Gå til innhold

Pasienter som bruker lang tid i resepsjonen

Anbefalte innlegg

Gjest Efexora

jeg går til en psykiater på en DPS. Når jeg kommer dit så må jeg si ifra at jeg har kommet, så kommer han ned og henter meg.

problemet er at det er så mange pasienter på den tida, og de er ofte innom resepsjonen veldig lenge. Resepsjonen er et lite rom med glassvindu. Sist gang var det en fyr som oppholdt seg der i nesten ti minutter, og jeg ble veldig stressa da jeg ikke fikk sagt i fra at jeg hadde kommet, og jeg ville ikke gå inn å forstyrre samtalen heller.

hva gjør man i en slik situasjon?. Det er ikke alltid jeg har mulighet til å være der et kvarter før heller. Bør jeg ha med en plakat hvor det står at jeg har kommet, så de kan ringe opp? Bør jeg banke på døra? Bør det være noe problem for denne psykiateren å komme ned før timen begynner? Jeg synes det er synd om timen min blir forkortet pga dette.

Fortsetter under...

Gjest efexora

Gi beskjed til psykiateren din. Da ser han sikkert etter deg om han ikke får melding om at du er kommet.

første gang jeg var der så trodde jeg at han kom ned for å hente meg. Da det hadde gått femten minutter over tiden så trodde jeg at han bare var forsinket. Men han gikk visst ikke ned før de ringte han og sa at pasienten var kommet. Men om han kunne komme ned hadde jo det løst situasjonen. Alternativt kunne jeg ringe resepsjonen mens jeg satt der, men det blir jo veldig dumt det også.

Gjest dårlig løsning

Det høres ut som en håpløst dum ordning. Kan du ikke snakke med psykiateren din og legge frem problemet. Kanskje kan han komme ned og hente deg uten at du har sagt ifra? (Dersom du er en pasient som møter når du skal slik at han ikke blir stående og vente, burde jo ikke det være noe problem)

første gang jeg var der så trodde jeg at han kom ned for å hente meg. Da det hadde gått femten minutter over tiden så trodde jeg at han bare var forsinket. Men han gikk visst ikke ned før de ringte han og sa at pasienten var kommet. Men om han kunne komme ned hadde jo det løst situasjonen. Alternativt kunne jeg ringe resepsjonen mens jeg satt der, men det blir jo veldig dumt det også.

Ring neste gang, så får du understreket hvor dårlig løsningen er. Jeg gaulet ut til fastlegen min en gang på venterommet: Hva er vitsen med å sette meg opp til time klokka to, når jeg aldri kommer inn før tre. Nå har jeg fått kortere ventetid :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...