Gjest Nelly Skrevet 31. august 2001 Skrevet 31. august 2001 Jeg har i lengere tid har veldig mye å gjøre på jobben. Jeg jobber normale dager fra 8 til 16 før jeg reiser avgårde for å hente barn på 2 år i barnehagen. Middag, skole på deltid og jobbing etter at minstemann har lagt seg om kvelden. De siste 4 månedene har jeg ikke kommet ajour med noe på jobben og alt vokser meg over hodet - også hjemme. Jeg har ikke tid til å spise lunch på jobben og føler det som et nederlag når jeg nå skjønner at det er for mye. I tillegg tyr jeg til tårene med en gang noen snakker litt hardt til meg. På hjemmefronten er jeg ikke lett å leve sammen med med konstant dårlig humør og null sexinteresse. Jeg føler meg sliten i kroppen og mangler søvn. Har konstant vondt i hodet. Jeg lurer på hvordan jeg merker symptomene på at jeg er iferd med å møte veggen. Vet ikke hva jeg skal gjøre med situasjonen men jeg vet at dette ikke kan fortsette. 0 Siter
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 1. september 2001 Skrevet 1. september 2001 Jeg er enig i at utbrenthet (d.v.s. motløshet/depresjon) er en nærliggende mulighet. Symptomene beskriver du jo for så vidt greitt i brevet. Spørsmålet er hva kan du gjøre med situasjonen for å få det bedre? Hva må du prioritere ned til fordel for andre deler av din hverdag? Har du mulighet til å få hjelp eller kan du og din partner dele annerledes på oppgavene? Mosjon, tilstrekkelig med søvn og et sunt kosthold er også viktig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.