Gjest Leif Juster Skrevet 21. februar 2010 Skrevet 21. februar 2010 Er det vanlig at folk rundt et menneske som er blitt psykotisk (f.eks. familien) ikke skjønner at vedkommende er syk, men bare registrerer funksjonsfallet og stempler det som moralskt forfall? 0 Siter
Gjest Istapp Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Trr det er vanlig at folk ikke merker det,de kan for lite om det. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Jeg vet ikke hva som er vanlig - har bare erfaring fra et familiemedlem som i perioder var manisk (det heter vel bipolar 2 nå?) - og da merket vi det veldig godt med en gang det begynte. Så kunne det eskalere i flere måneder før h*n fikk tilstrekkelig hjelp fra fastlege og psykiater. Vedkommende selv opplevde at h*n var i kjempeform. 0 Siter
xxløvetannxx Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 De merket det meget godt på meg. Jeg gikk rundt i en verden hvor fortapte mennesker levde og ver ute etter meg, jeg spurte snøen hvor fortsporene mine var, jeg trakk meg veldig sosialt tilbake og hadde mange andre "særheter" som de rundt meg oppfattet, men som jeg ikke selv så på som "sykdom" men som den ekte verden. 0 Siter
Orio Skrevet 22. februar 2010 Skrevet 22. februar 2010 Det varierer, kommer veldig an på hvordan psykosen arter seg og om omgivelsene er "åpne" for at det kan dreie seg om psykose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.