Gå til innhold

NHD- Bivirkninger av Lyrica


meira

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat startet opp med Lyrica for behandling av angst. Er svimmel, litt "zombie" fraværende mentalt og ukonsentrert.

1.Er dette startbivirkniner som går over etter noen dager?

Har akkurat startet med 75 mg x 2 dgl.

Har fått skrevet ut Lyrica av Psykiater.

2.Anbefaler du selv Lyrica for bekymringsanst?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Er svimmel, litt "zombie" fraværende mentalt og ukonsentrert.''

Slik ble jeg på lørdag,da jeg var så "dum" og tok en..bare25 mg. Måtte legge meg,tåler lite for tiden sikkert...tenkte på da jeg var innlagt og fik seks for dagen,tenkte "De er jo galne,ikke rart jeg sov hele dagen".

Jeg kommer aldri til å ta lyrica flere ganger,og var jeg deg ville jeg fått noe annet. Det kommer sikkert til å bli benzo etter som jeg har forstått,og det er faenskap å være avhengig av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er svimmel, litt "zombie" fraværende mentalt og ukonsentrert.''

Slik ble jeg på lørdag,da jeg var så "dum" og tok en..bare25 mg. Måtte legge meg,tåler lite for tiden sikkert...tenkte på da jeg var innlagt og fik seks for dagen,tenkte "De er jo galne,ikke rart jeg sov hele dagen".

Jeg kommer aldri til å ta lyrica flere ganger,og var jeg deg ville jeg fått noe annet. Det kommer sikkert til å bli benzo etter som jeg har forstått,og det er faenskap å være avhengig av.

Takk for svar. Lurer litt på å gi det en sjangse, hvis det stabiliserer seg. Men er allikevel litt redd for at det skal fortsette slik det er nå. Er mor til to og er ganske aktiv til vanlig. Fortsetter det slik, er det ikke verdt det. Benzo er ukatuelt.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Lurer litt på å gi det en sjangse, hvis det stabiliserer seg. Men er allikevel litt redd for at det skal fortsette slik det er nå. Er mor til to og er ganske aktiv til vanlig. Fortsetter det slik, er det ikke verdt det. Benzo er ukatuelt.

Mvh

Men lyrica er jo benzo. du tåler jo det bedre etterhvert,det gjorde jeg sist,men bare sov første tiden..skjønner hvorfor nå. Har du barn ja? Da ville jeg iallefall forsøkt noe annet,det er ikke verdt det. Men det har vel noe med hvordan du bruker dem,og hvor lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men lyrica er jo benzo. du tåler jo det bedre etterhvert,det gjorde jeg sist,men bare sov første tiden..skjønner hvorfor nå. Har du barn ja? Da ville jeg iallefall forsøkt noe annet,det er ikke verdt det. Men det har vel noe med hvordan du bruker dem,og hvor lenge...

Psykiateren sa det ikke var benzo, ikke B-preperat. Det spurte jeg ettertrykkelig om. Hun sa også at det ikke var avhengighetsfare.Det er meningen at jeg skal bruke dem fast over lang tid hvis det fungerer.

Jeg tror også kroppen venner seg til dosen. Gir det noen dager til, hvis bivirkningene ikke gir seg, får jeg bare droppe det. Er så lei av angst som jeg har hatt hele livet, som hemmer livskvaliteten. Kommer ikke videre uten medsiner nå-SSRi funker ikke.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Men lyrica er jo benzo. du tåler jo det bedre etterhvert,det gjorde jeg sist,men bare sov første tiden..skjønner hvorfor nå. Har du barn ja? Da ville jeg iallefall forsøkt noe annet,det er ikke verdt det. Men det har vel noe med hvordan du bruker dem,og hvor lenge...

''Men lyrica er jo benzo.''

Nei, det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykiateren sa det ikke var benzo, ikke B-preperat. Det spurte jeg ettertrykkelig om. Hun sa også at det ikke var avhengighetsfare.Det er meningen at jeg skal bruke dem fast over lang tid hvis det fungerer.

Jeg tror også kroppen venner seg til dosen. Gir det noen dager til, hvis bivirkningene ikke gir seg, får jeg bare droppe det. Er så lei av angst som jeg har hatt hele livet, som hemmer livskvaliteten. Kommer ikke videre uten medsiner nå-SSRi funker ikke.

