerskapet... *sukk*

Jeg har aldri vært oppi lignende situasjon, og har ikke peiling.

Orker noen som vet noe om dette å skrive et par ord?

tusen takk til de som tar seg tid!

Klem fra en skadet og frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Dere må prøve å få overført permisjonen til mannen mens du er sykemeldt slik som de andre sier.

Til dette er ordnet kan han bruke "syk barnepasser"-dagene sine, hvis dere har tre barn har han vel 15 dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Som de andre sier - du må sykemeldes og mannen overta din permisjon. Har vært i samme situasjon selv. Ikke gi dere på dette!

Tusen takk for svar!

Det var en løsning som jeg ikke har tenkt på. Nå har han snakket med sjefen sin, som var velvillig og hjelpsom. Han får hjemmekontor ut uken, slik at han kan jobbe litt og være hjemme hele tiden. Lønnen blir som vanlig. Dette må da være en ok løsning, både for bedriften og oss? Eller ville det vært bedre at jeg sykemeldes og at han overtar permisjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest - Ingoen -

Tusen takk for svar, alle sammen! Dere er så gode å ha ;-)

Dette med at han kan overta permisjonen har jeg sannelig ikke tenkt på.. Han avtalte med sjefen sin i dag at han får hjemmekontor hele neste uke, med vanlig, full lønn. Da kan han ta det som haster mest i forhold til jobben (oppgaver som bare han har ansvar for, inkluderer mye telefoni og PC-arbeid), men samtidig være hjemme og tilgjengelig for meg og barna hele døgnet. Jeg syns dette høres flott ut!

Det er vel en enda bedre løsning enn at jeg blir sykemeldt og han i perm? Både mtp jobben og oss selv.

Uansett - tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Det var en løsning som jeg ikke har tenkt på. Nå har han snakket med sjefen sin, som var velvillig og hjelpsom. Han får hjemmekontor ut uken, slik at han kan jobbe litt og være hjemme hele tiden. Lønnen blir som vanlig. Dette må da være en ok løsning, både for bedriften og oss? Eller ville det vært bedre at jeg sykemeldes og at han overtar permisjonen?

Hvis det er tilstrekkelig med én uke for deg å komme deg på, er dette en god løsning. Men dersom problemet strekker seg over lengre tid, kan han fortsette med hjemmekontor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Det var en løsning som jeg ikke har tenkt på. Nå har han snakket med sjefen sin, som var velvillig og hjelpsom. Han får hjemmekontor ut uken, slik at han kan jobbe litt og være hjemme hele tiden. Lønnen blir som vanlig. Dette må da være en ok løsning, både for bedriften og oss? Eller ville det vært bedre at jeg sykemeldes og at han overtar permisjonen?

Enig med Liliaceae...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...