Gjest mimmy Skrevet 31. august 2001 Del Skrevet 31. august 2001 Fikk brev fra legen min i går: "Vi har mottatt svar på celleprøven som ble tatt her den xx.xx.01. Den viste endel ufarlige celleforandringer som vi svært gjerne vil kontrollere om en 6 mnd. tid. Ring i god tid så ordner vi timen så det passer med din menstruasjon. Ha en fin sensommer og høst" Tilleggsopplysninger: * celle prøven ble tatt fra livmor * fødte et barn i august i fjor * har hatt mens nå over en uke med sterke blødninger * har hatt stikkende smerter nederst i magen og kjennes ut som om det gjør vondt i keisersnittsåret av og til (før jeg fikk spiral) * har vondt nedover bena (kan vere menssmerter(?)) kjennes ut som det er dårlig blodsirkulasjon. får det spesielt når jeg sitter med beina bøyd eller har ungen min på fanget, legen sa det sikkert var menssmerter og at vi skulle se det an 1 mnd (jeg ringte han for noen dager siden, jeg lurte nemlig på om det kunne vere hormonspiralen) * jeg har slektninger som har hatt livmorkreft, brystkreft, lymfekreft og lungekreft (de 2 siste ikke av arvelig årsak) * jeg er 26 år gammel og har nå hormonspiral (celleprøven ble tatt like før innsettingen) -- viser også til innlegg jeg skrev for noen dager siden: http://forum.doktoronline.no/mp/article?_cmd=screen&id=754882 skulle ønske det sto mer i brevet, om hva det ville si at de hadde funnet celleforandringer. Prøvde å ringe i dag for å få vite litt mer, men det var ikke svar å få. Er veldig redd for kreft og gruer meg til å gå igjennom helgen uten å få oppklart det. vet det sto "ufarlige celleforandringer". men hva vil det si? at de er ufarlige fordi det er noe godartede greier? eller ufarlig fordi det ble tidlig funnet? vet det er vanskelig for deg å svare på det når du ikke har resultatene i hånden din, men kanskje du vet litt om dette og kan forklare meg hva som er vanlig ved celleforandringer,,, og hva det kan vere...? håper på svar snart! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34329-celleforandringer-i-livmor-er-det-kreft-er-redd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 1. september 2001 Del Skrevet 1. september 2001 Celleforandringer forsvinner ofte av seg selv. I motsatt fall utvikler de seg så langsomt at man vanligvis har god tid på å fjerne dem - hvis det viser seg nødvendig. Du kan også framlegge spørsmålet for spesialist i gynekologi Mette H. Moen i Doktor Onlines forum om gynekologi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34329-celleforandringer-i-livmor-er-det-kreft-er-redd/#findComment-132836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
moniq_1 Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 heisann.... jeg vet ikke så mye men kan kanskje hjelpe litt... jeg fikk samme beskjed.... og fakitisk er vi like gammle men jeg fikk vite det i 2004... og har tatt prøven flere ganger og det er konstantert at det må fjernes en del av livmorhals,,,, det er det de som regel gjør når det cellefandringer.. men disse forandringene utvikler seg over år og ikke mnd... jeg er selv mor til 2 og verden raste liksom sammen.... men jeg da jeg skulle operer bort denne forandring viste det seg at jeg er gravid så nå må jeg vente til mars 2005 for å foreta ingrep...det blir ca 6 uker etter fødsel:-) men jeger ikke bekymret lenger legen min på legekontor og sykehus har vært så flinke og hjelpsome har flere gang vært til ultralyd alleredde og de passer på meg hele tiden og er så positv til dett.... det er derfor vi er heldige de har oppdaget det såpass tidlig og derfor er det som regel ikke noen bekymring for når de oppdager det så tidlig klarer de å få det fjernet... og ingrepet er ok de er en slyngeoprasjon det er det samme som en laser som brennener av det som skal bort.... dett går bra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/34329-celleforandringer-i-livmor-er-det-kreft-er-redd/#findComment-960713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.