Gå til innhold

Spørsmål ang middag - haster!

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage middag til en god venninne idag, og tenkte jeg skulle prøve meg på salmalaks. Jeg har fått servert rå salmalaks hos noen før, og da hadde vedkommende bare ris, salat og soyasaus med koriander til, noe som smakte veldig godt. Derfor hadde jeg i utgangspunktet tenkt å lage dette. Men så fikk jeg vite at venninnen som kommer på middag, ikke er så glad i rå laks, så jeg tenkte å endre det til stekt salmalaks istedet. Men hva kan jeg ha til, annet enn salat og ris? Jeg vil gjerne bruke soyasausen og korianderet jeg kjøpte. Kan jeg f.eks steke laksen og ha i creme fraiche blandet med soyasaus og koriander? Eller blir det helt feil?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/343301-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-ang-middag-haster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan vel bare servere det på samme måte som du ville gjort om laksen var rå?

Høres godt ut forresten, med stekt laks altså. :o)

Jo men tenkte at det kanskje ble litt kjedelig med bare soyasaus og koriander når fisken er stekt? :-)

Annonse

Jo men jeg er et saus menneske;)

Jeg er også veldig glad i saus. :o)

Når jeg steker kylling pleier jeg å ha en klatt smør i panna etterpå, når den har smeltet har jeg i et par ss creme fraiche og mer krydder og rører godt et lite minutt mens det koker. Knallgodt! Men om det blir like godt med laksesjy er jeg usikker på...

Jeg er også veldig glad i saus. :o)

Når jeg steker kylling pleier jeg å ha en klatt smør i panna etterpå, når den har smeltet har jeg i et par ss creme fraiche og mer krydder og rører godt et lite minutt mens det koker. Knallgodt! Men om det blir like godt med laksesjy er jeg usikker på...

Mm det hørtes godt ut og veldig enkelt.

*noterer*

Mm det hørtes godt ut og veldig enkelt.

*noterer*

Jeg pleier å steke kyllingfiletene så de får fin stekeskorpe (jeg bruker salt, pepper og basilikum), deretter legger jeg den i ildfastform på en seng av grønnsaker (f.eks. blomkål, broccoli, purre og paprika) og så heller jeg creme fraiche-sausen over kyllingen. Setter forma i ovnen på 170-180 grader i 20 min. Server med ris. NAM!!!! Vi hadde det to ganger i forrige uke. :o) Kyllingen blir utrolig saftig og mør på denne måten, den smelter på tunga!

Jeg pleier å steke kyllingfiletene så de får fin stekeskorpe (jeg bruker salt, pepper og basilikum), deretter legger jeg den i ildfastform på en seng av grønnsaker (f.eks. blomkål, broccoli, purre og paprika) og så heller jeg creme fraiche-sausen over kyllingen. Setter forma i ovnen på 170-180 grader i 20 min. Server med ris. NAM!!!! Vi hadde det to ganger i forrige uke. :o) Kyllingen blir utrolig saftig og mør på denne måten, den smelter på tunga!

Åh nå ble jeg sulten igjen, selv etter en nydelig middag istad!

Takk, dette skal jeg prøve i løpet av uken :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...