Mvh

''Er så lei av angst som jeg har hatt hele livet, som hemmer livskvaliteten.''

Det forstår jeg godt! Bare leste her inne at det skulle bli benzo,bla litt tilbake så ser du det. Håper det går bra med deg,at du blir kvitt angsten,det er ikke godt...

Masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men lyrica er jo benzo.''

Nei, det er det ikke.

Det er i samme gate iallefall,og man blir avhengig av et. Var ikke for å være "stygg" jeg skrev det til henne,heller tvert imot. Jeg vet veldig godt hva det vil si å være avhengig av benzo,det unner jeg ingen...spesielt når man har barn å ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiateren sa det ikke var benzo, ikke B-preperat. Det spurte jeg ettertrykkelig om. Hun sa også at det ikke var avhengighetsfare.Det er meningen at jeg skal bruke dem fast over lang tid hvis det fungerer.

Jeg tror også kroppen venner seg til dosen. Gir det noen dager til, hvis bivirkningene ikke gir seg, får jeg bare droppe det. Er så lei av angst som jeg har hatt hele livet, som hemmer livskvaliteten. Kommer ikke videre uten medsiner nå-SSRi funker ikke.

Mvh

Se denne http://www.doktoronline.no/forum3/bin/show.wa2?MessageId=4306937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Er så lei av angst som jeg har hatt hele livet, som hemmer livskvaliteten.''

Det forstår jeg godt! Bare leste her inne at det skulle bli benzo,bla litt tilbake så ser du det. Håper det går bra med deg,at du blir kvitt angsten,det er ikke godt...

Masse lykke til :-)

Angsten har ødelagt så mye, terapi og piller uten at ting har blitt bedre. Det hadde vært veldig fint om Lyrica virkelig fungerte.Takk for omtanken:)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette burde min psykiater vite om ang Lyrica. Jeg har tidligere hatt et avhengighetsproblem ang benzo for seks år siden,veldig tungt og komme av.Dette vet min psykiater,nettopp derfor anbefalte hun Lyrica mot angst.

Mvh

Jeg tror at det er relativt nytt at man begynner å problematisere Lyrica på denne måten. Husker at du har skrevet om dette med avhengighetsproblematikk før, og synes du burde ta med utskrift av det nhd har skrevet til psykiateren din og høre dennes oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

1.Er dette startbivirkniner som går over etter noen dager?

S: Det vet jeg ikke da ingen av mine pasienter har fått Lyrica.

Har akkurat startet med 75 mg x 2 dgl. Har fått skrevet ut Lyrica av Psykiater.

2.Anbefaler du selv Lyrica for bekymringsanst?

S: Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at det er relativt nytt at man begynner å problematisere Lyrica på denne måten. Husker at du har skrevet om dette med avhengighetsproblematikk før, og synes du burde ta med utskrift av det nhd har skrevet til psykiateren din og høre dennes oppfatning.

Kjente jeg ble litt usikker nå. Har tatt den også i morges. Skal ta en utskrift og snakke litt med psykiater.Våknet opp i dag, føltes ut som om jeg var på fest i går, for å si det slik-

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

''Er så lei av angst som jeg har hatt hele livet, som hemmer livskvaliteten.''

Det forstår jeg godt! Bare leste her inne at det skulle bli benzo,bla litt tilbake så ser du det. Håper det går bra med deg,at du blir kvitt angsten,det er ikke godt...

Masse lykke til :-)

Det blir ikke et benzodiazepin fordi at noen bestemmer seg for det. Et benzodiazepin er en bestemt kjemisk forbindelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest profile

Husker ikke, men jeg tror det står i pakningsvedlegget at det er slik som kan forekomme i starten. (Har brukt Lyrica selv, men det er lenge siden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke et benzodiazepin fordi at noen bestemmer seg for det. Et benzodiazepin er en bestemt kjemisk forbindelse.

Det er jeg klar over. Mulig jeg skrev det på en feil måte,når noe viser seg å være noe annet enn man trodde det var,skifter det navn,selv om det har vært det samme hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...