Gå til innhold

Dødsangst ?


Gjest Vind90

Anbefalte innlegg

Hei ! Rett på sak : Sliter med få sove pga døds-tanker(?). Har hatt disse tankene i over 7-8 år. Har lest litt om dødsangst, men vil gjerne spørre en fagperson. 1-2 min etter jeg legger meg så begynner tankene mine å løpe ganske fort. Føler at kroppen og hjertet blir fort kaldere, hjernen blir som et svart hul(kan man si...). Tenker ikke på hvordan jeg skal dø, det har jeg null problemer med. Tankene går til etter jeg dør og kan se for meg verdensrommet og tankene utviklerer seg til at jeg kan se mer og mer av verdensrommet(galakser)...men kan fortsatt føle at jeg er der et sted, men klarer ikke tanken. Alt blir så intenst... så kommer meg bort fra sengen og må finne på noe å gjøre. Klarer ikke å forklare helt hvor ille det føles. Føler meg litt gal, så har ikke ikke sagt det til noen. Første gang jeg sa det til noen var igår, til stemoren min. Hun visste ikke helt hva det var, men tenkte det måtte være dødsangst. De tankene kommer som regel ikke opp i hverdagen, bare før jeg skal legge meg/når jeg lar tankene vandre for langt... Kunne trengt litt hjelp føler jeg. Hadde vært deilig å fått bort litt psykologisk belastning. Vind90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det å ha angst for døden er i og for seg ganske vanlig, det er mange som føler det slik som deg.

Vi mennesker er redd for det vi ikke kjenner eller vet lite om.

Du er med andre ord ikke alene om frykten din.

Du burde snakket med en psykolog om tankene dine rundt døden, det tror jeg vil hjelpe deg.

Ett annet tips, som faktisk er utrolig effektivt er når du legger deg kan du telle baklengs fra 300, men trekk fra 3 om gangen.

Dette krever at du konsentrerer deg litt (slik at du ikke får tenkt på angsten) pluss at det er utrolig kjedlig, slik at du faktisk sovner :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ha angst for døden er i og for seg ganske vanlig, det er mange som føler det slik som deg.

Vi mennesker er redd for det vi ikke kjenner eller vet lite om.

Du er med andre ord ikke alene om frykten din.

Du burde snakket med en psykolog om tankene dine rundt døden, det tror jeg vil hjelpe deg.

Ett annet tips, som faktisk er utrolig effektivt er når du legger deg kan du telle baklengs fra 300, men trekk fra 3 om gangen.

Dette krever at du konsentrerer deg litt (slik at du ikke får tenkt på angsten) pluss at det er utrolig kjedlig, slik at du faktisk sovner :-)

Tror jeg må gå til en psykolog ja...

Får prøve telle-metoden når jeg legger meg, håper det funker. Er ganske lei av den følelsen.

Tusen takk for tipsene! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...