Gå til innhold

Andelsleilighet..spørsmål.

Gjest nyibyen

Anbefalte innlegg

Gjest nyibyen

Hva betyr det når det står andelsleiliget, 600.000. Månedlig innskud 2200?

Betyr det at man skal betale 600.000 kr først, pluss de 2200 i måneden, eller betaler man "ned" på andelen hver måned.

Må må man i så fall bo der helt til man har fått betalt de 600.000 eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du betaler et innskudd, 600.000,- i dette tilfellet (innmari billig forresten!!!) og 2200,- i mnd er husleie som kommer i tillegg ja.

Kan ikke være store kåken til den prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler 600.000,- for leiligheten (engangsbeløp).

Du betaler deretter 2200 ,- i husleie/fellesutgifter. Står det hva som inngår i husleia? Kommunale avgifter, vaktmestertjenester, ytre vedlikehold, boligforsikring, kabeltv, internet, driftskostnader osv?

Billig - som Lillemus sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyibyen

Du betaler et innskudd, 600.000,- i dette tilfellet (innmari billig forresten!!!) og 2200,- i mnd er husleie som kommer i tillegg ja.

Takk!:)

Ehm. Billig kanskje. Men jeg er student og har ikke råd til det likevel;)

nei...60 kvm, 2 værelses. I københavn da, så danske kroner, ikke at det er SÅ stor forskjell;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig lenge siden man fikk en stor rekkehusleilighet til den prisen i Trondheim..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så veldig lenge siden man fikk en stor rekkehusleilighet til den prisen i Trondheim..

Jo det er leeenge siden man fikk enn stor rekkehusleilighet her i Trondheim for 600' med 2000 i husleie ja!

En venninne betalte 960' for 120 kvm 10 min med buss fra sentrum i 1996, og selv kjøpte jeg 115 kvm opp-pussingsprosjekt i firemannsbolig rett utenfor sentrum for 1,2 i 2001. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det stemmer.. og jeg ville aldri gjort det.. kjenner en som hadde en sånn leilighet en gang, og han fikk nesten ikke solgt den igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frudolén

Det må ha vært et spøkelseshus;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Nei, det hørtes veldig billig ut. Har sett flere leiligheter til samme engangssum (600 000-700 000), men da har husleia vært på rundt 7000 pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er leeenge siden man fikk enn stor rekkehusleilighet her i Trondheim for 600' med 2000 i husleie ja!

En venninne betalte 960' for 120 kvm 10 min med buss fra sentrum i 1996, og selv kjøpte jeg 115 kvm opp-pussingsprosjekt i firemannsbolig rett utenfor sentrum for 1,2 i 2001. :)

'Betalte 600' for 3 etasjes rekkehusleilighet med husleie 3000,- i '98 - en mil fra sentrum.

Var det selveier du og venninnen din kjøpte?

En venninne selger eneboligen sin nå, og prisant er 2,7 mill. Selv kjøpte hun det i '98 for 700'...... Også en mil fra sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyibyen

'Betalte 600' for 3 etasjes rekkehusleilighet med husleie 3000,- i '98 - en mil fra sentrum.

Var det selveier du og venninnen din kjøpte?

En venninne selger eneboligen sin nå, og prisant er 2,7 mill. Selv kjøpte hun det i '98 for 700'...... Også en mil fra sentrum.

Hm ja. Kan være prisene er noe annerledes her i København på andelsleiligheter, men det er ikke billigere å feks bo på hybel. Jo... litt sammenlignet med Oslo. Men ikke i andre småbyer i Norge.

Jeg har nemlig sett flere lignende priser med andel og månedlig ytelse...Så dette var ikke noe enkelttilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke er fellesgjeld på leiligheten, den var så billig at det tror jeg du burde sjekke ut. Da må du betale lånet ved siden av og i disse tider synes jeg meglere er sleipe og lar være å gi opplysninger eller gir dem på en slik måte at du lett kan gå i baret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei...60 kvm, 2 værelses. I københavn da, så danske kroner, ikke at det er SÅ stor forskjell;)

Det hadde du ikke fått under 1,5 mill i Oslo og da hadde det vært et oppussingsobjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En rekkehusleilighet i Trondheim med innskudd på 600.000,- og husleie på 2200,-???? Må være noen år siden ja.

Vi kjøpte enebolig i kjede i Trondheim for 770.000,-, men det er 14 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisnivået i Køben kan være fullstendig annerledes enn i Norge så det er umulig for meg å si noe om det da jeg ikke kjenner til prisnivået der. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det stemmer.. og jeg ville aldri gjort det.. kjenner en som hadde en sånn leilighet en gang, og han fikk nesten ikke solgt den igjen...

''det stemmer.. og jeg ville aldri gjort det.. kjenner en som hadde en sånn leilighet en gang, og han fikk nesten ikke solgt den igjen...''

Hm? Gjelder ikke det helst disse helt nye knøttsmå leilighetene med lave innskudd og skyhøye husleier?

En vanlig andelsleilighet er da høyst vanlig å eie og vanligvis ingen problemer å selge. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det stemmer.. og jeg ville aldri gjort det.. kjenner en som hadde en sånn leilighet en gang, og han fikk nesten ikke solgt den igjen...''

Hm? Gjelder ikke det helst disse helt nye knøttsmå leilighetene med lave innskudd og skyhøye husleier?

En vanlig andelsleilighet er da høyst vanlig å eie og vanligvis ingen problemer å selge. :o)

jo disse jeg regnet det handlet om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rekkehusleilighet i Trondheim med innskudd på 600.000,- og husleie på 2200,-???? Må være noen år siden ja.

Vi kjøpte enebolig i kjede i Trondheim for 770.000,-, men det er 14 år siden.

Det var i '98 (husleien var 3000,-). i dag selges de for 2 mill, og husleien har også økt (usikker hvor mye, mellom 4 og 5 tusen). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Du kan ikke sammenligne de danske boligordningene med de norske, jeg er fra Danmark og å eie en andelsleilighet i Danmark er noe helt annet enn det vi forbinder med å eie en andelsleilighet i Norge.

Så dette spørsmålet er helt irrelevant å stille til nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyibyen

Hm ja. Kan være prisene er noe annerledes her i København på andelsleiligheter, men det er ikke billigere å feks bo på hybel. Jo... litt sammenlignet med Oslo. Men ikke i andre småbyer i Norge.

Jeg har nemlig sett flere lignende priser med andel og månedlig ytelse...Så dette var ikke noe enkelttilfelle..

Hva er forskjellen....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...