Gå til innhold

Hva folk merker


Gjest Leif Juster

Anbefalte innlegg

Gjest Leif Juster

Er det vanlig at folk rundt et menneske som er blitt psykotisk (f.eks. familien) ikke skjønner at vedkommende er syk, men bare registrerer funksjonsfallet og stempler det som moralskt forfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som er vanlig - har bare erfaring fra et familiemedlem som i perioder var manisk (det heter vel bipolar 2 nå?) - og da merket vi det veldig godt med en gang det begynte.

Så kunne det eskalere i flere måneder før h*n fikk tilstrekkelig hjelp fra fastlege og psykiater. Vedkommende selv opplevde at h*n var i kjempeform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

xxløvetannxx

De merket det meget godt på meg.

Jeg gikk rundt i en verden hvor fortapte mennesker levde og ver ute etter meg, jeg spurte snøen hvor fortsporene mine var, jeg trakk meg veldig sosialt tilbake og hadde mange andre "særheter" som de rundt meg oppfattet, men som jeg ikke selv så på som "sykdom" men som den ekte verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...