Gå til innhold

NHD- cipralex


Gjest cipralex knasker

Anbefalte innlegg

Gjest cipralex knasker

hei.

Du skriver i foregående tråder om at hvis du vil krype inn i det så begynner du på en dose på 5 mg pr dag. Jeg har akkurat gått en uke på 5 mg. Og startet i går ved og øke dosen til 10 mg.

Jeg fikk beskjed om å samtale med psykolog hvordan det gikk. Bivirkninger har gitt seg.

Men føler ikke at roen har kommet i kropp og sinn enda.

Kan jeg f.eks starte på 20 mg uten å samtale med psykiater eller bør jeg vente ?

Forventer ingen hokus pokus. Men føler selv at jeg tankene og nedstemtheten er der (er over moderat deprimert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tenker at en kan hoppe i det og gå direkte til den miste dose som sannsynligvis vil virke om en ønsker det. For Cipralex er det 10 mg.

Deretter synes jeg en skal følge vanlig prosedyre. Dette fordi at om du går direkte til 20, 30 eller 40 mg, vil du ikke kunne finne ut om en mindre dose ville være tilstrekkelig.

Derfor mener jeg at du bør bruke 10 mg i 2-3 uker for å finne ut om det har effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cipralex knasker

Jeg tenker at en kan hoppe i det og gå direkte til den miste dose som sannsynligvis vil virke om en ønsker det. For Cipralex er det 10 mg.

Deretter synes jeg en skal følge vanlig prosedyre. Dette fordi at om du går direkte til 20, 30 eller 40 mg, vil du ikke kunne finne ut om en mindre dose ville være tilstrekkelig.

Derfor mener jeg at du bør bruke 10 mg i 2-3 uker for å finne ut om det har effekt.

Takk for din mening på området.

jeg skal ta det opp med psykolog. Eventuelt få en samtale med psykiater igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...